וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה את משפחת "המחבל היהודי" ב-35 אלף ש'

20.3.2014 / 0:36

לפי הסדר בין הפרקליטות למשפחתו של ג'ק טייטל, שהורשע ברצח פלסטינים, התביעה שהוגשה נגד שוטר בגין הטרדת רעייתו במהלך חקירת הרצח בבר-נוער יבוטל, והוא יעזוב את המשטרה

יעקב טייטל יוצא מהדיון בבית המשפט, אפריל 2013. טלי מאייר
עלה חשד כי היה מעורב גם ברציחתם של ניר כץ וליז טרובישי. טייטל מחוץ לבית המשפט/טלי מאייר

בית משפט השלום בירושלים אישר אתמול (רביעי) הסדר שנחתם בין הפרקליטות לבין משפחת "המחבל היהודי" ג'ק טייטל, לפיו כתב התביעה שהוגש נגד חוקר במחוז תל אביב בגין הטרדה מינית של רעייתו של טייטל, רבקה, יבוטל – בתמורה לעזיבתו את המשטרה. בנוסף, המשטרה תפצה את משפחת טייטל בסכום של 35 אלף שקלים.

עוד בוואלה! חדשות:
חשש: נשא HIV מאזור חיפה הדביק במכוון צעירים עמם שכב
אב הבית הגיש כתב תביעה נגד בני הזוג נתניהו
בשל העיצומים במשרד החוץ: תקוע בתאילנד בסכנת חיים

הפרשה החלה במהלך חקירת שוטרי ימ"ר מרכז את הרצח בבר-נוער. במסגרת חקירה זו עלה חשד כי ג'ק טייטל, שהורשע בשני מעשי רצח של פלסטינים, היה מעורב גם ברציחתם של ניר כץ וליז טרובישי ופציעתם של 11 נוספים במועדון הנוער התל אביבי. במסגרת החקירה בנושא, זומנה רעייתו רבקה לחקירה במשטרת מחוז תל אביב. לדברי טייטל, במהלך החקירה איימו עליה החוקרים, ואחד מהם אף הטריד אותה מינית. בעקבות האירועים הגישה טייטל, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד אותו חוקר.

בין היתר, נטען בתביעה כי השוטר התיישב על השולחן סמוך מאוד לטייטל, הניח את רגליו על הכיסא שלידה, והתקרב באמצעות רגלו עד לכדי נגיעה בברכה. טייטל, שהייתה מופתעת ממעשיו, דרשה ממנו לא לגעת בה, אך בתגובה החל החוקר לצרוח, התקרב לאוזנה והתבטא כלפיה בגסות באומרו כי היא "מעניינת את קצה הזין שלו".

לאחר מכן, הוסיף בהקשר לחקירת הרצח: "כמה מעניין זה יהיה אם הבן שלך יהיה מזדיין בתחת, רק לאלוהים יש חוש הומור שכזה". בהמשך החקירה, לטענתה של טייטל, שוב התקרב אליה החוקר ואמר לה: "את נהנית מהבל הפה שלי כי מזמן לא הרגשת הבל פה של גבר". לאחר מכן, החל לצרוח באוזנה כי היא וילדיה "פסיכים".

זמן קצר לאחר הגשת כתב התביעה, נוצר קשר בין פרקליטות מחוז ירושלים, שייצגה את המשטרה, לבין נציגיה של טייטל. כאמור, בתום המגעים, הגיעו הצדדים להסכמה על כך שהחוקר יסיים לפי שעה את שירותו במשטרה, ולא יוכל לשוב לשירות לפני חודש אוקטובר 2015. בנוסף, יפצו המשטרה והחוקר את משפחת טייטל בסכום של 35 אלף שקלים, שישולם תוך שלושים ימים.

"מי שהיה צריך לתת את הדין - נתן אותו בסופו של יום", אמרה היום רבקה טייטל, עם אישור ההסדר. "כאשר בחרתי לפתוח את הנושא היה חשוב לי שמה שקרה לי לא יקרה לנשים אחרות, ושהן יעזו לספר אם קרה להן מקרה דומה כי גם הן וגם המשטרה ידעו שיש דין ויש דיין".

לדברי עו"ד איתמר בן גביר, "מעבר לפיצוי שגברת טייטל קיבלה, אני מקווה שהמסר יופנם וכל שוטר יבין שאם הוא יטריד, אפילו באופן מילולי, נחקר או נחקרת הוא עשוי לעזוב את תפקידו. אנחנו נילחם על זכויותיהם של נחקרים ועצורים ועל המשטרה לזכור שזכויות האדם לא נעצרות בחדרי החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully