וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי"

7.5.2014 / 9:11

צעירה מיצהר נעצרה לאחר שכתבה לתושבים כי היא "בעד זריקת אבנים, גם אם תביא למות חייל. לא מצאתי הסבר למה אין דין של גנב הבא במחתרת". דובר היישוב: "הדברים הוקעו ויוקעו"

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
"אגבה מול כל גוף חיצוני את זורק האבנים". יצהר, בחודש שעבר/שלומי גבאי

צעירה בת 22 מההתנחלות יצהר שבשומרון נעצרה הלילה (רביעי) בעקבות תכתובת פנים-יישובית, שבה כתבה כי מבחינה הלכתית, אין מניעה להרוג חייל צה"ל במהלך פינוי לילי. "אומר בפשטות: אין שום בעיה הלכתית להרוג בפינוי לילי", כתבה הצעירה לתושבים. הצעירה אמרה כי היא "בעד זריקות אבנים (על יהודים, כמובן שעל ערבים אין שאלה) בסיטואציות מסוימות – גם אם האבן תביא למותו של חייל. אגבה מול כל גוף חיצוני את זורק האבנים, גם במקרים שבהם לא היו נחוצים בעיניי. את הביקורת הפנימית אשמור ואומר אך ורק להם, במפגש של אחד על אחד". "אני ממש לא מצאתי מישהו שיכול להסביר למה אין דין של גנב הבא במחתרת", הוסיף צעיר בן 17, תושב היישוב בהתייחס לדבריה.

ידיעות נוספות על יצהר:
השוטרים הגיעו לחקור - תושבים השחיתו רכבם
תושבי יצהר נגד צה"ל: "מסע צלב נגד מקום קדוש"
הצעתו של נשיא הישיבה לחיילים: "סרבו פקודה"

יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
מזכירות היישוב גינתה. מוצב צה"ל שנהרס על ידי תושבים מיצהר, בחודש שעבר/יותם רונן

הדיון האינטרנטי, שגורם בהתיישבות מסר למשטרה את הפרטים על אודותיו, החל בראשית אפריל, יום אחרי שכוחות הביטחון הרסו ארבעה מבנים בלתי חוקיים שנבנו במקום, ומבנה נוסף הוחרם. בתגובה על כך, כמה עשרות תושבים השחיתו מוצב צבאי הנמצא במקום ותקפו חיילי מילואים. בעקבות זאת השתלטה פלוגת מג"ב על ישיבת "עוד יוסף חי" שבמקום. מזכירות יצהר פרסמה מכתב ובו הצעת החלטה האוסרת על פגיעה בכוחות הביטחון ו"הגבלת גבולות המאבק על ארץ ישראל". במכתב צוין כי אם ההחלטה זו לא תתקבל, המזכירות תתפטר.

ההתפתחות הובילה לדיון בפורום הפנים-יישובי, שחלק ניכר ממנו נסב סביב סוגיית הפגיעה בחיילי צה"ל. תושב אחר המתגורר ביישוב, צעיר בן 17, גיבה את עמדתה של הצעירה וכתב כי "תגובתה ראויה גם אם טועים והם לא רחוקים כל כך מהאמת". ואולם, מרבית המשתתפים התנגדו לכך נחרצות. כך לדוגמה, אחד תושבים כתב: "רבותיי! לכל הדעות שני האחרונים ירדו מהפסים! מקומכם לא כאן!". אחר ביקש "להוריד מהפורום את שני הכותבים האחרונים, סכנת נפשות. הם עוברים כל גבול אפשרי". כמה מהמשתתפים ביקשו ממנהל הפורום להוציא את שני הצעירים מהדיון, וכך אכן נעשה. זמן קצר אחר כך הוחלט לסגור את הפורום לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
התושבים מוחים על הצבת פלוגת מג"ב ביישוב. שלומי גבאי
"בעד זריקות אבנים על יהודים". שוטרי מג"ב לאחר ההשתלטות על הישיבה ביצהר/שלומי גבאי

הבוקר נחקרה הצעירה, ובהמשך היום תובא כנראה לדיון בהארכת מעצרה. המשטרה החרימה את המחשב הנייד, את הטלפון הסלולרי ואת ההחסן הנייד (דיסק און קי) שלה. בעלה זומן גם הוא לחקירה במשטרה.

מדובר יצהר נמסר כי "דיבורים מעין אלו הוקעו על ידי תושבים רבים בפורום עצמו, ויוקעו גם בעתיד. מדובר בנער ואישה שסערת רוחם למחרת הרס בתים יהודיים משכה את לשונם וכבר הספיקו לחזור בהם. שיח מעין זה יצא מהלגיטימיות ביצהר. מנגד, אנו דורשים מהתקשורת לגנות בכל פה ביטויי אלימות והסתה לשנאה ופגיעה פיזית נגד ציבור המתיישבים. כבר קראו לנו 'סרטן', הציעו לעלות עלינו עם טנקים, להניח מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק. איפה הייתה אז התקשורת? די לצביעות".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully