וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה מוכרים עבריינים רובים ורימונים שנגנבו מצה"ל?

18.2.2014 / 0:04

קצינים בכירים מודים כי אמנם היקף הגניבות ירד באופן דרמטי, אך ארגוני הפשע ממשיכים לפעול לרכישת אמל"ח מצה"ל. איזה מכשיר מבוקש על ידי מבריחי סמים וכמה עולה לבנת חבלה?

צעיר בן 27 מיפו חוסל בידי רעולי פנים בטיילת בתל אביב, פברואר 2014. דרור עינב
כלי הנשק הגנובים מגיעים לארגוני הפשע, ומשחקים תפקיד מרכזי בחיסולים. זרית רצח העבריין בטיילת, בשבת/דרור עינב

דבריו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לפני כשבוע על כך שמקורם של רוב המטענים באירועים הפליליים הוא בצבא הכעיסו קצינים בכירים בצה"ל על העברת הזרקור לצבא. עם זאת, הקצינים טענו כי היקף גניבות הנשק אמנם ירד דרמטית בשנים האחרונות, אך ארגוני פשע ועבריינים ממשיכים להפעיל מאמצים לרכוש אמצעי לחימה לצורכי חיסולים במסגרת מאבקי כוח בין משפחות הפשע בישראל.

בחינה של האירועים בחודשים האחרונים בצה"ל מגלה את המחירון שמתגלגל בעולם הפלילי בין הגנבים מצה"ל לבין בעלי העניין. בחודש דצמבר 2013 הותר לפרסום כי נגד מחטיבת גבעתי חשוד שגנב לבנת חבלה מהבונקר הגדודי והצליח להסתיר אותה במכוניתו. אולם בעת ביצוע עסקת המכירה התנפלו עליו בלשי משטרת מחוז דרום וסיכלו את כוונותיו. מאוחר יותר התברר כי משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי בתוך בסיס צבאי בניגוד לכללים, ולכן הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד החשוד. גורמי צבא שהיו מעורבים בחקירה טענו כי הנגד התכוון למכור את לבנת החבלה תמורת 3,000 שקלים.

מדובר צה"ל נמסר: "בצה"ל מבצעים בשנים האחרונות שורה של פעולות לשמירה על הנשק והאמל"ח במטרה להוריד את מספר הגניבות מבתי חיילים בחופשה ומבסיסי צה"ל. פעולות אלה נוחלות הצלחה, וחלה ירידה דרמטית במספר גניבות הנשק והאמל"ח בצה"ל".

עוד בוואלה! חדשות
הבנק הגדול בגרמניה: השקעה בבנק הפועלים - לא מוסרית
חשד: נעצרו בדרכם לנקום את דמו של תושב יפו שחוסל
השר פרי יקבל מענק בסך 615 אלף שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירה מסועפת נוספת התנהלה על ידי המשטרה הצבאית בגין סחר באמצעי לחימה. מכתב אישום שהוגש נגד לוחם בדרגת רב"ט עולה כי בזמן ששמר על נגמ"ש בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, גנב ממנו מכשיר קשר מסוג "מגן ברק", שמשולב בו מכשיר הצפנה. החייל הסתיר את המכשיר ב"אנדרטת הפלדה" הסמוכה למוצב. מאוחר יותר העביר אותו לידי נגד בדרגת רס"ל מהחטיבה הדרומית במסגרת הליך למכירתו. המשטרה הצבאית הפעילה לחץ לאיתור המכשיר, והחייל פנה אל הנגד בבקשה שישיב לו אותו מחשש שייחשף.

כעבור כמה ימים אותר המכשיר בשדה פתוח. על פי הערכת גורמי צבא שהיו מעורבים בחקירה, שווי המכשיר הוא 24,169 שקלים, ובכוונתם היה למכור אותו תמורת 5,000 שקלים. מכשיר זה יכול לסייע למבריחי סמים בגבול המצרי לחשוף פעילות צבאית על גדר המערכת. נגד החייל הוגש כתב אישום על ידי התובעת הצבאית רס"ן ענת הראל בגין הוצאת רכוש מרשות הצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו במסיבת עיתונאים בעקבות הסופה המשתוללת ברחבי הארץ. דצמבר 2013. טלי מאייר
טען שמקור רוב המטענים הוא בצבא והכעיס קצינים בכירים בצה"ל. דנינו/טלי מאייר

מכתב אישום נוסף שהוגש לבית הדין הצבאי על ידי התובעת סרן ליקול פס טמסוט, עולה כי חייל בשירות סדיר חבר לאזרח ישראלי, הגיע לבסיס החטיבה הצפונית, התחזה לחייל אחר, וחתם על נשק מסוג M-4. מדובר בנשק M-16 מקוצרר שמיועד ליחידות מיוחדות, ועליו מתקינים אמצעים מגוונים. החייל יצא מהבסיס, עלה לרכב האזרח ונסע לתחנת דלק בבאר שבע, שם קיבל תמורת הרובה 15 אלף שקלים.

יצוין כי למרות חשיפת הפרשה, לא הצליחה המשטרה הצבאית לאתר את הנשק. עוד עולה מכתב האישום כי החייל הצליח לגנוב אמצעי ראיית לילה מסוג "שפנפן חד-עיני" מבסיס בחטיבה המרחבית בנימין. מדובר באמצעי קטן, בעל יכולות מתקדמות הכוללות תמונה חדה ובהירה. היתרון של המכשיר הוא ביכולת של המשתמש לראות בעין אחת את התמונה ובעין השנייה לראות בתנאי לילה רגילים שמעלה את יכולת התפקוד של הלוחם. עלות האמצעי היא 27,440 שקלים, והוא נמכר תמורת 2,500 שקלים.

במקרה נוסף שעולה מכתב האישום המדובר עולה כי החייל שביצע סיור בבסיס ראמה בחטיבת בנימין שבאוגדת יו"ש, נטל הנאשם ארבעה רימוני רסס מהג'יפ והעביר אותם לאפודו. מאוחר יותר העביר אותם לתיק האישי והבריח אותם לחנות בבאר שבע. מהחקירה התברר כי התכוון למכור כל אחד מהם תמורת 200 שקלים. במהלך החקירה הצליחו השוטרים הצבאיים לאתר את הרימונים. כלל התיקים מתנהלים בבית הדין הצבאי דרום.

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully