וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בבר-נוער: האישום נגד פליסיאן עשוי להתבטל

הפרקליטות עשויה לחזור בה מהאישום נגד חגי פליסיאן בגין הרצח של ליז טרובישי וניר כץ ב-2009, בגלל סדקים בעדותו של עד המדינה - שנעצר היום בדירתו

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חצי שנה אחרי שהוגש כתב האישום נגד חגי פליסיאן בגין הרצח בבר-נוער, ייתכן שהפרקליטות חוזרת בה וזאת בשל סדקים בעדותו של עד המדינה בפרשה שזעזעה את המדינה. דיון בעניין מתקיים הבוקר (רביעי) במשרדי פרקליטות המדינה בין גורמים משפטיים המעורים בתיק. רשת ב' דיווחה על כך הבוקר. מוקדם יותר נעצר עד המדינה על ידי המשטרה.

עוד בפרשת הבר-נוער
מסתמן: אישום ”על תנאי” נגד עד המדינה בבר-נוער
החשוד המרכזי חגי פליסיאן הודה במעשה

איילה כ"ץ, אמו של ניר כ"ץ שנרצח בבר-נוער, אמרה לוואלה! חדשות כי היא גילתה על ההחלטה המסתמנת מכלי התקשורת. "כרגע אנחנו לא יודעים כלום, אני לא יודעת מה יצא מזה – אם יהיה כתב אישום או לא", אמרה. כ"ץ מתחה ביקורת מרומזת על המשטרה, שמיהרה להכריז כי מקרה הרצח פוענח. "היו אנשים שקפצו מהר מאוד עם הפענוח. היו גורמים - גם פוליטיים, שהיה להם מאוד נוח עם סוג כזה של פענוח, והם יכלו בצורה מאוד אלגנטית להתחמק מהעובדה שזה פשע שנאה שנעשה על רקע הומופובי. נראה עכשיו לאן זה יתגלגל". כ"ץ הוסיפה: "הדבר החשוב הוא שיש להבין כי בחברה הישראלית קיימת הומופוביה, שאין לה מקום. אנחנו רואים תופעות הומופוביות כל הזמן, במרכז הדיווח של האגודה ללהט"ב יש כל הזמן אירועים, מעט מאוד מזה מגיע לתקשורת, ובזה צריך לטפל. אני סומכת על משטרת ישראל שתוציא בסופו של דבר את האמת לאור".

בחודש יולי 2013 הואשם פליסיאן בן ה-23 מבני ברק ברצח של ליז טרובישי וניר כץ, ובניסיון רצח של עשרה צעירים נוספים במועדון הקהילה הגאה לבני נוער בתל אביב באוגוסט 2009. על פי כתב האישום, כמה שבועות לפני הרצח שמע פליסיאן מאחיו הצעיר בנימין כי מנהל הבר-נוער, שאול גנון, פגע בו מינית. בנימין פליסיאן, שנעצר אף הוא בפרשה, פנה אל עד המדינה - חברו, וקיבל ממנו פרטים על שאול גנון ועל המועדון. בכתב האישום נטען כי חגי פליסיאן החליט לרצוח את גנון כנקמה, וכן לפגוע בבאי המועדון "בשל עוינותו לנטייתם המינית".

כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
פליסיאן/דרור עינב

מכתב האישום עולה כי הוא הגיע למועדון בשעת לילה, כברשותו אקדח גנוב ובו 15 כדורים, כשהוא רעול פנים ולבוש בגדים כהים. במקום שהו באותו הזמן לפחות 26 בני אדם.

אז, כך נטען, הוא התחיל לירות ללא הבחנה בנוכחים בחדר המרכזי ואז תר אחר קורבנות נוספים במטרה לרצוח כמה שיותר מהם. מהירי נפגעו כץ וטרובישי ועשרה צעירים נוספים נפצעו פציעות שונות, חלקם נותרו נכים וסובלים מנזקים נפשיים חמורים. ההתפתחות הדרמטית התרחשה כמעט 4 שנים מאוחר יותר, הודות למידע שסיפק עד המדינה בפרשה.

עד המדינה הינו הומוסקסואל מוצהר וקרוב משפחתו של אחד החשודים שנעצרו בפרשה. הוא החליט לסייע בפיצוח הפרשה בעודו מרצה עונש מאסר על עבירה שאינה קשורה לפרשת הבר-נוער. על פי החשד, הוא סייע לפליסיאן בתכנון הרצח, והוא החליט "לבגוד" בחבריו שביצעו את הרצח, בין היתר משום שהם הפנו לו עורף ומשום שהרגיש מחויבות לגמול תודה לקהילה בשל נטייתו ובשל הסיוע שקיבל ממנה.

עד המדינה ניסה "לסחוט" את המדינה

מרבית האישום נגד פליסיאן, כאמור, גובש על עדותו של עד המדינה - שלאורך כל החודשים מאז התפוצצה הפרשה לא הקל על החוקרים במשטרה ועל הפרקליטות, וזאת על אף שהוסכם עמו שכתב האישום נגדו על חלקו בפרשה יימחק. יצוין כי הוא גם נמלט מדירת המסתור שבה שהה תחת שמירה משטרתית.

בחודש שעבר איים העד שלא יעיד נגד חגי פליסיאן, אם הפרקליטות לא תשלם לו מאות אלפי שקלים. עד המדינה מקבל מדי חודש 6,000 שקלים במסגרת ההסכם שחתם עם הפרקליטות. על פי ההסכם, הוא אמור לקבל לאחר מתן עדותו עוד 120 אלף שקלים. אולם, כעת מתברר שהעד דורש 9,000 שקלים בחודש, וכן 750 אלף שקלים לאחר שימסור את עדותו.

כלל לא בטוח שהפרקליטות תסכים לשלם את הסכומים הללו, בין השאר מכיוון שבפרקליטות מאמינים שניתן להרשיע את פליסיאן גם ללא עדותו של העד.

לפני כמה חודשים גיבשו בפרקליטות כתב אישום "על תנאי" נגד עד המדינה, זאת בגין מסירת פרטים לפליסיאן אודות מבנה מועדון הקהילה הגאה בתל אביב והתנהלות חברי המקום.

השתתפו בהכנת הידיעה: מור שמעוני ויוסי אלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully