וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארביב: "נפגשתי עם פינטו 5-4 פעמים, הקשר נותק לפני שנה"

17.1.2014 / 19:27

ראש להב 433 התייחס לחשדות נגדו, ובשיחות עם מקורביו טען כי לא זכה לטובות הנאה וכי הקשר עם הרב המפורסם היה לשם קבלת ברכה. "התעלמתי מניסיונות לחדש איתו את היחסים"

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי שהותר לפרסום כי מח"ש מנהלת בדיקה בשל החשד לפיו קצינים בכירים, בהם גם מפקד יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב - קיבלו טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, הערב (שישי) מתייחס לפרשה הקצין הבכיר והמוערך. בשיחות סגורות שקיים ארביב עם מקורביו הוא טען כי לא היו שום טובות הנאה, וכי הקשר שקיים בעבר עם הרב - ואשר נפסק לפני שנה - היה על מנת "לקבל את ברכתו".

פרשת הרב פינטו - כותרות נוספות:
רבנים דורשים: ”לפקח על זרימת הכספים לחצרות”
מורה נבוכים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הפרשה
דעה: אין פסול בקשר בין רבנים לשוטרים

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
"נשאלתי כבר באוגוסט, לפני הכניסה לתפקיד, על הקשר - ולא נמצא רבב". נצ"מ ארביב/דרור עינב

כבר ביום ראשון ידרוש ארביב, באמצעות בא כוחו, עו"ד גדעון פישר, הבהרות בנוגע לבדיקה המתנהלת נגדו. בשיחות סגורות סיפר ארביב כי הוא נפגש עם הרב פינטו ארבע או חמש פעמים במהלך שהותו בארצות הברית, שעה שהיה נספח משטרת ישראל בארה"ב. "כל הפגישות האלו היו על אזרחי, ומעולם לא על מדים. מעולם לא קיבלתי טובות הנאה, ולפני שנה ניתקתי איתו את הקשר", אמר בשיחות עם אנשיו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עוד סיפר כי מאז שניתק הקשר עם הרב המפורסם, נעשו מספר ניסיונות מצד אנשי פינטו "לחמם" מחדש את היחסים, אך אלו נענו מצדו בשלילה. "התעלמתי מאותם ניסיונות", אמר למקורביו.

עו"ד פישר יבקש בתחילת השבוע הבא להבהיר כי כבר נעשתה בדיקה בעניין הקשר של ארביב עם הרב פינטו, זאת כאשר נכנס לתפקיד ראש להב 433 באוגוסט האחרון.

במהלך התחקיר הביטחוני, כך לדבריו, הקצין נשאל מספר פעמים אודות הקשר, והנושא היה על השולחן. בסופו של יום, טוען הפרקליט, לא נמצא כל רבב בקשר זה. "הקשר היה לגמרי על מנת לקבל ברכה מהרב וזהו", אמר ארביב למקורביו, "אבל הוא נותק מהר מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות חקירת הפרשה החמורה סיכם ארביב עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי הוא ייצא לחופשה עד אשר יתבהרו הדברים. אולם, אמש טען פרקליטו כי מרשו מתכוון לחזור לפעילות ביחידה כבר במהלך השבוע הקרוב. "אין אנו מעוניינים לפגוע בהליך הבדיקה", אמר עו"ד פישר. "ניצב ארביב סומך על מערכת אכיפת החוק ומכבד את הליך הבדיקה. את הפרטים נביא לפני הצוות שעוסק בבדיקת העניין", אמר עו"ד פישר, והבהיר: "ארביב ישוב מחופשתו בשבוע הבא לתפקידו ביחידה".

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
פינטו וארביב/אבי כהן

מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, התייחס היום בכנס של הפורום למשפט וחברה של המכללה האקדמית נתניה להתפתחויות, ואף שלא הזכיר במפורש את פרשת פינטו אמר כי יש לאחרונה כמה פרשות מהן עולה "חשש לטוהר המידות של איש ציבור". "אין זה עניין לחוק, אלא עניין אישי ומידתי, איך אדם רואה את אורח חייו", אמר וטען כי "המבקר לא צריך להתערב רק במקרה של כשל מנהלי מובהק או עבירה על החוק, אלא להיות עמוד האש של הנורמה הציבורית".

יוסף שפירא בוועידת המשפט- פאנל ראשי ערים תחת חקריה. בן קלמר
"חשש לטוהר המידות של איש ציבור". שפירא/בן קלמר

הבדיקה בפרשה נפתחה בעקבות מידע שנמסר לפני שבועות אחדים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, המייחס לארביב ולבנו קבלה לכאורה של טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב פינטו. בשלב זה ניצב ארביב עדיין לא נחקר. הפרשה מסתעפת עד לבולשת הפדרלית בארה"ב – ה-FBI, לאחר שורה של האזנות סתר שביצעה בתיק אחר שמתנהל בארה"ב נגד חבר קונגרס מסטטן איילנד, מייקל גרים. מהאזנות הסתר ומעדויות שמסר פינטו בבולשת, עלו הקשרים שהוא מנהל עם קצינים בכירים במשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully