וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

527 מורים ותלמידים חשודים באונס אכזרי בשירותים

בצעד חסר תקדים, בית משפט בצרפת הורה לאסוף דגימות גנטיות מכל הגברים במוסד חינוכי פרטי במדינה, כדי לברר מי תקף נערה בת 16 בתא חשוך. מי שיסרב לבדיקה ייחשב לחשוד באונס

בית הספר פנלון נוטרה-דאם בעיר לה רושל, צרפת. street view, Google Earth
בית הספר בעיר לה רושל/Google Earth, street view

לראשונה בתולדות צרפת, בית משפט במדינה הורה לאסוף דגימות דנ"א מכל הגברים בבית ספר במדינה, כדי לאתר חשוד באונס של אחת התלמידות במוסד החינוכי. התלמידה נאנסה בחודש ספטמבר של השנה שעברה בבית הספר הקתולי פנלון נוטרה-דאם. בית הספר הפרטי נמצא בעיר הנמל לה רושל, כ-120 קילומטרים מצפון לבורדו.

התלמידה, בת 16, הותקפה בחדר השירותים בבית הספר. לדבריה, מכיוון ש"הותקפה מאחור, ובחדר חשוך", היא לא הצליחה לזהות את פני האנס. המשטרה אספה דגימות זרע שנמצאו על בגדיה, ובדיקה גנטית העלתה שהתוקף לא היה אחד מחבריה הקרובים של התלמידה, או אחד מבני משפחתה.

לפי דיווח בעיתון "לה מונד", 18 חוקרי משטרה יגיעו מחר (שני) לבית הספר, וישהו בו יומיים כדי לאסוף דגימות רוק מ-527 גברים, שהיו בבית הספר ביום התקיפה. על הקבוצה נמנים 475 תלמידים, 31 מורים ועוד 21 אנשי מינהלה. בבית הספר לומדים בסך הכל כ-1,300 תלמידים.

כולם חשודים

בית הספר נחשב למוסד יוקרתי, שהתלמידים הפוקדים אותו נמנים על משפחות אמידות יחסית. לטענת התביעה, הצעד החריג הכרחי בשל התקיפה המינית הנדירה, שאירעה בין כותלי בית הספר בשעת הלימודים, והבטיחה כי כל הדגימות יושמדו לאחר הבדיקה ולא ישמשו למטרה אחרת.

ואולם, התביעה גם הודיעה שכל תלמיד או איש צוות שיסרב לתת דגימת רוק, ייחשב אוטומטית לחשוד פוטנציאלי באונס, והמשטרה תוכל לערוך חיפוש בביתו כדי להשיג ראיות.

פייר טרטקובסקי, נשיא הליגה לזכויות האדם בצרפת, אמר לעיתון "לה פריזיאן" כי הבדיקה היא אמצעי מאיים, וטראומתי, והתריע מאובדן פרופורציות בחברה: "אני מבין את הטיעון שאומר שמי שחף מפשע לא צריך לסרב לבדיקה. אך מדוע סירוב צריך להיחשב כהודאה באשמה?". פרנסואה מארטר, יו"ר איגוד שופטי השלום בצרפת, הביע תמיהה מדוע עצם העובדה שתלמיד פוקד את ספסלי בית הספר, מספיקה מהווה עילה מספקת כדי להפכו לחשוד בתקיפה המינית.

עוד על בדיקות גנטיות
בדיקות ה-DNA גילו: ההוצאה להורג בוצעה בטעות
ארה"ב: תיקי אונס ייבדקו שוב עקב טעות בבדיקת DNA
בזכות DNA: זוכה מרצח לאחר 16 שנים שריצה בכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully