וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה"

16.1.2014 / 17:08

רנ"צ יוחנן דנינו כינס מסיבת עיתונאים במטה להב 433 והתייחס לחשדות המופנים כלפי ניצב מנשה ארביב, שחשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. "מדובר בקצין עתיר זכויות"

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כינס אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים במשרדי יחידת להב 433 בלוד, שבה התייחס לפרשת קבלת הטבות ההנאה שבה מעורב על פי החשד ראש היחידה, ניצב מנשה ארביב. "מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה", אמר דנינו. "הגעתי ליחידה כדי לחזק את קציני ושוטרי היחידה. היחידה עוסקת במשימות חיוניות ברמה הלאומית. תפקיד כולנו הוא לוודא שהיחידה תמשיך לעשות את עבודתה נאמנה - כפי שעשתה עד היום".

"הפרשה החמורה" - סיקור נרחב בוואלה! חדשות:
ארביב על החשדות נגדו: "לא קיבלתי שוחד, תופרים לי תיק"
מעתיק פורנו ובעל מלונות: העד שיכול להפיל את ארביב
החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו

דנינו התייחס ישירות לפקודו, ניצב ארביב, ואמר: "מדובר בקצין עתיר זכויות. הודעתי לו על החשדות ועל הבדיקה. לאחר ששמע את דבריי ביקש לצאת לחופשה כדי להוכיח את חפותו, ואני מקווה שיוכל לעשות זאת". דנינו אמר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמח"ש וביקש מהם "שיעשו כל שביכולתם כדי שהבדיקה הזו תיעשה במהרה". הוא הוסיף: "אנחנו משטרה שהוכיחה כי היא יודעת לעמוד על עקרונותיה ועל נורמות מחייבות וערכים מחייבים. הוכחנו ואמרנו - מי שלא יעמוד בנורמות לא יהיה בארגון".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ינואר 2014. דרור עינב
המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו/דרור עינב

הלילה, עם פרסום חלק מפרטי "הפרשה החמורה", שבה על פי החשד קיבל ניצב ארביב הטבות הנאה מהרב יאשיהו פינטו בעת ששימש כנציג משטרת ישראל בארצות הברית, נפגש רנ"צ דנינו עם ארביב, וסיכם עמו כי ייצא לחופשה. "מעולם לא קיבלתי שוחד, לא נתתי שוחד, לא קיבלתי כל סוג של טובות הנאה", טען בשעות הצהריים ניצב ארביב, כאשר התייחס לחשדות נגדו. "לא ניתן שוחד - לא לי ולא לבני משפחתי. לא היה ולא נברא. אני בטוח בצדקתי. האמת תצא לאור. יש כאן ניסיון נפשע לתפור לי תיק", הוסיף.

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה פתחה בבדיקה בעניינו של ארביב בעקבות מידע שנמסר לפני שבועות אחדים ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה, שי ניצן, המייחס לארביב ולבנו קבלה לכאורה של טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב פינטו. בשלב זה ניצב ארביב עדיין לא נחקר.

מנגד, הרב פינטו טוען כי נתפר לו תיק שוחד בטענה שניסה לשלם לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, כדי לברר פרטים על חקירה אחרת שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה", שהוא העומד בראשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, המטרה המרכזית של הקצינים הייתה להביא להגשת כתב אישום בישראל נגדו, דבר שבהתאם לחוקה האמריקנית - ימנע ממנו להעיד בפרשת הסחיטה שלו בארה"ב. מטרת השתקתו כביכול הייתה למנוע ממנו לחשוף את הקשרים שניהל לכאורה עם קצינים בכירים במשטרה, אולם גרסה זו נבדקה על ידי מח"ש ונשללה כבר בשלב הראשוני. בשבועות האחרונים נהרו למשרדי מח"ש שורה של אנשים שייתכן שיכלו לשפוך אור על הפרשה. העד המרכזי שהגיע ביום שלישי למשרדי החקירות הוא בעל מלון במנהטן שסיפר כי ארביב ובנו קיבלו ממנו טובות הנאה הקשורות לענייני הגירה לארה"ב.

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
ניצב ארביב עם הרב פינטו/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully