וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בסוריה: האופוזיציה תשתתף בוועידת השלום

חברי "הקואליציה הלאומית הסורית", ארגון הגג של גופי אופוזיציה רבים, הודיעו שיגיעו לוועידת ז'נבה 2, שמטרתה להביא לסיום את המלחמה העקובה מדם. "החלטה אמיצה", בירך קרי

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון בלשכתו. דמשק, ספטמבר 2013. AP
יפנה את כסאו בסוף התהליך? נשיא סוריה אסד/AP

ארגוני האופוזיציה הסוריים הודיעו אמש (שבת) כי ישתתפו בשיחות השלום שייפתחו ביום רביעי בעיר מונטריי שבשוויץ. בהודעה מטעם "הקואליציה הלאומית הסורית", ארגון הגג של גופי אופוזיציה רבים במדינה, נמסר כי בהצבעה שנערכה בתום שיחות שערכו נציגי הארגונים באנקרה שבטורקיה, 58 מתוך 73 החברים שהצביעו תמכו בהשתתפות בוועידה, שבה יהיו נוכחים גם נציגים של משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. מטרתה המובהקת של הוועידה, המכונה "ועידת ז'נבה 2", היא להביא לסיום הדרגתי של מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה מאז חודש מרץ 2011.

"השיחות הן קרקע נוחה עבורנו לשם השגת מטרות המהפכה – ובראשן הורדת ה'קצב' מכסאו", אמר ראש הקואליציה של ארגוני האופוזיציה הסוריים, אחמד ג'רבה, אשר כיוון בדבריו החריפים לנשיא סוריה אסד. ג'רבה הוסיף כי ארגוני האופוזיציה מגיעים לוועידה "לא כדי להתמקח על עקרונותינו", ואף הבהיר כי "אנו לא ניתן לאנשי משטר אסד לשקר לנו".

המלחמה בסוריה - כותרות אחרונות:
המנצח במאבקי הפנים של אל-קאעדה בסוריה - אסד
מאגרי הנשק הכימי הראשונים פונו מסוריה דרך הים
"ה-CIA: אסד ישמור על כוחו, המלחמה תימשך עשור"

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
יותר מ-100 אלף הרוגים במהלך המלחמה. ילדים רצים בין הריסות מבנים לאחר הפצצה של צבא אסד בדמשק/רויטרס

בחודשים האחרונים הופעל לחץ בינלאומי רב על אנשי האופוזיציה, בעיקר מצדן של ארצות הברית ורוסיה, להגיע לז'נבה על מנת להשתתף בשיחות השלום. במהלך השיחות שיתקיימו בוועידה ינסו הגורמים השונים לגבש מתווה משותף, אשר יביא בהדרגה לסיומו של הסכסוך העקוב מדם בסוריה, כאשר בשלב הראשון הכוונה היא למנות ממשלת מעבר זמנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

במהלך שנות הלחימה: כשני מיליון פליטים

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אשר ביום חמישי האחרון כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בוושינגטון והאיץ באנשי האופוזיציה הסורית להסכים להשתתף בוועידה, בירך אמש על החלטתם להגיע לז'נבה. "זו החלטה אמיצה לטובת העם הסורי שסבל באופן מחריד כל כך תחת משטרו הברוטלי של בשאר אסד במלחמת אזרחים בלתי נגמרת", נמסר בהודעה מטעם קרי. הוא הוסיף כי ההחלטה להשתתף בוועידה היא "דרך שתוביל בסופו של דבר לעתיד טוב יותר לכל הסורים".

גם שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, התייחס בחיוב להחלטתם של ארגוני האופוזיציה. הייג שיבח את "ההחלטה הקשה" של אנשי האופוזיציה, ואמר: "כפי שטענתי פעמים רבות – כל הסכמות משותפות משמעותן היא שאסד לא ישחק בעתיד תפקיד משמעותי בסוריה".

להערכת ארגוני זכויות אדם ברחבי העולם, יותר מ-100 אלף בני אדם נהרגו במהלך שלוש שנות העימות המדמם בסוריה. בנוסף, כשני מיליון אזרחים סורים נמלטו מהמדינה והפכו לפליטים, ולמעלה מ-6.5 מיליון תושבים נעקרו מבתיהם ונאלצו לנדוד לאזורים אחרים בתוך המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully