וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב ארביב הודיע על פרישה מהמשטרה: "גלגלו אותי בזפת"

9.2.2014 / 17:23

מפקד יחידה להב 433, החשוד בקבלת שוחד מהרב יאשיהו פינטו, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת במשרדו של פרקליטו בתל אביב, והודיע על הצעד הדרמטי. "בחרתי לעצור את מחול השדים"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מפקד יחידה להב 433, ניצב מנשה ארביב, הודיע הערב (ראשון) על פרישתו משירות במשטרה לאחר 35 שנים. ארביב, שעומד במרכזה של פרשה חמורה במסגרתה הוא נחשד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, הודיע על כך במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת במשרדו של פרקליטו, עו"ד גדעון פישר, בתל אביב. "אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת המשפטית, שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות. החלטתי שלא להמשיך להשתתף במשחק הזה. בחרתי לעצור את מחול השדים ומכאן החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל", אמר ארביב, שהגיע בלבוש אזרחי - ולא במדים.

במהלך דבריו תקף ארביב את התנהלות המערכת המשפטית בעניינו. "פניתי כמה פעמים לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה, ודרשתי שיזמנו אותי לחקירה כדי שאוכל להתייחס לכל טענה שמופנית נגדי", אמר. "כחודש ימים אני יושב בביתי אך איש לא פנה אלי. איש לא ביקש את גרסתי. מתברר שאיש שכולכם יודעים מי הוא (הרב פינטו, ש.ב) שאישומים חמורים תלויים נגדו, פנה ליועץ והמציא מידע כוזב". אמר ארביב. יחד עם זאת, ציין ארביב כי הוא מעריך את התמיכה שהעניק לו המפכ"ל יוחנן דנינו במהלך התקופה האחרונה.

פרשת "הרב והניצב" - כותרות אחרונות:
דנינו: תנו לארביב להגן על עצמו ולהוכיח חפותו
ארביב: עברתי פוליגרף, למה לא חוקרים אותי?
בכפוף להסכם עם פינטו: תיפתח חקירה נגד ארביב

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
"איני יכול עוד". ניצב ארביב, הערב/דרור עינב

פרקליטו של ארביב, עו"ד גדעון פישר, התייחס גם הוא במהלך מסיבת העיתונאים להחלטת הפרישה של מרשו. "הסאגה הזו נמשכת כבר חודש, וארביב לא רצה לקחת שמץ של סיכון לעסקה שבמסגרתה פינטו ישוחרר מחבל התלייה בתמורה לכך שיהיה הסדר כלשהו עם ארביב. ארביב אומר שהוא מחוץ למשחק, וקורא למשטרה: 'מצו את הדין עם פינטו, אני לא חלק מהמשחק הזה'".

דבריו של עו"ד פישר, מגיעים על רקע הפנייה שביצע בשבוע שעבר בשמו של ניצב ארביב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה, שי ניצן, ולגורמים נוספים, והלין על כך שלא שמע מהם "דבר או חצי דבר" במהלך השבועות האחרונים, בהם השעה עצמו מעבודתו. במכתב ששיגר עו"ד פישר, נכתב כי הקצין הבכיר ביקש כמה פעמים שתיערך לו בדיקה יסודית, וכי אם יוחלט לחקור אותו – יתייצב לחקירה. זאת, כדי שיתאפשר לו להשמיע את גרסתו עוד לפני שמקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה בעניין כתב האישום נגד הרב פינטו. במסגרת הפנייה, העביר ארביב תוצאות של בדיקת פוליגרף שעבר מיוזמתו - שבה הוא נמצא דובר אמת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ארביב עם אשתו, הערב/דרור עינב

הערב, זמן קצר לאחר הודעת הפרישה של ניצב ארביב, פרסמו מקורבי הרב פינטו תגובה מטעמם לצעד שעשה. "על ראש הניצב בוער הכובע", נכתב בתגובה. "ניצב ארביב מנסה בדרך אלגנטית לחלץ את עצמו מספסל הנאשמים כדי שההליך נגדו יסתיים בגבולות הדין המשמעתי ומדובר בניסיון שקוף, שהציבור בישראל לא קונה. ליועץ המשפטי לממשלה יש הזדמנות לבצע ניקיון של השחיתות בצמרת משטרת ישראל ואל לו לפספס אותה".

הרב עצמו שוהה בימים אלו בארצות הברית. בשלב זה, לא ברור מתי מתכוון הרב לשוב בחזרה לארץ. טרם ברור כיצד תשפיע ההחלטה של ניצב ארביב על החלטתו לחזור. אחת לכמה ימים יוצר הרב קשר עם חסידיו בישראל, באמצעות פרסום הודעות כתובות במוסדותיו השונים.


בהכנת הכתבה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully