וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לבית המשפט: זמנו את זקן להעיד שוב

9.3.2014 / 9:48

עו"ד אלדד יניב הגיש פנייה לבית המשפט הדן בתיק הולילנד בבקשה שזה יורה לזמן את שולה זקן למתן עדות מחודשת. "הפרקליטות סוברת בטעות כי זכותה להסתיר מבית המשפט עדות"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
זקן/יותם רונן

עו"ד אלדד יניב העביר הבוקר (ראשון) בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות על זימונה של שולה זקן לעדות נוספת. זאת לאחר שבשבוע שעבר העידה ראש לשכתו של אהוד אולמרט לשעבר במשטרה ומסרה את גרסתה החדשה בנוגע לפרשות הולילנד, ראשונטורס, מעטפות הכסף ופרשות נוספות. עם זאת, בפרקליטות החליטו שלא לחתום עמה על הסכם שיעניק לה מעמד של עדת מדינה.

עוד על שולה זקן:
המבקר לשעבר: "עדויותיה של שולה זקן היו בידיי"
שולה זקן מסרה למשטרה מידע על פרשה חדשה
"שולה מאוכזבת, עדותה נגד אולמרט תפורסם בשבוע הבא"

יניב ביקש בפנייתו, שהגיש באמצעות עו"ד לוליק אסל, לקבל מעמד של "ידיד בית המשפט" – מעמד של מוסד משפטי שאינו צד ישיר במשפט, במקרה הזה - עורך דין, שמתוקף תפקידו או מומחיותו יכול לסייע לבית המשפט בסוגיה שעל הפרק. הוא הסביר כי הוא עוסק בשנים האחרונות בפעילות ציבורית שעניינה בין היתר מאבק בשחיתות הציבורית.

עו"ד יניב ביקש מבית המשפט להשתמש בסמכותו בהתאם לסעיף בחוק הקובע כי הוא רשאי להורות על הזמנת עד שעדותו כבר נשמעה גם לאחר שסיימו הצדדים להביא את ראיותיהם. במכתבו הסביר יניב כי אף שבית המשפט סיים לשמוע את הצדדים, הפרקליטות האמינה שיש מקום לשמיעת עדותה המחודשת של זקן, וכך גם עשתה.

כמו כן, הוא הביע תמיהה על החלטת הפרקליטות לא להשמיע את גרסתה של זקן מעל דוכן העדים, בעוד היא מתפרסמת לידיעת הציבור. "נדמה כי לנגד עינינו מתרחשת פגיעה עמוקה באמון הציבור בהליכים המשפטיים. מצד אחד תונח בפני בית המשפט עדותה הישנה של גברת זקן, שעה שבפני הציבור מונחת עדותה החדשה כפי שנגבתה".

התנועה לאיכות השלטון: "החלטת הפרקליטות מעלה תמיהות קשות"

"המאשימה איננה מבינה את תפקידה וסוברת בטעות כי זכותה לשקול שיקולים של טקטיקה ולהסתיר מבית המשפט עדות שלפי דעתה היה חובה לגבותה, וכך עשתה, אולם משנחשפה לתוכנה, החליטה לא להניחה בפני בית המשפט", הסביר יניב את עמדתו. "אין תפקידה של הנאשמת להרשיע בכל מחיר. תפקידה הוא אחד – לשמור על אינטרס הציבור ולפעול במלוא נחישותה לבירור האמת ולהנחתה לפני בית המשפט לשיקולו הבלעדי".

המכתב המלא

במקביל, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות המדינה לחזור בה מההחלטה לא למצות את האפשרות להגיע לעסקת טיעון עם זקן ולהביא אותה להשלים את עדותה בפני בית המשפט. על פי התנועה, ההחלטה מעלה "תמיהות קשות" ונראית על פניה החלטה בלתי סבירה, שאיננה מקדמת את האינטרסים של הציבור ואת שלטון החוק. "שלל תמיהות אלו כנגד ההחלטה שלא להעיד את הגב' זקן, חוברים יחד לתמונה קשה ומטרידה של פגיעה בלתי עניינית ובלתי סבירה באפשרות להגיע לחקר האמת ולמצות את ההליך הפלילי בעניינו של מר אולמרט", נכתב בפנייה, שהועברה גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בתוך כך, נדב זקן, בנה של שולה זקן, העלה היום בפייסבוק פנייה לאהוד אולמרט בעקבות תגובת עורכי דינו בשבוע האחרון. "אני עוד זוכר את הביקור שלך אצלנו בבית – ואת שיחת הטלפון שלנו, עליהם עוד לא דיברנו (חבל...) מוכן להזכיר לך אותם אם שכחת", כתב זקן הבן. בדבריו הוא התייחס לפרשה החדשה שעליה סיפרה זקן בחקירתה, שבה ניסה לכאורה אולמרט להניא את זקן מחתימה על עסקת עדת מדינה בפרשה לפני כשנה. "אני לא מאיים עליך – חס וחלילה. קטונתי", הוסיף הבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully