וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלה יישלח לכלא? היום גזר הדין של אולמרט

13.5.2014 / 7:01

לאחר שהורשע בשוחד, יינתן גזר הדין באחת מפרשות השחיתות החמורות שידעה המדינה. הפרקליטות דורשת 6 שנות מאסר, ההגנה מבקשת עבודות שירות ובמשפחה "מאמינים באבא". מה העונש הצפוי לאולמרט?

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

בחדר 606 בבית המשפט המחוזי בתל אביב, יחרוץ היום (שלישי) בבוקר השופט דוד רוזן את גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שהורשע בשתי עבירות של קבלת שוחד בפרשת הולילנד - הראשונה בסכום של חצי מיליון שקלים שיועדו לאחיו יוסי, והשנייה ב-60 אלף שקלים. במשפחת אולמרט התייחסו אתמול לראשונה לגזר הדין שיוטל מחר. "נתמודד באופן פרטי ולא בבית המשפט", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות בן משפחה. לדבריו, המשפחה לא ששה להתמודד עם הפרשה בפרהסיה, אולם בני הבית "מאמינים ותומכים באבא".

בקרב בני המשפחה קיים חשש מהאפשרות שעל אולמרט ייגזר מאסר ממושך. במסגרת דיון הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור על אולמרט לפחות שש שנות מאסר. מנגד, פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, ביקש עונש של עבודות שירות בלבד, ללא מאסר בפועל. עונשים שניתנו בשנים האחרונות על ידי בית המשפט לאישים בצמרת המדינה שהורשעו בשוחד, מרמזים אולי על עונשו הצפוי של ראש הממשלה לשעבר.

משפט הולילנד - סיקור מיוחד:
יומיים לפני גזר הדין: אולמרט שוב נחקר באזהרה
הפרקליטות דורשת: לפחות 6 שנות מאסר לאולמרט
דעה: עונש חמור אינו בהכרח ראוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך למשל במקרה של דוד ואנונו, בכיר לשעבר ברשות המסים, שהורשע ב-2001 בבית המשפט המחוזי בקבלת שוחד של 300 אלף שקלים לצד עבירות של העלמת מס ושיבוש מהלכי משפט. השופט דוד רוזן, אותו אחד שאמור לגזור את דינו של אולמרט, גזר עליו אז שש שנות מאסר בפועל.

שר הבריאות לשעבר שלמה בניזרי ושר הפנים לשעבר אריה דרעי ריצו גם הם עונשי מאסר בגין עבירות שוחד. בניזרי הורשע ב-2008 בקבלת שוחד בסכום של כמאה אלף שקלים ובהעברות כספים של לפחות 200 אלף דולרים לישיבה של מקורבו הרב ראובן אלבז. בנוסף, הורשע בניזרי בעבירות של הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. בית המשפט המחוזי גזר על בניזרי עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, ולאחר ערעור המדינה בבית המשפט העליון הוחמר העונש לארבע שנים. אריה דרעי הורשע ב-1999 בעבירת שוחד אחת, בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים וכן בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. נגזרו עליו ארבע שנות מאסר על ידי בית המשפט המחוזי, ולאחר ערעור הפחית בית המשפט העליון את עונשו בשנה אחת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אהוד אולמרט בשלב הטיעונים במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אפריל 2014. דרור עינב
הפרקליטות דורשת מאסר ממושך. אהוד אולמרט בבית המשפט/דרור עינב

גם בראשי עיריות ושופטים אין בית המשפט מקל: כך חליל קאסם, ראש עיריית טירה לשעבר, ששימש כיו"ר הוועדה לתכנון ולבנייה, הורשע ב-2013 בשורה של אירועים וסך הכול נגזר עונשו לחמש שנות מאסר. ביחס לאירוע השוחד דובר על 15 אלף דולר ומתחם העונש של קבלת השוחד היה בין 15 ל-28 חודשי מאסר. על שופט המחוזי לשעבר דן כהן נגזרו שש שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון שבמסגרתה הודה בקבלת שוחד של מיליון אירו ובעוד שתי עבירות של הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. כהן נמלט לאחר חקירתו לפרו, שלישראל אין הסכם הסגרה עמה, והוסגר לארץ רק כעבור שמונה שנים. נוסף למאסר, נגזרו על כהן גם קנס בסך שישה מיליון שקלים וחילוט על סך ארבעה מיליון שקלים.

ישיבת סיעת ש"ס, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
שלוש שנות מאסר בגין עבירת שוחד, שלוש עבירות מרמה וקבלה דבר במרמה. אריה דרעי/יואב דודקביץ'

יש לציין גם איש העסקים ופעיל הליכוד דוד אפל, שנידון ב-2010 לשלוש שנים וחצי מאסר בפועל וקנס בגין מתן שוחד של 1.3 מיליון שקלים לראשי הערים לוד וגבעת שמואל. בין האנשים להם נתן אפל שוחד היה גם עודד טל, בכיר במנהל מקרקעי ישראל שהורשע בשלוש עבירות של קבלת שוחד ונידון לשלוש שנים ותשעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully