וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בפרשת הרפז: ארז וינר ואבי בניהו נעצרו

19.3.2014 / 16:15

שני הקצינים הקרובים ביותר לרמטכ"ל לשעבר אשכנזי נחקרו בחשד לאיסוף מידע מכפיש נגד שר הביטחון לשעבר ברק, ומעצרם הוארך ביום. הרפז, הנאשם בזיוף, נחקר ונשלח למעצר בית

עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

התפתחות דרמטית בפרשת הרפז: חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה עצרו היום (רביעי) לחקירה את דובר צה"ל לשעבר, תת-אלוף במיל' אבי בניהו, ואת עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר, אלוף-משנה במיל' ארז וינר - בחשד למעורבות בניסוח המסמך המזויף. אחר הצהריים, האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרם ביום אחד.

נציג המשטרה אמר בדיון בבית המשפט כי מהחומרים שנתפסו "עולה יסוד סביר להניח שהחומרים עלולים לפגוע בשלומו של הציבור". החוקרים חושדים שבניהו, אולי הדמות הקרובה ביותר לרמטכ"ל לשעבר אשכנזי במהלך כהונתו, היה זה שהנחה לאסוף מידע רגיש אודות שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, והמועמד לרמטכ"ל באותה תקופה, אלוף במיל' יואב גלנט. בחיפוש בביתו אף נמצא מחשב צבאי עם חומרים מסווגים ברמת "סודי ביותר".

כמו כן, במשטרה בודקים אם גם וינר, שהודח מהצבא בעקבות הפרשה, עמד מאחורי אותו איסוף מידע מכפיש נגד ברק, וחושדים כי במהלך השנים השמידו השניים ראיות שהיו יכולות, לכאורה, לקשור אותם לפרשה. החוקרים מייחסים לווינר ולבניהו עבירות של שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה, גילוי בהפרת חובה ומעל הכול - קשירת קשר לביצוע פשע. כמו כן, בניהו חשוד גם בגניבה בידי מורשה. עם זאת, השניים לא חשודים בזיוף המסמך עצמו.

עוד בפרשה
וינר הודח מצה"ל, אשכנזי גיבה אותו
איומים, סמסים והכפשות: התמלולים מדוח הרפז
ההקלטות חשפו: אשכנזי היה מעורב בפעילות הרפז

בועז הרפז, אבי בניהו, ארז וינר. ניב אהרונסון,בן קלמר, לע"מ, עיבוד תמונה
הרפז, בניהו ווינר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון,בן קלמר, לע"מ

"ניצב אדם בן 54, שמתקשה לשמוע על כך שהוא מהווה סכנה לשלום הציבור. מעולם לא עמדתי במעמד כזה", אמר היום בניהו במהלך הדיון בבית המשפט. "רוב חיי הקדשתי לשלום הציבור, לצד רבין ופרס. בשנים האחרונות אני ניצב כאן בפרשה בעל כורחי. השתדלתי לעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר. אני שמח על החקירה ועל פומביות הדיון. אני אלחם על חירותי, פרנסתי ומשפחתי".

במהלך חקירת מצ"ח את ההתנהלות בלשכת הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, שנועדה לברר אם יש גורמים שקשורים למסמך, לא הוזכר שמו של בניהו כאיש שעומד מאחורי המזימה. מנגד, מבקר המדינה, בהתייחסו לפרשה החמורה, הפנה אצבע מאשימה נגד וינר על חלקו בעניין.

אתמול נחקר במשטרה מי שלפי החשד אחראי לזיוף המסמך, בועז הרפז, ובסיום החקירה שוחרר למעצר בית של עשרה ימים בתנאים מגבילים, דוגמת איסור יציאה מהארץ ואיסור יצירת קשר עם המעורבים האחרים בפרשה. כעת, מלבד החשדות שיוחסו לו בעבר, מייחסת המשטרה להרפז גם עבירות של שיבוש הליכי חקירה, פגיעה בפרטיות, וקשירת קשר לביצוע פשע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אשכנזי ייחקר באזהרה?

עם זאת, דווקא החשד הזניח יותר בסיוע להפרת אמונים, הוא שעשוי להעיד על נחקרים אפשריים נוספים שצפויים לפקוד את משרדי יאח"ה, בהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, שר הביטחון לשעבר ברק, אלופים מכהנים וכן אלופים במילואים. ההערכה היא שאשכנזי צפוי להיחקר באזהרה בגין החשד שיש לו יד בכתיבת המסמך.

הרפז נחקר, על אף שכבר ארבע שנים מוקפא כתב האישום החמור התלוי נגדו בגין עבירות של זיוף המסמך, וזאת ככל הנראה בגלל ההתפחויות האחרונות. בחצי השנה האחרונה, מאז שעברה הפרשה מידי מצ"ח לידי המשטרה, בחנו החוקרים את החומרים הרבים שהעבירה לידיהם הפרקליטות הצבאית, בהם שורה של הקלטות המעידות על היחסים העכורים בין לשכת הרמטכ"ל לשעבר לבין שר הביטחון לשעבר.

במשטרה היו חילוקי דעות בשאלה אם יש לפתוח בחקירה מחודשת בפרשה, אחרי תום הבחינה במצ"ח. בעוד ראש אגף החקירות הקודם, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', התנגד לחקירה בטענה כי זו לא תוביל לדבר, דווקא ראש האגף הנוכחי, ניצב מני יצחקי, החליט להיענות לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין. אחת הסיבות לכך היא שיצחקי מאמין כי גם אם החקירה לא תוביל לגילויים מרעישים, יש לבצע בדיקה קפדנית ככל שניתן, בעיקר משום שמדובר בנושא רגיש ובעל משמעות ציבורית נרחבת ביותר.

מטעמו של גבי אשכנזי נמסר: "הוא אינו מצוי בפרטי החקירה, אך ידוע לו היטב כי תת-אלוף בניהו ואלוף-משנה וינר מילאו את תפקידיהם כקצינים מעולים, ישרים ושומרי חוק. לכן, רב-אלוף במיל' אשכנזי משוכנע כי החקירה תסתיים בלא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully