וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פעילי ימין תקפו חרדית כי יצאה עם ערבי

9.2.2014 / 11:11

לטענת המשטרה, השניים, פעילי "להב"ה" שנעצרו, דחפו, ירקו וקיללו את הבחורה, לאחר שנפגש עם חבר שלה. בין החשודים - מתנדב במשטרה. מנכ"ל הארגון: "דאגו לאחותם ויקבלו פרס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעילים לא היו מוכנים לשבת בשקט כשראו מעשה כזה". בנצי גופשטיין, מנכ"ל להבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום ראשון: קבוצת פעילים של ארגון הימין להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) אחראית על פי החשד לתקיפה של צעירה חרדית מהעיר ביתר עילית שנפגשה עם חבר שלה, ערבי תושב האזור שמועסק כנהג אוטובוס בחברה מקומית – כך נודע לוואלה! חדשות. מאחורי המקרה, שאירע ביום שלישי האחרון בשעות הערב, עומדים לטענת המשטרה מאבטח בן 26 המתנדב במשטרה, וצעיר נוסף בן 21.

שני המאבטחים תקפו לכאורה את הצעירה וחברה זמן קצר לאחר שנפגשו ברכבה הפרטי. יחד עם צעירים נוספים, החלו השניים לתקוף את הצעירה – בדחיפות, יריקות וקללות. היא התלוננה באותו הערב בתחנת המשטרה של מחוז ש"י וזו פתחה בחקירה. למחרת נעצרו שני חשודים, שהכחישו בחקירתם את המיוחס להם.

עוד כותרות על ארגון הימין להב"ה:
קריאה לנתניהו: מנע הקשר בין בנך לזוגתו הנורבגית
מלשינון בימין: דווחו על יהודיות שיוצאות עם ערבי
יוזמה בימין: "תעודת כשרות" למי שלא מעסיק ערבים

פעיל הימין איתמר בן גביר, עורך דין של שני פעילי להב"ה החשודים בתקיפה של נערה בגלל שיצאה עם בחור ערבי. באדיבות המצולמים
"הזכות למחות נגד התבוללות היא לגיטימית". עורך דינם של החשודים, פעיל הימין איתמר בן גביר/באדיבות המצולמים

במשטרה טוענים כי מדובר בקבוצה מאורגנת שפעלה באופן מתוכנן בביתר עלית, במטרה להטיל אימה על צעירות יהודיות שלא לצאת עם ערבים. במשטרה גם חושדים שכנס של ארגון להב"ה, שהתקיים שבוע לפני התקיפה, השפיע על הפעילים וגרם להם לנהוג בתוקפנות כלפי אותה צעירה. כמו כן מנסים להבין מה מהות הקשר בין החשודים, כמה זמן פעלה החוליה ובאיזו צורת ארגון, ואם הם קשורים לתקיפות נוספות על בסיס אותו רקע. בדיון שהתנהל בבית משפט השלום ביום חמישי האחרון, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם למשך שבעה ימים - זמן ארוך וחריג המעיד על החומרה שהמשטרה מייחסת למעשים אלו. צפויים מעצרים נוספים בהמשך.

עורכי דינם של החשודים, איתמר בן גביר ואביחי חג'בי, שייצגו את החשודים מטעם עמותת "חננו", טענו במהלך הדיון כי אין חשד סביר נגד מרשיהם וכי למשטרה אין ראיות מבוססות שהחשודים הם הצעירים שתקפו את תושבת המקום. במסדר זיהוי שנערך לשניים לא זיהתה הצעירה את החשודים. בנוסף, טענו הסנגורים, כי גם אם אכן היו ראיות, הרי שלא מדובר בתקיפה חמורה, והזכות למחות כנגד תופעת ההתבוללות היא זכות לגיטימית שעומדת בקנה אחד עם חופש הביטוי.

שופט בית משפט השלום שמואל הרבסט הורה להאריך את מעצרם של החשודים ביום אחד, ולאחר מכן הורה על שחרור בתנאים של מעצר בית והרחקה מביתר עילית. צעיר נוסף שנחקר במחוז ש"י שוחרר באותו היום בתנאים. במשטרה חושדים כי הפעיל המדובר הוא זה שהבחין בצעירה יחד עם חברה ברכבה, והזמין את החשודים האחרים להשתתף בתקיפה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עו"ד אביחי חג'בי. באדיבות המצולמים
"לא מדובר בתקיפה חמורה". עורך הדין אביחי חג'בי/באדיבות המצולמים

בנצי גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה, הסביר כי מעשיהם של התוקפים לכאורה נבעו מ"דאגה לאחותם", והבטיח להעניק פרס למי שמחה נגד ההתבוללות. "אני מאמין שהאנשים שלנו לא פעלו באלימות, אך הם לא היו מוכנים לשבת בשקט כאשר הם ראו מעשה כזה של התבוללות של יהודייה בביתר עלית" אמר גופשטיין לוואלה! חדשות. "הם החליטו לדאוג לאחותם ולעזור לה. יש אנשים שאכפת להם מהנושא של התבוללות והם מוכנים בכל מחיר למנוע אותה. אני מאמין שהם יצאו זכאים, והם יקבלו פרס על המעשה החשוב שהם עשו. ברוך השם יש התעוררות גדולה, ויש לנו כבר סניפים שפועלים בכל הארץ".

שבוע לפני קיימתם כנס בעיר. יכול להיות שמשהו מהדברים שאמרתם שילהב את הפעילים שלכם וגרם להם לפעול באלימות?
"שוב, אני לא מאמין שהם פעלו באלימות. הם התחילו לפתוח עיניים ולראות שיש דברים שהם לא מוכנים לעבור עליהם לסדר היום. אנו עורכים כנסים כאלו כל הזמן, כל יום במקום אחר במטרה להקים תאים בכל הארץ".

איך אתה מנחה את הפעילים שלך לנהוג במקרה והם רואים יהודייה וערבי יוצאים יחד?
"אנו נגד אלימות. אנו מנחים את כולם להסביר לערבי שאין לו מה לחפש עם יהודייה ולהסביר לה שאנו מוכנים לעזור לה כדי לעצור את הקשר הזה. מדי יום אנו מונעים עוד ועוד קשרים כאלה".

עורכי הדין של החשודים בתקיפה מסרו בתגובה: "החשודים מכחישים מכל וכל את החשדות המיוחסים להם. לא בכדי בית המשפט הורה לשחרר את החשודים ממעצר. מסתבר שהחשודים גם לא זוהו במסדר זיהוי ולכן מדובר בעוד מקרה לפיו טוב היתה עושה המשטרה אם היתה בודקת תחילה את העובדות ורק לאחר מכן היתה מבקשת את מעצרם של החשודים, אם בכלל".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully