וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: עובדים מבריחים סיגריות מאנייה בנמל חיפה

30.3.2014 / 20:11

שני העובדים נלכדו במצלמות האבטחה כשהם מקבלים 5,000 חבילות סיגריות בעלות של מאה אלף שקלים שנקנו ללא מכס על ידי ימאים. הפקחים השתלטו עליהם לאחר "פריקת" הסחורה

צילום: באדיבות רשות המסים, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

כמו בסרטי פשע: צילום של שני עובדים בנמל חיפה מבריחים ארגזי סחורה מהווה תיעוד נדיר של פשע אלגנטי במיוחד. החשודים, מקסים אישראילב, בן 42 מחיפה ופבל קוגן, בן 33, אף הוא מחיפה, נצפו אתמול בעודם מעמיסים לרכב ארגזי סיגריות שהושלכו אליהם על ידי אנשי צוות מאניית "צים" שהגיעה מרוסיה. שני החשודים, עובדי חברת "קשרי גל ים", המספקת שירותי נמל חיצוניים, שוחררו היום (ראשון) בערבות על ידי בית משפט השלום בחיפה.

לאחר שנצפו על ידי אנשי יחידת הסמים של מכס חיפה, נעצרו אישראילב וקוגן וברכבם נמצאו עשרה ארגזים המכילים 500 פקטים של סיגריות בשווי מאה אלף שקלים, שנעטפו בניילונים שחורים במטרה להסתיר את תכולתם. השניים הובאו לחקירה, וגם האנייה עוכבה בנמל עד לסיום החיפושים וחקירת הימאים המעורבים. החקירה העלתה כי מדובר בחבורה מאורגנת היטב של עובדים בחברות קבלן הנותנות שירותי נמל לאניות, שעבדו, בין היתר, בשיתוף פעולה עם אנשי צוות מהאנייה. הם, בתורם, שרכשו סחורה בדיוטי פרי שבנמל והעבירו אותה, לכאורה, לעובדי הנמל.

עוד דברים שאסור לפספס:
לא עוד תמונה משפחתית: הנסיך ג'ורג' ממיס לבבות
רצחה את בנה בן ה-4 כי חשבה שהוא הומו
צפו ברגע המרגש: חירשת מלידה שומעת בפעם הראשונה

חשד: הבריחו סיגריות ואלכוהול ב-100 אלף שקל. צילום מסך
הסיגריות נעטפו בניילון שחור. פקחי המכס עוצרים את החשודים/צילום מסך

לפני חודשיים נעצרו בנסיבות דומות שני עובדי חברת "עגור", גם הם פעלו בשיתוף פעולה עם ימאים בחברת "צים". החקירה העלתה אז כי הסחורה נמסרה להם על ידי ימאים שהגיעו ארצה מרוסיה, שזכאים לרכוש בה אלכוהול וסיגריות בפטור מלא ממסים - כאשר הימאים ועובדי הנמל חולקים ברווחים ממכירת הסחורה המוברחת בארץ.

במקביל, חשפו השבוע עובדי מכס חיפה ניסיון הברחה נוסף: במכולת כלי בית וחפצים אישיים שנשלחה על ידי תושבת חוזרת שהתגוררה שנים באוסטרליה, נתגלתה גם כמות גדול של כלי נשק האסורים בייבוא, ביניהם: גרזנים, סכינים, מחסניות, קליעים, חלקי נשק, מכשירי קשר, חלקי חילוף לאופנוע ובקבוקי אלכוהול שלא הוצהרו - בשווי של עשרות אלפי שקלים. מחקירת יחידת הסמים מכס חיפה עלה כי המטען שייך לבן הזוג של היבואנית, תושב חוזר אף הוא, שהינו בעל חברת אבטחה וכן עוסק בחו"ל בהדרכת קרב מגע וירי. המטען נתפס עד לסיום הטיפול בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully