וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר עד המדינה בבר-נוער הוארך: "החשדות התעצמו"

25.2.2014 / 8:32

לאחר שנעצר בשבוע שעבר ואף הוצא באופן תקדימי מהתכנית להגנת עדים בה היה נתון, הוארך מעצר עד המדינה בשבעה ימים. השופט ציין כי שתיקתו של העד בחקירה פוגעת במאמצי המשטרה

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) בשבעה ימים נוספים את מעצרו של עד המדינה בפרשת הבר-נוער. השופט שמואל מלמד ציין בהחלטתו כי "הראיות נגד החשוד התעצמו", ולכן לא נענה לדרישת סנגורו, עו"ד יאיר רגב, לשחררו למעצר בית. עוד ציין השופט כי העד שותק בחדר החקירות, דבר שמעכב את חקירת המשטרה בעניינו.

עד המדינה נעצר בשבוע שעבר בחשד לשיבוש הליכי חקירה ובידוי הראיות נגד חגי פליסיאן - הנאשם המרכזי ברצח ליז טרובישי וניר כץ באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה. עד המדינה עדיין לא עומת עם אף אחד מהחשודים האחרים בפרשה - ובכלל זה עם חגי פליסיאן, החשוד העיקרי בביצוע הרצח במועדון בתל אביב.

עוד בנושא:
עד המדינה בתיק הבר-נוער ערער על מעצרו
העד מפרשת הבר-נוער הוצא מהתכנית להגנת עדים
פארסת הבר-נוער: כישלון ידוע מראש?

ביום שישי האחרון, הוחלט במשרד לביטחון פנים להוציא את עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער מהתכנית להגנת עדים. המשמעות היא כי העד לא יקבל את ההטבות שעד מדינה רשאי להן. כמו כן, הוא לא יזכה לביטול החשדות על עבירות שעשה, לא יזכה להגנה המשטרתית המתחייבת לביטחונו, וכן לא יזכה להגנה בעניין פרסום שמו.

הרצח בבר-נוער: התיק נגד פליסיאן על סף קריסה; עד המדינה נעצר. צילום מסך
האישום נגדו יבוטל? חגי פליסיאן/צילום מסך

לפיכך, אם הפרקליטות תחליט לחזור בה מכתב האישום נגד פליסיאן, יותר לפרסום שמו של העד שלכאורה הביא להתפוצצות הפרשה בשנה שעברה. מדובר בפעם הראשונה שבה מוצא עד מהתכנית להגנת עדים, מאז הוקמה הרשות להגנת עדים בסוף העשור הקודם.

בית משפט השלום בתל אביב האריך ביום חמישי האחרון בשישה ימים את מעצרו של העד, כאשר השופט מציין כי "החשד נגדו מוצק". סנגורו של העד טען מצדו כי למשטרה לא הייתה הזכות לעצור אותו ולהוציאו מידיה של הרשות להגנת עדים. "אני מבקש מבית המשפט להיות אמיץ ולשחרר אותו בחזרה להגנה", אמר הסנגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully