וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומני זקן: ראיות חדשות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי

הפרקליטות החליטה לפנות לבית המשפט העליון ולבקש להציג ראיות חדשות בשני התיקים בהם זוכה ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. אם יתקבלו, יפתחו התיקים מחדש

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
הראיות החדשות כוללות קלטות ויומנים שבהם תיעדה זקן פעולות שונות. זקן ואולמרט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

בשורות לא טובות לאהוד אולמרט: לאחר שבפרקליטות ניתחו את העדויות החדשות שמסרה יד ימינו לשעבר, שולה זקן, במסגרת הסדר הטיעון עמה, נערכו שם שורה של דיונים דרמטיים. בסופם נפלה ההחלטה לפנות לבית המשפט העליון ולבקש להציג ראיות חדשות בשני תיקים נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: פרשת טלנסקי וראשונטורס. הראיות החדשות כוללות קלטות ויומנים שבהם תיעדה זקן פעולות שונות.

עוד בנושא
החשד: עו”ד תל צור הציע לזקן אמצעים כלכליים תמורת שתיקתה
אולמרט בחקירה: ”רק כעת המימון של זקן מפריע?”
מקורבי אולמרט: ”זקן פעלה כמו סוכן מדיח, ולא נפלתי”

כזכור, בית המשפט המחוזי זיכה זיכוי גורף את אולמרט בשתי הפרשות וכעת תלוי ועומד בעליון ערעור המדינה על הזיכוי. אם יקבל העליון את בקשת הפרקליטות, הרי שהתיקים ראשונטורס וטלנסקי ייפתחו מחדש - כך פורסם הערב (שישי) בתכנית "שישי" בערוץ 10. ייתכן שהפרקליטות תגיש בשלב ראשון בקשה לעיכוב ההחלטה בערעור ורק בשלב השני תוגש הבקשה להצגת ראיות.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "אם וכאשר יהיו פעולות מול בית המשפט ניתן יהיה להתייחס לכך פומבי".

משה טלנסקי העיד נגד אולמרט בפרשת הולילנד. ניב אהרונסון
אולמרט זוכה זיכוי גורף בשני התיקים. עדות טלנסקי/ניב אהרונסון

החלטת הפרקליטות התקבלה כחודש לאחר הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר בפרשת הולילנד - אחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות המדינה. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן הרשיע אז את אולמרט בעבירה של קבלת שוחד במסגרת הפרשה, שבמרכזה קידום בלתי-חוקי של פרויקט מגורים ראוותני בירושלים. "הוא ביקש להשחיר את עד המדינה גם במחיר אמירת שקר", קבע רוזן שדחה את לחלוטין את עדותו של אולמרט. "הוא לקח סכום של 500 אלף שקלים באמצעות אחיו, יוסי".

ימים ספורים לפני הכרעת הדין חתמה שולה זקן על עסקת טיעון עם הפרקליטות בתמורה לראיות חדשות שהציגה בפני הפרקליטות. על עסקת הטיעון שנחתמה עם זקן אמר רוזן שבפרקליטות "יצטרכו להתאמץ" כדי שהוא יסכים לה. "לא מדובר בפקידה זוטרה שהתפתתה, אלא בגורם מרכזי שנטל מאות אלפים בעצמו", אמר רוזן. "תצטרכו לשכנע ולהביא חומר, מילים אינן מספיקות". עורך דינה עפר בר-טל ציין כי מרשתו "הודתה בדברים כמעט מהרגע הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully