וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שפך חומצה על אחותו בשל סכסוך, מצבה קשה

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה ובעמקים

5.4.2014 / 10:05

בת 39 פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא סובלת מכוויות בפניה ובגופה. אחיה, תושב טירת הכרמל, חשוד ששפך עליה את החומצה בשל סכסוך משפחתי. הוא נמלט ונתפס מאוחר יותר

גבר חשוד ששפך על אחותו חומצה בגלל סכסוך בטירת כרמל, אפריל 2014. שלומי גבאי
הדירה בה אירעה התקיפה/שלומי גבאי

אישה בת 39 פונתה לפנות בוקר (שבת) לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא סובלת מפגיעות קשות בפניה ובגופה. על פי החשד, אחיה בן ה-33 השליך על פניה חומצה בשל סכסוך משפחתי. החשוד, תושב טירת הכרמל, נמלט, והמשטרה פתחה במצוד אחריו. הוא אותר כעבור מספר שעות מסתתר בבית חבריו בטירת הכרמל ונלקח לחקירה. האישה מאושפזת בטיפול נמרץ נשימתי כשהיא מורדמת ומונשמת, ומצבה מוגדר קשה אך יציב.

דובר משטרת חוף מסר כי האירוע התרחש בבית המשפחה בו מתגוררים שני האחים ואמם של השניים היא זו שהזעיקה את המשטרה. האם מוסרת את עדותה לשוטרים וממידע שהצטבר עד כה עולה כי הסכסוך לא כלל בן משפחה נוסף. "החשוד שפך עליה חומר שטבעו אינו ידוע בשלב זה, ייתכן ומדובר בחומר דליק שנשפך עליה ואז הוצת", מסר הדובר.

עוד סיפורים בחדשות:
לא ויתרו על המו"מ: נציגי ישראל והרשות ייפגשו מחר
אפגניסטן בוחרת נשיא; כוננות שיא מחשש לפיגועים
זוועה: שמע את רופאיו מתכננים לקצור את איבריו

החשוד בשפיכת חומצה על פניה של בת 16, בהצהרת תובע בבית  המשפט בנצרת, מרץ 2013. ערן גילווארג
הנאשם בשפיכת החומצה בנצרת/ערן גילווארג

פראמדיק מד"א ליאור מלכה אמר כי האישה נמצאה בביתה "כשהיא סובלת מכאב רב, עם כוויות נרחבות בפלג גופה העליון ופניה. הענקנו לה טיפול משולב ותרופתי בכדי לסייע לה, ופינינו אותה בהקדם לבית החולים?.

בנובמבר 2013 נגזרו על גבר בן 51, תושב נצרת, תשע שנות מאסר בפועל לאחר שהנאשם, נשוי ואב לחמישה ילדים, שפך חומצה על פניה של קטינה, בת 16, כי סירבה להינשא לו. הוא אף איים עליה כי יהרוג אותה וישרוף אותה.

על פי הרשעתו של האיש, בפברואר אשתקד הוא הגיע לבית של הנערה בשעות הערב המאוחרות, הקיש על חלון חדרה כמה פעמים, וכשזו פתחה את החלון שפך הנאשם חומצה לעבר פניה, ונמלט מן המקום. בני משפחתה שנזעקו למקום פינו אותה לבית חולים כשהיא סובלת מכווייה פנימית בדרכי הנשימה העליונות, שגרמה לבצקת שחייבה את הרדמתה משך כשבוע. שפיכת החומצה גרמה נזק לעיניה, והיא נזקקה לניתוחים להצלת מאור עיניה. מכתב האישום עולה כי היום המתלוננת רואה בעין אחת, ועינה האחרת מצויה בטיפול ובשיקום.

הרכב השופטים, בראשותו של סגן נשיא בית המשפט ד"ר אברהם אברהם, הבהיר כי במסגרת הסדר הטיעון, לא ניתנה למתלוננת הזכות לדרוש פיצויים מהנאשם, אולם היא יכולה לבקש זאת בתביעה אזרחית. ההגנה ביקשה להטיל על התוקף עונש של 15 שנות מאסר בפועל, אולם בעקבות הודאתו והבעת חרטה מצדו, החליטו השופטים להטיל עליו תשע שנות מאסר בלבד.

"מעשיו של הנאשם מתאפיינים בחומרה יתרה", ציינו השופטים בגזר הדין. "לאחר מסכת איומים שנמשכה תקופה ארוכה הוא כילה את חמתו בנערה. מעשיו לא נעשו ברגע אחד של התלהטות יצרים, לא כל שכן בעקבות התגרות מצד קורבנו, ופשיטא כי נעשו מתוך תכנון מוקדם, שבגדרו הצטייד הנאשם מבעוד מועד בחומצה", הוסיפו.

לפניות לכתב: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully