וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסודנים עזבו את דרום תל אביב, והפשיעה?

על רקע העלייה במספר הנתינים הזרים העוזבים את ישראל, במשטרת תל אביב חוששים כי מבקשי המקלט העומדים בפני גירוש ינסו לבצע פשעים כדי לעזוב את המדינה עם סכומי כסף גבוהים

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

על פי נתונים של רשות האוכלוסין וההגירה, מתחילת השנה עזבו את ישראל 4,000 נתינים זרים ששהו במדינה באופן לא חוקי, אך במשטרת מחוז תל אביב נערכים לעלייה במקרי הפשיעה, מתוך הנחה כי חלק מהנתינים העומדים בפני גירוש ינסו לבצע מעשים פליליים כדי לצאת מהארץ עם סכומי כסף גבוהים. "חלקם ינסו לגנוב טלפונים ניידים או לשדוד תיקים של עוברי אורח", אמר קצין בכיר במשטרת תל אביב. "אנחנו נערכים גם לאפשרות שככל שמספר המהגרים יירד, האירועים הפלילים רק יגברו".

כחלק מהיערכות המשטרה, אושרה לאחרונה הגדלה משמעותית של סדר הכוחות בדרום תל אביב, הכוללת הוספה של 50 שוטרים, רובם בלשים ושוטרי יס"מ. "אנחנו נמצאים בהליך הגיוס וההכשרה שלהם. זו בהחלט זריקת מרץ משמעותית. אפשר להגיד שזה שינוי דרמטי בסדר הכוחות. אתה יודע מה זה אומר תוספת של 30 לוחמי יס"מ לתא שטח כזה?", הסביר הקצין.

הפגנת מבקשי מקלט מול משרד הפנים במחאה על מדיניות הממשלה נגדם. פברואר 2014. דרור עינב
מבקשי מקלט מפגינים נגד גירושם בחוד פברואר/דרור עינב

ההליך במסגרתו עוזבים הנתינים הזרים את המדינה נקרא "עזיבה מרצון", והוא התגבר מאז החלו הרשויות לאכוף את מדיניות ההגירה החדשה בישראל. כל נתין זר מאפריקה שעזב את ישראל במסגרת ההליך, התחייב שלא להסתנן לישראל בעתיד וקיבל מענק של 3,500 דולרים. מנתוני רשות האוכלוסין וההגירה עולה כי כיום שוהים במתקן חולות שבנגב כ-2,000 מסתננים, בהם מבקשי מקלט, ובתקופה הקרובה יתווספו 1,500 מסתננים נוספים.

אתמול (שני) סייר שר הפנים גדעון סער בשכונת התקווה שבדרום תל אביב. השר סער, מלווה בפמליה שכללה עשרות עובדי יחידת עוז, אנשי רשות האוכלוסין וההגירה, אנשי משרדו ופעילים משכונת התקווה, סייר בסמטאות השכונה, אך לא פגש אף מסתנן או מבקש מקלט. שלושה מאבטחים ליוו את סער לגינה הציבורית הסמוכה למרכז הקהילתי "בית דני" שבשכונה, שם שוחח עם תושבי המקום. "מרגישים בטוח יותר", אמרה תושבת השכונה לשר. "העובדה שמספר הזרים נמצא בירידה מורגשת היטב. אנחנו פחות נתקלים בהם בגינה", הוסיפה תושבת נוספת. במשטרה לא ממהרים לחגוג את שינוי המגמה. קצינים בכירים סבורים כי מספר הנתינים הזרים שעוזבים את המדינה לא משנה, כיוון שדי באירוע קיצוני אחד – כרצח אזרח ישראלי או אונס ישראלית על ידי נתין זר, כדי לערער מחדש את תחושת הביטחון של תושבי דרום תל אביב.

בניגוד לנוכחות הדלילה של נתינים זרים בשכונת התקווה, במתחם התחנה המרכזית התנועה הייתה ערה. אמנם שלטי "להשכרה" רבים שנתלו בבתים ברחובות ראש פינה, פיין ונווה שאנן מצביעים על ירידה במספר הנתינים הזרים המתגוררים באזור, אך בגינת לוינסקי גם היום ניתן היה להבחין בחבורות מהגרים רובצות על הדשא בבטלה. "אם לא יאפשרו לנו לעבוד, אנשים יעשו בסוף מעשי פשע - יגנבו וישדדו", אמר גוני, נתין זר מאריתראה. "אנחנו מדברים עם האנשים, מסבירים להם שכל העניין של פשע לא טוב לנו, זה פוגע בנו. החברה הישראלית לא רוצה אותנו ואם נהיה מעורבים בחטיפת טלפונים, אונס, או שוד - אז הם לא יסכימו בכלל לאפשר לנו להיות בישראל. האנשים שלנו מבינים את זה", הסביר פעיל בקרב המהגרים האפריקנים בדרום תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבקשי מקלט ממתינים מחוץ לסניף משרד הפנים ברחוב תובל בתל אביב, מרץ 2014. דרור עינב
מסתננים מפגינים בתל אביב/דרור עינב

גורם במשטרת תל אביב אמר לוואלה! חדשות כי אמנם "מורגשת ירידה בפעילות העבריינית ברחובות דרום תל אביב, אך האם ניתן לייחס זאת באופן בלעדי לירידה במספר השוהים הלא חוקיים מאפריקה? זאת אני לא יכול לקבוע בנחרצות". לדבריו, "אנחנו בהחלט בודקים מה הסיבה לירידה בשיעור 25% בחלק מהעבירות ביחס לשנה שעברה, אני מניח שיש לכך כמה סיבות".

ממשטרת תל אביב נמסר: "כרגע לא זוהתה ירידה ברמת הפשיעה שבה מעורבים נתינים זרים, בין היתר כיוון שמדובר בעזיבת סודנים ולא אריתראים ומעורבות סודנים הייתה נמוכה יותר".

(עדכון ראשון: 19:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully