וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירתו של קצב לחופשה נדחתה - יבלה את החג בכלא

10.4.2014 / 13:06

בית המשפט המחוזי בלוד החליט לגבות את שב"ס, שדחה את בקשת הנשיא לשעבר השוהה בכלא מעשיהו לבלות את חג הפסח עם בני משפחתו, משום שלא חלפו 60 ימים מחופשתו האחרונה

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'
משה קצב חוזר לכלא מעשיהו, ספטמבר 2013. דרור עינב
קצב חוזר לכלא מעשיהו אחרי אחת החופשות הקודמות/דרור עינב

בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (חמישי) את עתירתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב לצאת לחופשה במהלך חג הפסח. קצב פנה לשירות בתי הסוהר וביקש לאפשר לו לצאת לחופשת פסח ולבלות את ליל הסדר בחיק משפחתו בקריית מלאכי, אולם בקשתו נדחתה מכיוון שקצב כבר יצא לחופשה בחג הפורים, ולא חלפו 60 ימים ממועד החופשה האחרונה. בעקבות זאת, הוא עתר לבית המשפט.

עוד ידיעות פלילים:
אישום נגד "הסנדק": איים עם כלבי תקיפה וסחט מיליונים
משה פרץ: "הודיתי בחקירה כי איימו לעצור את אמא שלי"
חשד: אנס קרובות משפחתו בנות 15-8 במשך שנים

סנגוריו של קצב טענו בין היתר בדיון כי קצב ביקש שגם אם לא יאפשרו לו לבלות את ליל הסדר בחיק משפחתו, יאפשר לו שב"ס לצאת בחול המועד פסח. כך ייווצר מרווח זמנים שיעמוד בכללים התקדימיים של החופשות המיוחדות לאסירים בחגים. הסנגורים טענו עוד כי ההתייחסות לקצב בעניין זה היא אינה שוויונית, ויש בה כדי להפלות אותו לעומת אסירים אחרים. ההחלטה בנושא הייתה אמורה להינתן כבר אתמול, אולם השופט אברהם טל החליט לדחות את פסיקתו משום שקצב סירב להתייצב בבית המשפט במדי אסיר.

קצב נושא עונש מאסר של שבע שנים בכלא מעשיהו ברמלה, לאחר שהורשע באונס, במעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית. חג הפסח הקרוב יהיה השלישי של קצב מאחורי הסורגים. גם בשנתיים שעברו ניסה להשתחרר בליל הסדר על מנת לחגוג את החג בחיק משפחתו, אולם נדחה.

בכל שנה לקראת ליל הסדר מאפשר שב"ס את יציאתם של מאות אסירים לחופשת חג. כל האסירים שיוצאים לחופשות הם האסירים שנכללים בסבב החופשות והם יוצאים משערי הכלא רק לאחר שהגישו בקשות מסודרות שנבדקו ואושרו על ידי המפקדים במתקני הכליאה השונים.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully