וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף להסכם עם פינטו: תיפתח חקירה נגד ארביב

בתום סדרת פגישות בפרקליטות החליט היועץ המשפטי לממשלה כי הראיות לכאורה נגד מפקד להב 433 מחייבות חקירה באזהרה - שתתקיים בקרוב. החקירה תלויה בהסכמה עם אנשי הרב פינטו

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
"ממתין למיצוי הליכי הבדיקה". ניצב ארביב/דרור עינב

לאחר מספר פגישות שהתקיימו בפרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין השתכנע כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו – כך נודע אמש (רביעי). ההחלטה התקבלה נוכח הראיות המחייבות פתיחת הליך כזה.

החקירה תתאפשר רק אחרי שהמדינה תגיע להסכמות עם אנשי הרב שהציגו לכאורה את הראיות המפלילות נגד מפקד יחידת להב 433. המשמעות היא כי בימים הקרובים, ובמידה ויגיעו הצדדים להסכם, יזומן ארביב לחקירה באזהרה.

עוד בפרשת הרב-ניצב
תיעוד: חבר הקונגרס מפרשת פינטו מאיים לרצוח כתב
בעקבות הרב פינטו: אי סדרים בעמותות דתיות נוספות
רעיית ניצב ארביב מסרה עדות על פרשת פינטו במח”ש

אמש נועד וינשטיין עם ראשי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וצוות החקירה בעניין, ושם הוחלט כי עורכי דינו של הרב, אלי זהר ורועי בלכר, יזומנו לפגישה על מנת לדון בהסכם עם המדינה – אף שעדיין לא נפתחה הבדיקה הרשמית נגד ניצב ארביב. בסביבת הרב הביעו תרעומת לכל אורך התקופה מאז התפוצצה הפרשה להמשיך ולשתף פעולה עם החקירה כל עוד אין החלטה לפעול נגד ארביב.

יצוין כי על אף הרצון לחקור את ארביב באזהרה, וינשטיין לא חוזר בו מהכוונה להגיש כתב אישום נגד פינטו. מנגד, בסביבתו של האחרון אמרו רק במידה ויבוטל כתב האישום הם ייתנו אישור להשתמש בחומר. הסרת כתב האישום נגד פינטו היא צעד שהיועץ יתקשה להסכים לו, והפרקליטות צפויה להציע לפינטו כתב אישום מקל או הסדר טיעון.

בסביבתו של ארביב אמרו כי אין הם מתייחסים לשמועות או לפרסומים בכלי התקשורת, אלא להודעות רשמיות בלבד של משרד המשפטים.

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully