וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ וינשטיין יתערב במשפטה של דפני ליף?

גלעד גרוסמן

30.1.2014 / 22:03

ליף נאשמת שהתנגדה למעצר בהפגנה בתל אביב והסיתה. היועץ וינשטיין קבע דיון עם התביעה המשטרתית וההערכה היא כי יבחן את סגירת התיק, שעורר ביקורת על פגיעה בחופש הביטוי

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

(ליף בשלב העדויות במשפטה: "הייתי עושה זאת שוב")

האם היועץ המשפטי לממשלה יתערב במשפטה של דפני ליף? היועץ יהודה וינשטיין ביקש לאחרונה לקבל עדכון על מצב התיק, וקבע דיון בנושא עם גורמי התביעה המשטרתית בשבוע הבא. ההערכה היא כי הוא יבחן את האפשרות לסגור את התיק, שעורר ביקורת רבה.

ליף נאשמת כי במהלך הפגנה בתל אביב לפני כשנה וחצי היא "הובילה מפגינים זועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד פקחים ושוטרים". עוד נטען, כי ליף התנגדה למעצר והתיישבה על הרצפה בזמן שמפגינים אחרים ניסו לשחררה ותקפו שוטרים ופקחים של עיריית תל אביב. בעבר המליץ שופט שדן בהליך גישור בתיק לסגור אותו ולהסתפק באזהרה. בתביעה המשטרתית סירבו, אולם הציעו לליף לבצע עבודות שירות ולהימנע מהרשעה. ליף דחתה את ההצעה.

עוד על משפט דפני ליף
שוטרים במשפטה של ליף: "תכננה לתקוף כמו זאב"
דפני ליף נעצרה בניסיון לחדש המחאה ברוטשילד

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
מעצרה של ליף בהפגנה בשדרות רוטשליד בתל אביב ב-2012/דרור עינב

השבוע החל שלב העדויות במשפט, ובין השאר העיד השוטר יוסף שאבי שעצר את ליף כי "הייתה אווירה של מלחמה בהפגנה בה נעצרה". פרקליטתה, עורכת הדין גבי לסקי, העירה כי הוא חוזר על הביטוי "מלחמה", ובתגובה, שאל שאבי: "זה לא מלחמה, מה שקרה שם?". כשנשאל על כך שוב, סירב להגיב. השוטר הוסיף כי ראה את ליף דוחפת שוטר אחר. לדבריו, ליף תכננה את התקיפה "כמו שזאב מחכה". במהלך הדיון הוצג סרטון מההפגנה, שליף כלל אינו נראית בו, דבר שהוביל לתמיהה מצד השופט שדן בתיק.

המשפט עורר תגובות נזעמות רבות מצד גורמים שונים שטוענים כי מדובר בניסיון לפגוע בחופש הביטוי. נדמה כי הביקורת השפיעה על וינשטיין, ולכן כנראה החליט להתערב בתיק "קטן", שבכלל מנוהל על ידי המשטרה ולא על ידי הפרקליטות. ההערכה היא כי וינשטיין מבקש עדכון כדי לבחון האם נכון להמשיך ולנהל את המשפט. יצוין כי וינשטיין התבטא לא אחת בדבר החשיבות של חופש הביטוי וההפגנה, ואף סיפר בעבר כי דחה בקשות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים בממשלה למנוע הפגנות משיקולים ביטחוניים.

פרקליטתה של ליף, עורכת הדין גבי לסקי, אמרה כי "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. אני בהחלט מקווה השיועץ מבקש לשים סוף לתיק של דפני ליף, שבו התביעה המשטרתית עושה שימוש לא ראוי בהליך הפלילי תוך פגיעה ממשית בחופש הביטוי ובחפוש ההפגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully