וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך מסבירים לילדה שהיה פיצוץ במרחק יריקה מהגן?"

3.2.2014 / 11:45

הפיצוץ שגבה את חייהם של שני "קבלני מטענים" אירע סמוך לגן ילדים בפתח תקווה. ההורים מתקשים להירגע: "לא רוצים לחשוב מה היה קורה אילו הילדים היו מגיעים בזמן הפיצוץ"

צילום: דניאל בוק, דור חסיד; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

הפיצוץ הפלילי שגבה הבוקר את חייהם של שני בני אדם בפתח תקווה החריד את השכנים, ואף שיבש את שגרת חייהם של התושבים בסביבה. הפיצוץ, בו נהרגו שני עבריינים מתחום הסמים שעל פי החשד עסקו גם ב"קבלנות" מטענים, אירע סמוך לגן ילדים, וההורים מתקשים להירגע.

מרים ברקוביץ', אמא לילדה בגן, סיפרה לוואלה! חדשות: "בבוקר, כשחיכינו להסעה, סיפרו לנו שהיה פיצוץ עם נפגעים ולא ידוע אם יהיה היום גן או לא. מפחיד מה שקורה בעיר הזאת. אין ביטחון ואם זה היה קורה שעה-שעתיים מאוחר יותר, היה יכול לקרות משהו לילדים". עד כה נעצרו שלושה אנשים בחשד למעורבות בפיצוץ.

שני הרוגים בפיצוץ מכונית בפתח תקווה. 3 בפברואר 2014. דרור עינב
זירת הפיצוץ הבוקר בפתח תקווה/דרור עינב

"הבת שלי נורא חיכתה להסעה שתגיע, ולא הייתה לי דרך להסביר לה מדוע היא מתעכבת", הוסיפה. "איך מסבירים לילדה בת 5 שהיה פיצוץ? להפחיד את הילדה?". האם התלוננה על המצב הבלתי-נסבל ודרשה שהרשויות יפעלו על מנת למנוע הישנות אירועים כאלה ברחובות פתח תקווה. "שייקחו את החוק בידיים ויתנו לנו יותר ביטחון בעיר. זה לא רק המקרה הזה. לאחרונה נדקר בחור והיו גם אירועים נוספים".

אורה, סייעת בגן הילדים, הוסיפה: "ברגע שהודיעו לי קיבלתי פיק ברכיים. זה מזעזע, זה במרחק יריקה מהגן ובאמת לא רוצים לחשוב מה היה יכול לקרות אילו רכבי ההסעות של הילדים היו מגיעים בזמן הפיצוץ. אני מאוד מקווה שיהיה סוף לעניין. אני רועדת ומקווה שהדברים האלה לא יישנו", סיכמה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שני הרוגים בפיצוץ מכונית בפתח תקווה. 3 בפברואר 2014. דרור עינב
שני הרוגים בפיצוץ מכונית בפתח תקווה. 3 בפברואר 2014/דרור עינב

הפיצוץ אירע סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר. מחקירה ראשונית עלה כי לאחר הפיצוץ, המשיכה המכונית בתנועה עוד כ-50 מטרים, ורק אז נעצרה בצומת הרחובות המגינים ואבו רביע. פיצוץ נוסף אירע במכונית, אולם לא ברור אם זה היה מטען נוסף או חלק בכלי הרכב שהתפוצץ. שלושה בני אדם שהיו במקום נפצעו באורח קל מאוד, וקיבלו טיפול רפואי מצוותי מגן דוד אדום.

יפית, אחת השכנות בבניין הסמוך למקום, תיארה את שראו עיניה: "שמענו פיצוץ, הבטנו החוצה, הצלחנו לשמוע כי מי שהיה ברכב צעק 'שמע ישראל' ואחר כך נשמע פיצוץ נוסף והכול השתתק". לדבריה, מדובר בשכונה מאוד שקטה ורגועה. אני לא מרגישה חוסר ביטחון או חשש". עם זאת, הוסיפה: "לא נעים שדבר כזה קורה סמוך למקום שבו אנו גרים".

ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, התייחס לתקרית ואמר: "היה לנו הרבה מזל שהפיצוץ היה בלילה ולא בזמן שהגן הסמוך פועל ואנשים מסתובבים", אמר. "הורי הילדים קיבלו הודעה שהלימודים בגן יחלו מאוחר יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתח תקווה הפכה בעיקר בשנה האחרונה למוקד של חיסולים ופיגועים פליליים. רק לפני חודש נוטרל בשלום מטען חבלה שהונח בכניסה לבניין מגורים ברחוב היהלום בעיר. בחודש יולי האחרון נהרגו דקל צפר ושרון פרחי, תושבי ראש העין, בפיצוץ רכבם בצומת ירקונים. כעבור כמה חודשים נעצרו שני חשודים, אחד מהם - ראש ארגון פשע במרכז. ההערכה במשורה היא שאחד העצורים, ביקש לנקום באחד מחייליו שערק ואשר ניסה לפתוח ארגון עצמאי - ולפיכך הזמין את החיסול הכפול במכונית.

בחודש יוני אירע בפתח תקווה חיסול כפול נוסף. שני בני אדם כבני 40 נורו למוות לאור יום באמצע רחוב בעיר. אדם נוסף, שנפצע באורח בינוני עד קשה, פונה על ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון בעיר. השלושה נורו על ידי שני רוכבי אופנוע שחלף במקום בעת שצעדו ברחוב. אחד מההרוגים היה מוכר קודם לכן למשטרה.

בסוף אפריל נפצע אדם בן 50 באורח אנוש מיריות של אלמוני רכוב על אופנוע ליד התחנה המרכזית בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully