וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: צמיגי רכבו של מח"ט שומרון נוקבו ביצהר

6.4.2014 / 11:44

שלושה חודשים לאחר שרכבו של אל"מ יואב ירום הושחת בהתנחלות, אירע הדבר שוב, כנראה במחאה על הריסתם של שלושה לא-חוקיים סמוכים בשבוע שעבר. יעלון: "טרור לכל דבר"

רכבו של מח"ט שומרון יואב ירום שהגיע לביקור ביצהר. אפריל 2014. דובר צה"ל
הג'יפ והצמיגים המנוקבים/דובר צה"ל

צמיגי הג'יפ של מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יואב ירום, נוקבו הבוקר (ראשון) בעת שביקר בהתנחלות יצהר. הפעולה נעשתה ככל הנראה במחאה על הריסתם של שלושה מבנים בשבוע שעבר בגבעות הסמוכות להתנחלות. ירום הגיע למקום עם מי שעתיד להחליפו בתפקיד באוגוסט הקרוב, סגן-אלוף שי קליפר, ונפגש עם יהודה ליבמן, תושב יצהר ומהנהגת היישוב. כשהם יצאו מהפגישה, מצאו השניים שהצמיגים נוקבו. תושבי היישוב הגיעו למקום וסייעו להחליף את הצמיגים.

עוד בחדשות:
עובדי נמל אשדוד שובתים: "ההנהלה הפרה הסכם"
אות שלישי נקלט באוקיינוס ההודי; "לא לקפוץ למסקנות"
נתניהו: צעדים חד-צדדיים ייענו בצעדים חד-צדדיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע ואמר כי הממשלה והרשויות יפעלו "באפס סובלנות נגד מי שפוגע בחיילי צה"ל ומפקדיו. המפגעים יתנו את הדין על המעשה הנפשע". שר הביטחון משה יעלון התייחס אף הוא לאירוע וקרא לו: "טרור לכל דבר". "עלינו לעקור מהשורש תופעות שכאלו ולהילחם בהן מלחמת חורמה. לא נאפשר לקבוצה קיצונית, שולית ואלימה להרים יד על שלטון החוק, לשבש את חיינו ולאיים על מפקדי וחיילי צה"ל, ונפעל נגדה בכל האמצעים שהחוק מתיר לנו כדי להושיב את חבריה מאחורי סורג ובריח".

אל"מ ירום נחשב בעיני רבים ביצהר כגורם שפוגע בהתיישבות, ואין זו הפעם שרכבו מושחת בהתנחלות. לפני שלושה חודשים הוא חווה אירוע דומה, כשצמיגי רכבו נוקבו בעת שהיה בפגישה שגרתית עם מזכירות היישוב ביצהר.

על פי גורמים בהתיישבות, בישוב יצהר שני זרמים עיקריים. זרם מתון וזרם קיצוני יותר. האירוע היום, לדברי אותם גורמים, מבטא את מאבק הכוחות שמתרחש שם בניסיון להחזיר את יצהר לקו מתון וממלכתי יותר. מצד אחד, גורמים קיצוניים המנקבים רכבו של המח"ט, ומצד שני תושבים הממהרים לתקן את רכבו של המח"ט כפי שקרה בפעם הקודמת, ואף מפרסמים מכתבי התנצלות.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך ביקור שגרתי של מח"ט שומרון ביישוב יצהר הבוקר, נוקבו גלגלי רכבו בפעם השנייה השנה. צה"ל רואה בחומרה רבה מעשים מסוג זה. פגיעה במפקדי צה"ל ובחייליו העוסקים יום ולילה בהגנה על תושבי מדינת ישראל הינה חציית קו אדום".

מדוברות היישוב יצהר נמסר: "אנו מתנגדים באופן כללי למעשים שכאלה ומנסים למנוע את התרחשותם. ודאי שאין זו קבלת הפנים אותה אנו מעוניינים שהמח"ט הבא יקבל".

"מנגד", הוסיף הדובר, "לא ניתן להתעלם מהסמיכות הגדולה למעשה ההרס הנפשע של בית משפחת לזר וסערת הרוחות הנגרמת בעקבותיו. מול גלגליו חסרי האויר של המח"ט עומד בית חרוב והרוס. אנו קוראים למערכת הביטחון לעשות את הנדרש ממנה להנמכת הלהבות".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully