וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על גיא חבר

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

17.3.2014 / 16:15

האיש, המרצה שני מאסרי עולם בגין רצח, טוען כי בידו פרטים על החייל הנעדר, שיצא מבסיסו בגולן ב-1997 ומאז נעלמו עקבותיו. הפרקליטות: המגעים לא הבשילו בגלל האסיר והמידע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי ההערכה, לאסיר אין קשר ישיר להיעלמות, אלא הוא שמע על כך מאסירים אחרים. גיא חבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסיר מכלא שיטה שבצפון המרצה שני מאסרי עולם בגין רצח פנה לאחרונה לפרקליטות מחוז צפון וטען כי יש בידו מידע הנוגע להיעלמותו של החייל גיא חבר, שיצא מבסיסו ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997 ומאז נעלמו עקבותיו. מהפרקליטות אישרו כי התנהלו מגעים ראשונים בין המדינה לבין עורך דינו של האסיר במטרה לבדוק את המידע. עורך דינו של האסיר, ציון שמעון, אמר: "אנחנו נמצאים במשא ומתן מתקדם עם הפרקליטות וממתינים לתשובה מעל חודש וחצי".

על פי אחת ההערכות, לאסיר אין קשר ישיר לאירוע, אלא הוא שמע על כך בעבר מאת אסירים שאיתם היה כלוא. יחד עם זאת, גורמים בפרקליטות אמרו כי על אף שהמידע נבדק כמו כל מידע שמתקבל בנושאים כאלו, אין להתייחס אליו כמידע מוגמר ועדיין ארוכה הדרך לפתרון התעלומה. האסיר המדובר מתגורר באותו אזור שבו נראה לאחרונה חבר. גורמי חקירה המעורים בנושא אומרים כי בעבר קרה לא פעם כי אסירים טענו כי יש להם מידע במטרה לקבל הקלות במאסרם.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "נוכח מחויבותה של מדינת ישראל לאיתור נעדרי צה"ל והשבתם, בחודשים האחרונים קוימו מגעים ראשוניים בין המדינה לבאי כוחו של האסיר במטרה לבחון את טיב המידע שלטענתו מצוי בידיו. מגעים אלו לא הבשילו לכדי דיון ענייני בשל טעמים הנעוצים הן באסיר עצמו והן בטיב המידע".

עוד ידיעות על החייל הנעדר גיא חבר:
צה"ל: חודשו החיפושים אחר החייל הנעדר גיא חבר
מדוע פסלה הצנזורה הודעה של דובר צה"ל, ואז התחרטה?
אחרי מג'די חלבי: חמישה חיילי צה"ל עדיין נעדרים

החיפושים אחרי חבר חודשו לאחרונה

בסוף 2013 הורתה ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, על חידוש החיפושים באזורים שבהם נראה החייל גיא חבר ביום היעדרו, מתוך תקווה לגלות ממצאים חדשים שישפכו אור על המקרה. "צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להביא לפתרון מקרה היעדרותו של החייל ועל מנת לגלות מה עלה בגורלו", נאמר בהודעה שפורסמה באמצע דצמבר.

גורם צבאי מסר אז כי "היחידה לאיתור נעדרים מתכנסת מעת לעת ומבצעת הערכות מצב מחודשות לגבי כלל הנעדרים של צה"ל על מנת לדון בדרכי פעולה חדשות ומגוונות. לא תמיד זה מבוסס על מידע אלא על דרכי חשיבה חדשות".

ב-2011 טענה אזרחית גרמניה שנעצרה בסוריה לפני כמה שנים כי היה בידיה מידע חדש על גורלו של חבר. מרים קויניקה, חוקרת יהדות, ביקרה בשנים האחרונות בכמה מדינות בעולם, ובאחד מטיוליה, לפני כשמונה שנים, הגיעה לסוריה. כשסיירה במדינה, נעצרה על ידי מנגנוני הביטחון המקומיים, והועברה לחקירה של שבועיים בכלא בדמשק. לדבריה, באחד הימים הוכנס לתא מתורגמן צעיר, שנשא, לטענתה, דמיון רב לחייל הנעדר.

גם ב-2010 התחדשו ברמת הגולן החיפושים אחר חבר, שהתגורר עם משפחתו ביישוב כוכב יאיר שבשרון. מפעם לפעם נערכים חיפושים אחריו, בסיוע עמותת "לחופש נולד". משפחת חבר טוענת זה כמה שנים שהוא מוחזק בשבי בסוריה, ואמרה כי בידיה מידע לפיו ארגון סורי דרש שחרור אסירים מבתי הכלא בישראל תמורת העברת מידע על גורלו.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully