וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של עד המדינה בהולילנד על קבר אביה: "ניצחת"

אחיקם משה דוד

31.3.2014 / 14:10

לאחר שהושמץ על ידי הנאשמים ובאי כוחם, החליט בית המשפט לסמוך את הכרעת הדין על עדותו של עד המדינה שמואל דכנר שהלך לעולמו במהלך המשפט. "כאב לנו שהשמיצו אותו", אמרה בתו

צילום: דניאל בוק, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיקור הדרמה בבית המשפט היום)

"אבא ניצח", כך אמרה היום (שני) ד"ר אידית וולף-דכנר, בתו של עד המדינה שמואל דכנר, שעל בסיס עדותו הורשע היום ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

ההרשעה במשפט הולילנד - סיקור מיוחד:
כשאולמרט חתם על אמנת יושר: "נהיה מודל לחיקוי"
הסיקור העולמי: "אדריכל מלחמת לבנון 2" בדרך לכלא
התובע על הרשעת אולמרט: "המשמעות - מאסר ממושך"

במשך תקופה ארוכה הושמץ דכנר, שהלך לעולמו במהלך המשפט, ובתו סבלה זאת בשקט, גם לאחר מותו. אמרו עליו שהוא לא אמין, פקפקו במניעיו ועל דוכן העדים הוא נחקר באופן נוקשה ביותר. גם לאחר מותו לא חדלו אנשי אולמרט מלפקפק במעשיו ובדבריו. היום, לאחר הכרעת הדין וההרשעה של אולמרט, עלתה בתו של דכנר לבית העלמין ולחשה לקבר אביה: "אבא, ניצחת".

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
"מהרגע שהוא החליט לומר את האמת הוא דבק בה לאורך כל הדרך". דכנר/ניב אהרונסון

וולף-דכנר מתארת תקופה קשה, במהלך המשפט ולאחריו ומודה כי אף שידעה שהוא דובר אמת, היו לה ספקות אם בית המשפט יקבל את דבריו. "מה שהוא אמר כל הזמן לפני שהוא נפטר, זה שמהרגע שהוא החליט לומר את האמת הוא דבק בה לאורך כל הדרך והלך איתה עד הסוף", אמרה, "הוא דיבר אמת לגבי כל הפרשיות ואני שמחה שבית המשפט ראה את זה. אני ידעתי כל הזמן שהוא דובר אמת ולכן לא הייתה לי הפתעה, אלא הייתה לי הפתעה שבית המשפט קיבל את זה". "יש שופט בתל אביב ולא רק בירושלים", סיכמה הבת שהייתה נרגשת מאד.

על התקופה אותה עברה המשפחה לפני הכרעת הדין, סיפרה היום הבת: "לנו לא היו אנשי תקשורת. כאב לנו שהשמיצו אותו לפני ואחרי מותו ופחדתי שבגלל ההשמצות לא יאמינו לו, אבל אני שמחה מכיוון שכל הזמן ידעתי את האמת. ידעתי שההשמצות האלה עליו היו כדי ללכלך על מנת להציל אחרים".

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
שולה זקן אהוד אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

מיד לאחר ששמעה את הכרעת הדין עלתה כאמור הבת לקבר אביה. "כשראיתי את הכרעת הדין לא יכולתי שלא לספר לו", אמרה, "עליתי לקברו ואמרתי לו 'אבא, ניצחת'. כואב לי שהוא לא ראה את מה שקרה היום ולכן הרגשתי צורך ללכת ולספר לו. חיבקתי את קברו ואמרתי לו - 'אבא חבל שאתה לא פה כדי שאחבק אותך ואתן לך נשיקה'. אני בטוחה שאם הוא היה חי היום הוא היה אומר שהצדק ניצח. אני מודה לצוות הפרקליטות שנלחם לחקר האמת ולמשה לדור בראשם".

אף שכינה אותו "איש לא צדיק", השופט דוד רוזן קיבל את דברי עד המדינה וקבע כי הוא נתן לאולמרט כסף כדי לקדם את הפרויקטים המקודמים על ידו. "עד המדינה 'קנה' את שירותיו של אולמרט", אמר השופט. "אולמרט פעל לשביעות רצון דכנר בקידום פרויקט הולילנד. דכנר היה אוצר פלא ממנו שאב סכומי כסף הנמדדים במאות אלפי שקלים".

לפניות לכתב: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully