וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארביב: עברתי פוליגרף, למה לא חוקרים אותי?

4.2.2014 / 0:06

הניצב החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו שיגר מכתב ליועץ המשפטי ולפרקליט המדינה, דרש: אם יש בידיכם חומרים נגדי – זמנו אותי, וטען כי נמצא דובר אמת בבדיקה שעבר

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, גדעון צנטנר, אבי כהן; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בכתבה שסוקרת את החשדות נגד ניצב ארביב)

מפקד יחידה להב 433, ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, פנה אמש (שני) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה שי ניצן ולגורמים נוספים, והלין על כך שלא שמע מהם "דבר או חצי דבר" בשלושת השבועות האחרונים, שבהם השעה עצמו מעבודתו. במכתב ששיגר גדעון פישר, עורך דינו של ארביב, נכתב כי הקצין הבכיר ביקש כמה פעמים שתיערך לו בדיקה יסודית, וכי אם יוחלט לחקור אותו – יתייצב לחקירה. זאת כדי שיתאפשר לו להשמיע את גרסתו עוד לפני שמקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה בעניין כתב האישום נגד פינטו. אלא שזימון שכזה טרם התקבל. במסגרת הפנייה, העביר ארביב תוצאות של בדיקת פוליגרף שעבר מיוזמתו, ובה – לדברי המכון שעשה את הבדיקה – נמצא דובר אמת.

עוד בפרשת "הרב והניצב":
בכפוף להסכם עם פינטו: תיפתח חקירה נגד ארביב
הרב פינטו בדרך לארץ: "שופכים את דמי"
אין מחילה על דבר שוחד. דעה

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
"דמו נשפך". ניצב ארביב/דרור עינב

"אם יש בידיכם חומרים נגד ניצב ארביב, אנא זמנו אותו מיד להשמיע את עמדתו ביחס אליהם, ורק אז החליטו את שתחליטו – הן ביחס לניצב ארביב, ולהבדיל, גם ביחס לפינטו", נכתב, "ואם אין – אנא מכם הפסיקו את מחול השדים הזה, והשיבו את ניצב ארביב לעבודה, ויפה שעה אחת קודם.

"ניצב ארביב ציפה כי יוזמן לשיחה כלשהי או לבדיקה, במסגרתה יוכל לשמוע, לראשונה, מהו 'המידע המפליל' שסיפק פינטו, אם בכלל, ואו אז יוכל ניצב ארביב לומר את שיש לו לומר, מפני שהאמת חייבת להיאמר, וכל אותן הדלפות המושמעות בתקשורת הניזונה, ככל הנראה, מצדו של פינטו ועוזריו – יימוגו", נכתב. "אלא שמאז הסיכום האמור עם המפכ"ל, חלפו כשלושה שבועות, שבהן לא רק שניצב ארביב לא שמע ממי מכם דבר או חצי דבר, אלא שניצב ארביב טרם שב לעבודה סדירה מחופשתו, הממומנת על ידו".

שי ניצן ו היועמ"ש יהודה וינשטיין בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
פרקליט המדינה ניצן/טלי מאייר

"אם לא די בכך", המשיך עורך דינו של ארביב, "בכלי התקשורת מתפרסמים מידעים, חדשות לבקרים, אשר ראוי היה שתבדקו את פשר מקורם והמניעים לפרסומם, תרתי משמע, והמוצגים על ידי כתבים העוסקים בכיסוי הפרשה, כ'ראיות' נגד ניצב ארביב, וזאת בידיעה ברורה שבכך דמו של ניצב ארביב – נשפך. ניצב ארביב הוא אמנם אדם חזק, הסמוך ובטוח שלא דבק בו ובהתנהלותו אף לא שמץ רבב. יחד עם זאת, עליכם לתת את הדעת גם על אשתו, ילדיו ויתר בני משפחתו, על הקריירה המפוארת שלו בשרות הציבורי, ועל כל ידידיו ורעיו ועל פיקודיו, החווים ימים קשים ורווי סבל. היעלה על הדעת שבהתנהלותכם תתנו יד לכך?".

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
"עדויות למעשים פליליים מצד פינטו ומי מעוזריו". הרב והניצב, בימים אחרים/אבי כהן

לסיום, נטען במכתב ששוגר כי מאז סוף השבוע, "מגיעות אלינו עדויות למעשים פליליים, כביכול, הנעשים גם בימים אלה על ידי פינטו ומי מעוזריו – מעשים המחייבים בדיקה וחקירה בהולה של כלל הגורמים הרלוונטיים. מדובר בחשדות חמורים ביותר לשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, הדחה לעדות שקר ויתר מרעין בישין. אנו פועלים להביא לידיעת הגורמים הרלוונטיים גם את העדויות הללו, שאין ספק שימשיכו להאיר את התנהלותם של פינטו ועוזריו באור המתאים".

הערב נודע כאמור כי ארביב עבר לפני כמה ימים בדיקת פוליגרף מיוזמתו. במסגרת הבדיקה נשאל: "האם אי פעם קיבלת טובות הנאה כלשהן מהרב פינטו או מי מעוזריו?", וכן "האם אי פעם קיבלת טובת הנאה במזומן לך או למי ממשפחתך מהרב פינטו או מי מאנשיו?", והשיב על שתי השאלות בשלילה. לדברי המכון, ארביב נמצא דובר אמת. התוצאות הועברו על ידי פרקליטיו של ארביב ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא ולמפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully