וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"קומפיוטר" שבגד בדומרני: בני שלמה, כוח עולה בעולם הפשע

14.2.2014 / 14:00

ביולי 2013, כשקליעים ננעצו בסקודה המשוריינת של שלמה, מעטים ידעו עד כמה עמוק הקרע בינו לבין "האיש מהדרום". מי שהחזיק במפתחות לבית של דומרני צבר הון מכריית חול והקים ארגון משלו. האם המשטרה תצליח להפיל גם אותו? פרופיל

מצלמות אבטחה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימן ירי על מכוניתו של בני שלמה, לאחר ניסיון ההתנקשות בו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני שלמה הוא אדם נעים הליכות. לא רואים עליו שהוא עבריין. אנשים נהנים לשהות במחיצתו ומכבדים אותו. מכריו מספרים שהוא אדם מחושב. "שלמה הוא קומפיוטר", אומר עליו אחד מחבריו. "הוא טוב במספרים כמעט כמו גאון מחשבים. הוא הצליח לצבור הון גדול מאוד בעיקר מעסקים חוקיים. מה שכן, הוא קמצן. אף אחד לא מקבל ממנו שום דבר, הוא לא משחרר כספים בצורה מטורפת". לא בכדי הסמיך אותו ראש ארגון הפשע הדרומי שלום דומרני לטפל בכל ענייניו בחוץ, כשהוא בעצמו בפנים, כלומר יושב בכלא. אך עם הכסף בא התיאבון: שלמה, צעיר יחסית לנוף העבריינים בישראל - בינואר חגג את יום הולדתו ה-34, החליט להפנות עורף לדומרני. לפי המידע המודיעיני שבידי המשטרה, הקים שלמה ארגון פשע משלו, והבגידה היא שהובילה לסבב הדמים האחרון באשקלון.

את דרכו בעולם התחתון החל שלמה מלמטה. הוא נולד במושב חלץ, שבו הוא מתגורר כיום, אך בילדותו עבר עם אמו לרחובות. עד מהרה הוא ואחיו שלום התחברו עם הכנופיות הקטנות באזור. החברים הטובים שלהם היו עמוס ואופיר לביא. יחד אתם, למד בני שלמה את רזי חיי הרחוב וטיפח את הכריזמה שהביאה אותו בסופו של דבר לצמרת הפשע הישראלי. בהמשך גם למד להפעיל את האמצעים הנחוצים כדי לפגוע באויביו המרים. שלמה לא שירת בצבא. הוא נשוי באושר, ובימים האחרונים נולדה לו בת אחרי 14 שנים של ניסיונות.

דומרני לא איחר לראות את הפוטנציאל הטמון בשלמה הצעיר. הוא קרא לו לחזור דרומה ושיתף אותו במרבית עסקיו. דומרני נתן בו אמון כמעט מלא וטיפח אותו במסירות. מספרים שהשניים היו קרובים עד כדי כך שהאיש מהדרום הפקיד בידי שלמה את מפתחות ביתו במושב עוצם. שלמה עצמו בנה בית רחב ידיים במושב חלץ, חיקוי מושלם למבצר של דומרני. מצלמות אבטחה הוצבו כמעט בכל פינה בסמוך לביתו, מתצפתות על הנעשה סביב.

אף שביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) קושרים את שמו למטענים האחרונים שהתפוצצו באשקלון, העבר הפלילי של שלמה צנוע מאוד. בשנת 2000, כשהיה בן 20, הוא הורשע בעבירה זניחה: תקיפה והכשלה של שוטר. הוא ריצה עונש מאסר של חצי שנה ומאז לא חזר לכלא. התיק השני נגדו נפתח בשנת 2007. הוא נעצר במסגרת בדיקה שגרתית ועל גופו נמצא סכין. שלמה הורשע בנשיאת סכין ונידון לעבודות שירות בלבד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חלונות מושחרים ופלטות על הדלתות

מה ששלמה עשה לדומרני, עשה בעבר דומרני עצמו - ליצחק אברג'יל. דומרני, שהיה האיש של אברג'יל בדרום, התנתק ממנו לפני שנים. כעת המידע המודיעיני מצביע על כך שנאמני דומרני, כמו גם אנשי קש בשורת עסקים בדרום הארץ, באשקלון, באשדוד, בשדרות ועוד החלו להתייחס בכבוד לשלמה, שצבר מוניטין על גבו של דומרני. דרך פעילותו בתעשיית כריית החול, הצליח שלמה לבסס את מעמדו בדרום כיריב שקול. יש האומרים שאפילו יותר מכך. לא ברור מתי בדיוק נפרדו השניים לחלוטין, אך מקורביהם מספרים כי הניתוק החל בתחילת השנה הקודמת. באותה העת, כך לפי מכרים משותפים, ניסה שלמה לקדם הקמת מטמנת זבל ליד אשדוד. דומרני זעם על ניסיון ההשתלטות, ושלמה, שביקש להרחיב את עסקיו, לא ספר אותו. משם, המצב רק הידרדר.

במשטרה מודים: בעוד הארגון של דומרני מפורק כמעט לחלוטין אחרי שורת ניסיונות חיסול ובשל המחנק המשטרתי, שלמה החל לפרוח על גבו ואף צבר כוח גדול מאוד, בעיקר כוח כלכלי. כאשר ניסו אנשי דומרני לחסל את שלמה ביולי האחרון סמוך לצומת גבעתי, במשטרה עדיין לא הבינו באיזו מידה שלמה מהווה איום על דומרני. באותו היום, יצא שלמה מביתו במושב חלץ במכונית הסקודה שלו, המשוריינת מא' ועד ת'. החלונות המושחרים, הפלטות והמגנים על השלדה לא מותירים מקום לספק: שלמה ידע שהוא מאוים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משוריין מא' ועד ת'. כלי הרכב של בני שלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני ירי על מכוניתו של שלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השכפ"ץ של המאבטח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני הירי על השמשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום שהוגש בפרשה, בניסיון החיסול השתתפו שלושה עבריינים, ובהם מורדי דיין, המקושר לאחים לביא ולדומרני ואסף לביא, מבני משפחת לביא, עושי דברו של דומרני ברחובות – וחברי הילדות של שלמה. הם הציבו תצפיתנים סמוך לביתו של שלמה ועשו עבודת הכנה מדוקדקת. כאשר הגיע הרכב המשוריין לצומת גבעתי, פתחה חוליית החיסול באש לעבר המכונית באמצעות רובה אם-4. לאחר מכן ניסו להימלט משם על גבי אופנוע. רק בזכות ערנותם של שני שוטרים מיחידת הפרשים נעצרו דיין ולביא וכעת הם נאשמים בניסיון החיסול.

שלמה המשיך בנסיעה עד לבית החולים ברזילי, לשם הגיעו חוקרים על מנת לתשאל אותו. "מי יעד החיסול" שאלו אותו. "לא יודע, אבל אני מאוים", הוא ענה.

"באיזה מקומות נפגעת?", נשאל שלמה מאוחר יותר. "נפגעתי ברגליים ובגב, נראה לי מרסיסים, שוחררתי באותו היום מבית החולים", השיב.

החוקר: "ביום האירוע שבו נורו יריות לעבר הרכב שלך, היכן ישבת?".

שלמה: "הייתי הנהג".

החוקר: "לאן התכוונת לנסוע".

שלמה: "למרכז".

החוקר: "האם מישהו הזמין אותך לפגישה?".

שלמה: "לא שזכור לי".

בשלב זה של החקירה, חשפו החוקרים בפני שלמה כי מצלמות האבטחה בביתו קלטו את התצפיתנים, שלפי החשד הודיעו למתנקשים שהיעד יצא לדרך. "צפינו במצלמות האבטחה של הבית שלך ונראה במצלמות כי לפני שאתה עוזב את המקום עם הרכב ליד ביתך, הרכב שלך עוצר ליד נהג משאית למשך מספר שניות. האם אתה דיברת אתו?", שאל החוקר.

שלמה: "לא, אני לא דיברתי איתו. פשוט היה לי מוזר כי לא היה לו שום שלט על המשאית. הוא התעסק ליד עמוד חשמל".

החוקר: "האם יש לך מושג מי ניסה לפגוע בכם?"

שלמה: "לא".

חוקר: "בצומת גבעתי, האם עמדת ראשון ברמזור?".

שלמה: "אני לא מצליח לזכור. אני הייתי בנתיב השמאלי, חוץ מהרכב שלי היו עוד רכבים, אני לא מצליח לזכור את הסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום שבו ניסו לחסל את בני שלמה, ליד צומת גבעתי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרמיל כדור בזירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרובה ששימש בניסיון החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופנוע שעל גביו נמלטו המתנקשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירתו של שלמה ממחישה כי במשטרה עדיין לא ידעו אז שלא מדובר בסכסוך בין ארגונים, אלא ביריבות פנימית. במשטרה סברו מי שניסה לחסל את שלמה נשלח על ידי האחים לביא. החוקר: "האם מוכרת לך משפחת לביא מרחובות?".
שלמה: "שמעתי את השם".

בסוף אוקטובר האחרון החלו במשטרה לחבר את הנקודות ולהבין את ממדי הקרע בין דומרני לשלמה. הפיצוץ ברחוב מונטיפיורי באשקלון, שגרם למותו של ג'קי בניטה ולפציעתו הקשה של אבי ביטון, הדהד למרחקים. כשבוע לאחר מכן, עם ניסיון החיסול של דרור דמארי, גם הוא באשקלון, למשטרה כבר היה ברור: שלמה לא פראייר ולא עבריין קטן שאפשר לזלזל בו. כל המידע המודיעיני שיש בידי המשטרה הצביע על אדם אחד עם תעוזה גדולה ביותר. התיק של שלמה עבר מימ"ר לכיש, לידי היחידה הכלכלית של להב 433, משום שכבר הוא נתפס כגורם משמעותי ביותר. לא הכל עדיין גלוי בפרשה, אך שמונה בני אדם כבר נעצרו בחשד למעורבות במלחמות האחרונות בעולם התחתון והמשטרה עוד לא אמרה את המילה האחרונה.

כעת, אחרי מעצרו של דומרני, התמונה מוסיפה להתבהר. דומרני, שנאשם אישום בניסיון סחיטה של הרב יעקב איפגרן, "הרנטגן" מנתיבות, ידע היטב כי היעדרותו מרחובות הדרום תפגע במעמדו. עקב הלחץ הכלכלי שהפעילה המשטרה בשנה האחרונה על דומרני, מי שנכנס לוואקום שהוא השאיר מאחוריו הוא לא אחר מאשר שלמה, יד ימינו לשעבר.

"אתה יורד לאילת, כפרה?"

בינתיים מתגאה המשטרה בתיק שאחד שהיא הצליחה להלביש על שלמה. בשנת 2011 נעצר שלמה בחשד לסחיטה באיומים של שותפו יצחק סימוני, בעל סוכנות למכירת רכב. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, השותפות בין השניים הסתכמה בכך ששלמה היה ערב לעסקאות רכב. בשלב מסוים, נכנס סימוני לקשיים כלכליים, ובעקבות זאת החלו האיומים: ביקורים וביטויים קשים בשיחות טלפון מרובות ואף הופעות פתאומיות בעבודתו של אשתו. באחד הימים, בא שלמה לפגוש את סימוני בתל אביב. לפי האישום, הוא הצמיד אותו לקיר, תוך כדי שהוא חונק אותו, ואמר: "זה לא מספיק, בסוף זה ייגמר ברע". בתגובה זעק סימוני: "זה כל הכסף שיש לי".

האישום שהוגש נגד שלמה מתבסס על עדותם של שוטרים שעקבו אחריו. מעניין לגלות שעשרה ימים לאחר התקרית, שלמה וסימוני כבר קבעו לנסוע יחד לאילת. תמלילי האזנות הסתר כוללים השיחה הבאה:

שלמה: "דיברתי עם אשתי, לא יודע אם יסתדר לבוא אליכם היום אחי, תגיד לל' (אשתו של סימוני, י.א.) שאני..."

סימוני: "למה? תבוא, תאכלו ארוחת ערב היום".

בני: "וואלה, כבר דיברתי איתה, למה מחר על הבוקר אנחנו יורדים לאילת".

סימוני: "אתה יורד לאילת, כפרה?".

בני: "כן, על הבוקר. לא אמרתי לך?".

סימוני: "אהה, נכון, נכון. אז אתה יודע מה? אולי אני אבוא גם".

בני: "יאללה, בוא. תביא את ל' איתך".

סימוני: "אני אדבר איתה כפרה".

בני: "אנחנו חמישי עד שבת, בא לכם? תגיד לי. אנחנו שם כולם".

סימוני: "יאללה, טוב כפרה, טוב אחי".

בתיק זה הורשע שלמה בסעיף של סחיטה ותקיפה בכוח. בית המשפט גזר עליו שנת מאסר. בא כוחו, עו"ד ירום הלוי, כבר הגיש רשות ערעור לבית משפט העליון. גם בתיק הזה, בטוחים בסביבתו, ידו של שלמה תהיה על העליונה.

ביום חמישי לפני שבוע ניצל בני שלמה מניסיון חיסול נוסף. ביציאה מהמושב שלו, הופעל נגד מכוניתו מטען רב עוצמה. גם הפעם לא היו נפגעים. "ייקח הרבה יותר מזה כדי לפגוע בו", אומר גורם המעורה בפרטים. "הייתה פה עבודה רשלנית ביותר, ניסיון חיסול מאוד כושל". הכל מצביע לכיוונם של דומרני ולביא. במשטרה בטוחים, כי אף שבמערכה הנוכחית ידו של שלמה על העליונה, המלחמה עדיין לא הסתיימה.

עו"ד ליה פלוס, פרקליטתם של שני נאשמים נוספים בניסיון חיסול של בני שלמה בצומת גבעתי, מסרה בתגובה: "כתב האישום בעניינם של מרשיי מייחס להם ניסיון לרצוח את בני שלמה. יחד עם זאת, הראיות בתיק מצביעות דווקא על כך שאין להם שום קשר לאדם למקום או למניע".

פרקליטתו של מורדי, עו"ד חן בן חיים מסרה בתגובה: "מרשי כופר במיוחס לו. מדובר בתיק המבוסס על ראיות נסיבתיות הנתונות לפרשנויות שונות. בין מרשי לבין מר שלמה אין דבר וחצי דבר, ובוודאי שאין סכסוך או מניע לביצוע המעשים על ידי מרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully