וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי אתר ימני מואשמים בהסתה לאלימות נגד ערבים

יהושע בריינר

2.2.2014 / 19:07

כתב אישום הוגש נגד שני עורכי אתר האינטרנט "הקול היהודי" המזוהה עם ההתנחלות יצהר. השניים מואשמים שהסיתו לגזענות ולאלימות נגד ערבים-ישראלים ופלסטינים

כוחות גדולים הגיעו לפנות את המאחז מצפה יצהר, דצמבר 2011. דרור עינב
האתר מזוהה עם ההתנחלות יצהר/דרור עינב

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות נגד עורכי אתר האינטרנט "הקול היהודי" המזוהה עם הימין בכלל וההתנחלות יצהר בפרט. אברהם בנימין ושוקי הס, עורכי האתר נאשמים כי מיום העלאתו לאוויר בשנת 2009 ועד היום, פרסמו בהיקפים נרחבים תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי ערבים-ישראלים ופלסטינים. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

עוד בוואלה! חדשות:
בזכות גוגל: צעיר שאומץ איתר את הוריו הביולוגיים
ארה"ב עונה לביקורת: "קרי מתנגד לחרמות על ישראל"
לבד במדבר: ימיו הקשים של אברג'יל בכלא החדש

אתר האינטרנט נחשב במשך השנים האחרונות לבמה תקשורתית מרכזית לאנשי הימין המזוהים עם ישיבת "עוד יוסף חי" הממוקמת ביצהר, וכשופר למי שלכאורה תומך בפעולות "תג מחיר". לפי כתב האישום, הנאשמים פעלו תחילה בדרך של הפצת עלונים באמצעות הדואר האלקטרוני שבהם פירטו פעולות שבוצעו נגד ערבים. כך למשל פרסמו באחד העלונים: "בפסגת זאב הוכו שלושה ערבים שהסתובבו בשכונה במוצ"ש (בצירוף ציור של "סמיילי" – י.ב), ב"ה החבר'ה הצדיקים מפסגת זאב חמים על הערבים המטרידים, והם פתחו קבוצה בפייסבוק בשם 'צריך לעשות משהו עם הערבים שהולכים עם בנות יהודיות'. מה שנכון נכון (ציור נוסף של "סמיילי" – י.ב). במאמר אחר שמוזכר בכתב האישום נכתב: "הגדרת האויב - בניגוד למקובל היום, שכביכול האוכלוסייה הערבית הכללית היא חפה מפשע והעימות שלנו הוא מול קבוצות מוגדרות ופרטים בודדים, חובה להגדיר אחרת את האויב. האויב הוא העם שמתוכו ומכוחו יוצאים יחידים לבצע פעולות לוחמניות נגדנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באתר פורסמו מאמרי דעה המעודדים לכאורה פעולות "תג מחיר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום מכיל כ-20 עמודים המפרטים הודעות דומות למפורטות לעיל, בהן מעודדים בנימין והס פעולות אלימות נגד ערבים. המודעות כוללות פרצופי סמיילי המתייחסות לאלו שנפגעו בפעולות אלימות נגד ערבים שיצאו עם בנות יהודיות. בהמשך, הקימו בנימין והס את אתר האינטרנט "הקול היהודי", שם פורסמו בין היתר מאמרי דעה המעודדים לכאורה פעולות "תג מחיר".

במשך השנים האחרונות ניסו בשב"כ ובפרקליטות להילחם באתר, בין היתר על ידי החרמת מחשביו בפשיטות משטרתיות. כעת, כחלק מהמלחמה באנשי הימין הקיצוני, הוחלט בשב"כ ובמשטרה לפעול להורדת האתר.

הנאשמים, בנימין והס, מסרו בתגובה: "הגשת כתב האישום עליה למדנו דרך התקשורת, היא דוגמה מצוינת המאשרת ומעידה על ההתנהלות המוטה של פרקליטות המדינה נגד המגזר היהודי, ובמיוחד מצדו הימני, בכל הנוגע לסוג זה של חשדות. העובדה כי כתב האישום הוגש ימים ספורים אחרי התאריך שנקבע לשימוע, מלמד כי הליך השימוע היה ריק מתוכן, ונועד לשמש כעלה תאנה בלבד. כך מתרחשים הדברים בפרקליטות בעידן שי ניצן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully