וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נעצר בנתב"ג בחשד שניסה לסחור עם איראן

אנטולי קאהן נעצר עם שובו משוויץ, בחשד שתכנן למכור לאיראנים מצנחי רחיפה מתקדמים שלפי גורמי ביטחון, עלולים היו לשמש את ארגוני הטרור. הוא הודה בחשדות ושוחרר לביתו

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: מיכאל ברגמן

ישראלי ניסה לסחור עם איראן? אנטולי קאהן, תושב כוכב יאיר שבשרון ובעליה חברת "עפקו אוויאיישנס" מקיסריה, חשוד שהתכוון לייצא מצנחי רחיפה ללקוחות מהרפובליקה האיסלאמית. מדובר במצנחים המסוגלים לטוס לטווחים ארוכים, שאמורים היו להיות מיוצאים מישראל למדינה שלישית – ומשם לאיראן. הם נתפסו לפני כמה ימים בבדיקה שגרתית של המכס בנמל התעופה בן גוריון, ובימים האחרונים ניהלו חוקרי המכס חקירה בעניין. ברשות המסים ניסו להסתיר את הפרשה, אולם גורמים בנתב"ג הדליפו את הפרשה. היום (שני) שב קאהן מבזל שבשוויץ, הודה בחקירתו בכל החשדות נגדו. הערב שוחרר ממעצר בערבות של מאה אלף שקלים, לפי דרישתה של ראש צוות החקירה רוחמה ברזילי. יציאתו מהארץ נאסרה למשך 180 יום.

אנטולי קהאן החשוד בסחר עם איראן. חדשות 10
תכנן להכניס את הכסף לחשבון בנק בבודפשט. קאהן, היום/חדשות 10

מחקירתו של קאהן עלה כי כבר לפני כשנתיים יצרו עמו איראנים קשר וביקשו לרכוש את המצנחים. הם סיכמו אתו כי יעבירו לו מאות אלפי אירו לחשבון בנק ברומניה. אלא שהרומנים זיהו את העברת הכסף וחששו לעבור על הסנקציות שהטיל המערב על איראן ומיהרו להעביר את הכסף לבנק האיראני. אנשי המכס בנתב"ג, בראשותו של רפי גבאי, הצליחו לעלות על התכתבויות דואר אלקטרוני בין קאהן לאנשי עסקים באיראן.

לפני כשנה נוצר קשר נוסף, והפעם הודיעו האיראנים כי יעבירו את הכסף לחשבון משותף של קאהן ובתו, שפתחו השניים בסניף בנק בבודפשט. כדי להסוות את ההעברה של המצנחים, הנחו האיראנים את קאהן להעביר את המצנחים לאיראן ומשם להעלות אותם לטיסה לדובאי ולאחר מכן לשגר אותם במשלוח אוויר לאי האיראני התיירותי קשם (Qeshm).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עיכובים בטיסות אחרי זיהום הדלק בנתב"ג. שי אוקנין
המצנחים נתפסו בבדיקה שגרתית של המכס. נמל התעופה בן גוריון/שי אוקנין

לאחר שבמכס התחקו אחר המשלוח לפני כמה ימים, הוחלט לעצור את קאהן. בשעות אחר הצהריים הוא הגיע עם בנו לישראל ובביקורת הדרכונים נעצר על ידי אנשי המכס – תחילה באמתלה של עברה אחרת, ובחדר החקירות עומת מול החשדות העיקריים נגדו. במקביל, פשטו חוקרי המכס על ביתו ועל המפעל שבבעלותו ואספו מסמכים רבים.

אם המצנחים, המיוצרים בישראל ומשמשים יחידות מיוחדות, היו מגיעים לידי חיזבאללה או חמאס, הם עלולים היו לגרום לנזק כבד. לדברי בכיר במכס, מדובר במצנחים המסוגלים להוביל לוחמים וציוד השוקל כ-60 ק"ג למרחקים גדולים ואף נושאים מערכת ניווט עצמאית. גורם בכיר ברשות המסים סיפר כי "גורמי ביטחון בחנו את המסמכים והביעו זעזוע. הם סיפרו לנו כי מדובר בדגמי המצנחים הטובים ביותר בתחום ואם הם היו נופלים לידיים עוינות כמו חמאס או חיזבאללה – זה היה מבחינתו פגיעה קשה בביטחון המדינה".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully