וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: מדוע שולה זקן אינה עדת מדינה?

התנועה לאיכות השלטון פנתה לבג"ץ בבקשה שיורה על פרקליטות המדינה להסביר מדוע לא תובא עדותה החדשה של זקן בפני בית המשפט. "הפרקליטות חושבת שהניצחון בתיק מונח בכיסה"

הפרקליטות הודיעה: שולה זקן לא תהיה עדת מדינה. טל אנגלנדר
השלמת עדותה של שולה זקן דרושה "כדי לרדת לחקר האמת ולהבטיח כי בפני בית המשפט יעמוד מלוא המידע שניתן להציג בפניו להכרעתו". זקן בבית המשפט/טל אנגלנדר

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ בבקשה למתן צו על תנאי נגד החלטת פרקליטות המדינה שלא לחתום עם שולה זקן הסכם "עדת מדינה". כמו כן, לפי העתירה, מתבקשת הפרקליטות להסביר מדוע לא תשלים את גביית עדותה של זקן בפני בית המשפט.

בית המשפט קבע כי על המדינה להשיב לעתירה עד ה-18 במרץ וכי "לא תינתן ארכה להגשת התגובה".

עוד בנושא:
בנה של זקן לאולמרט: "מוכן להזכיר לך מה ששכחת"
פנייה לבית המשפט: זמנו את זקן להעיד שוב
המבקר לשעבר: "עדויותיה של שולה זקן היו בידיי"

בעתירה שהוגשה נכתב כי השלמת עדותה של שולה זקן דרושה "כדי לרדת לחקר האמת ולהבטיח כי בפני בית המשפט יעמוד מלוא המידע שניתן להציג בפניו להכרעתו, בכדי להגן על שלטון החוק ועל אמון הציבור בנבחריו וברשויות המדינה, נוכח חומרת הפרשות בהיותן עוסקות בחשדות לשחיתות כנגד ראש משלה לשעבר".

כמו כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות המדינה להשיב מדוע לא תפתח בחקירה פלילית בעניינים שעלו בעדותה של שולה זקן במשטרה ואשר טרם נחקרו.

אהוד אולמרט שולה זקן. יותם רונן
הפרקליטות מתבקשת להסביר מדוע לא תשלים את גביית עדותה של זקן בפני בית המשפט. אולמרט וזקן/יותם רונן

לטענת התנועה לאיכות השלטון, ביכולתה של הפרקליטות לבקש, גם בשלב זה, להעלות את זקן פעם נוספת לדוכן העדים. בנוסף, לבית המשפט יש את המיומנות להעריך את אמינות העדות ולהעריך את משקלה הראייתי המתאים. "האינטרס הציבורי בחקר האמת ובמיצוי הדין, בפרט כשמדובר בהתנהלותו של מי שכיהן בשורה של תפקידים בכירים לרבות ראש ממשלה, מחייבים חשיפת המידע שבידי גברת זקן", נכתב בעתירה, "על כן, לעמדת התנועה לאיכות השלטון, הימנעות הפרקליטות מחתימה על הסדר טיעון עם שולה זקן, מזימונה לעדות בפני בית המשפט ומחקירת החשדות שהעלתה, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור ובשלטון החוק העולה כדי חוסר סבירות קיצונית".

במסגרת העתירה, התבקש בית המשפט לקבוע דיון דחוף בעתירה, נוכח העובדה כי הליכי התיק הפלילי מצויים בשלב שלאחר סיכומי הצדדים ובית המשפט צפוי לתת את הכרעתו בתיק בשבועות הקרובים.

"הפרקליטות חוטאת בחטא היוהרה וחושבת שהתיק מונח בכיסה", אמר עו?ד אליעד שרגא, יו?ר התנועה לאיכות השלטון, "לכן היא מוותרת על עדויות שבעוד שלושה שבועות ייתכן ותצטער שלא הביאה אותן בגדר הליך משפטי זה. מנימוקי הפרקליטות עלה שעיתוי הבאת הראיות היה אחד הסיבות לדחיית העסקה. ראיות חדשות ניתן להביא גם בערעור, אז בטח תוך כדי סיכומים בהליך המשפטי. אמנם זה לא קונבנציונלי, אך מתבקש במשפטים דרמטיים מעין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully