וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסודות הכי כמוסים אצלו": כך כולאים ראש ממשלה לשעבר

אם ייגזר על אהוד אולמרט מאסר בפועל, יעמדו בשב"ס בפני מצב תקדימי. "זה כאב ראש רציני", הסביר בכיר לשעבר בשב"ס, "יתכן שייפתח אגף מיוחד בשבילו"

מערכת וואלה!

הרשעתו היום (שני) של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בקבלת שוחד במסגרת פרשת הולילנד מעלה שאלות וקשיים רבים בנוגע לאפשרות הסבירה כי ייגזר עליו עונש מאסר בפועל.

משפט הולילנד - סיקור מיוחד:
בתו של עד המדינה בהולילנד על קבר אביה: "ניצחת"
התקדימים מלמדים: איזה עונש צפוי לאולמרט?
כשאולמרט חתם על אמנת יושר: "נהיה מודל לחיקוי"

"הכנסה של ראש ממשלה לשעבר לכלא היא כאב ראש לא קטן לשירות בתי הסוהר, במיוחד למערך המודיעיני ולמערך המבצעי של שב"ס", הסביר היום קצין בכיר לשעבר בשב"ס, "מדובר באדם שקיבל החלטות מאוד חשובות הקשורות בביטחון המדינה והיה חשוף לסודות הכי כמוסים של עם ישראל. הוא זה שקיבל החלטות על חיסולים בשטחים, החלטות במהלך מלחמה, כולל החלטות סודיות הקשורות למלחמה. בוא לא נשכח שהוא זה שמחזיק, איך שאומרים, 'את המפתחות של הצוללת ואת הקודים במזוודה'". להערכת הקצין, אם ייגזר על אולמרט עונש מאסר בפועל יצטרך שב"ס למצוא פתרון יצירתי כדי להחזיק אותו מאחורי סורג ובריח.

אהוד אולמרט בבית המשפט בתל אביב. רויטרס
אולמרט בבית המשפט, היום/רויטרס

"עוד מוקדם וכנראה ייקח עוד זמן לא מבוטל שבו נראה את אולמרט, אם בכלל, יושב בכלא", אמר הקצין. "צריך להבין שבכלא כולם שווים, אבל בעניין של ביטחון המדינה שירות בתי הסוהר צריך לנהוג בצורה רגישה במיוחד. אני מניח שהוא ירצה את עונשו כ'אסיר עבודה' והוא יוחזק באזור מאובטח. אני מניח שלא יהיה לו מגע עם אסירים אחרים בתוך הכלא", הסביר, "בעבר שב"ס נדרש להחזיק אסירים מיוחדים, כמו למשל השוטרים מנהריה או את מרגל האטום מרדכי וענונו, בבידוד מאסירים אחרים בשל רגישותם. היה גם את תת-אלוף רמי דותן שהחזיק סודות מדינה והיו צריכים לשמור עליו בצורה אדוקה. השוטרים מנהריה ישבו במתחם בכלא שקמה באשקלון בדיוק כמו וענונו. מדובר באגף שהוא שאין בו אינטראקציה עם אסירים רגילים, וגם בין האסירים השונים בתוך האגף אין מגע. אני לא יודע אם הוא יועבר לאגף הזה, או למשל לאגף דומה בכלא גלבוע בצפון ששם הוחזקו בעבר קציני משטרה ואנשי שב"ס שהורשעו. לא מן הנמנע ששב"ס יחליט במקרה של ראש ממשלה שהורשע לפתוח אגף חדש לגמרי".

הכרעת הדין המלאה

קצין בכיר אחר לשעבר בשב"ס טען היום כי לא תתאפשר כניסת מאבטחי שב"כ או מאבטחי ראש הממשלה לתוך הכלא והאחריות על האבטחה תהיה על שב"ס בלבד. "ברגע שאדם נכנס לכלא כאסיר, האחריות על ביטחונו ושלומו היא על שב"ס", הסביר, "אני מניח כי שב"ס ימנה ועדה מיוחדת שתורכב מאנשי מודיעין ומבצעים שתגבש תפיסה מבצעית במידה והארגון יידרש להחזיק במשמורת ראש ממשלה לשעבר. אני מניח שכרגע לא דנים בזה, אבל ברגע שהנושא יעלה על הפרק, הוא ייבחן היטב ושב"ס יצטרך לתת פתרונות. אני מניח שסדר יום בכלא של אסיר שהיה ראש ממשלה לשעבר יהיה שונה מסדר יומם של שאר האסירים. הוא אמנם יעמוד למסדרי בוקר וחוקי המשמעת של הכלא יחולו עליו, אבל אני מניח שהוא ישהה באזור סגל הכלא ברוב שעות היום ולא יהיה בחיכוך עם אסיר כזה או אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יאבד את הלשכה, ימשיך לקבל אבטחה

אשר לתנאים להם זכאי כראש ממשלה לשעבר, אולמרט צפוי לאבד את הזכאות ללשכת שרד במימון המדינה, אך הוא ימשיך לקבל אבטחה צמודה מטעם השב"כ, בשל היותו ראש ממשלה לשעבר. יש לציין כי אולמרט הצהיר מרצונו לפני כשנה וחצי שהוא מוותר על הלשכה ועל תנאי השרד שהוא זכאי להם כראש ממשלה לשעבר (הוצאות טלפון, נהג והוצאות משרד), במטרה לייתר את דרישת הפרקליטות לקבוע שדבק קלון במעשיו.

אהוד אולמרט יוצא מביתו בתל אביב. מרץ 2014. יותם רונן
אולמרט בביתו, היום/יותם רונן

אולמרט לא יאבד באופן מיידי את התנאים להם הוא זכאי, שכן החוק קובע כי התנאים הללו יישללו מבכיר שהורשע בפלילים רק לאחר שהרשעתו תתברר סופית, כלומר במעמד הקראת גזר הדין, שבמקרה של אולמרט תתקיים בסוף חודש מאי. עם זאת, גם לאחר גזר הדין הוא ימשיך לקבל אבטחה צמודה מטעם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, שכן האבטחה אינה נחשבת לתנאי שרד שהוא נהנה מהם כראש ממשלה לשעבר, אלא צורך ביטחוני מובהק.

ההחלטה לשלול תנאי שרד מבכירים לשעבר שהורשעו בפלילים התקבלה בוועדת הכספים בשנת 2007, וכוונה באותה העת בעיקר לעניינו של הנשיא לשעבר, משה קצב. לאורך ההליך המשפטי שהתנהל נגדו, ושבסיומו הורשע באונס ונשלח לשבע שנות מאסר, המשיך קצב ליהנות מזכויותיו כנשיא לשעבר, אך שלושה שבועות לפני גזר הדין בעניינו הוא פינה את לשכת השרד שלו ברמת גן.

לאולמרט לשכה במרכז תל אביב. הוא כאמור הודיע ביולי 2012 שהוא מוותר על הלשכה ועל כל שאר זכויותיו כראש ממשלה לשעבר. תקציב לשכתו באותה שנה עמד על כחצי מיליון שקלים, מתוכם כ-250 אלף שקלים על שכירות וארנונה, והיתר הוצאות משרד, תקשורת וחניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully