וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי על יעלון: הערה אחת לא תרתיע אותי מקידום השלום

שר החוץ האמריקני הגיב בקולו להתבטאותו של שר הביטחון, שעוררה זעם בוושינגטון וגררה גינוי חריף מהבית הלבן. קרי לא ציין אם הוא מקבל את התנצלותו של יעלון על הדברים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, מבהיר כי התבטאותו של שר הביטחון, משה יעלון, לא תפגע ביחסי העבודה של וושינגטון וירושלים. במסיבת עיתונאים בכוויית, אמר קרי כי "לא נרשה להערה בודדת לחתור תחת המאמצי לשלום. לא ארתע מכך". זו הפעם הראשונה שקרי מגיב בקולו לדברי יעלון, שעוררו זעם בממשל האמריקני. קרי לא ציין אם הוא מקבל את התנצלותו של יעלון על הדברים.

יעלון נאלץ לפרסם אמש התנצלות על הדברים שאמר בגנותו של קרי. הוא הגדיר את השר האמריקני "אדם הפועל מאובססיה לא-מובנת ומשיחית", ואמר כי "מוטב שיקבל פרס נובל ויניח לנו".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. כוויית סיטי, 15 בינואר 2014. AP
ג'ון קרי, היום בכוויית/AP

ההתנצלות הגיעה רק אחרי גינוי חריף מצד האמריקנים. דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אמרה כי "אם דבריו של שר הביטחון מדויקים, הרי שהם פוגעים ואינם ראויים, בייחוד נוכח כל מה שארה"ב עושה כדי לתמוך בצורכי הביטחון של ישראל".

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר מצדו: "להעלות ספק באשר למניעיו של שר החוץ קרי, ולסלף את הצעותיו, זה לא משהו שהיינו מצפים משר הביטחון של בעלת ברית קרובה".

אחר הצהריים אתמול, יעלון פרסם הבהרה לדבריו, אך זעמו של הממשל האמריקני אילץ אותו גם לפרסם התנצלות מפורטת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

דבריו המלאים של יעלון נאמרו בשיחה סגורה, והודלפו בפרסום ב"ידיעות אחרונות". לפי הפרסום, שר הביטחון יעלון התבטא נגד קרי בשל מאמציו של השר האמריקני לגבש הסדר שלום בין ישראל לפלסטינים. "הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל, ויניח לנו במנוחה", אמר יעלון בשיחה הסגורה, "קרי, שהגיע אלינו נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית, לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים".

לפי הפרסום, יעלון הביע ספקות ביעילות המשא ומתן ואמר: "למעשה, כל החודשים האחרונים לא מתקיים משא ומתן בינינו לפלסטינים - אלא בינינו לאמריקנים". על פי הדיווח, יעלון טען גם כי "תכנית הביטחון האמריקנית שהוצגה לנו לא שווה את הנייר שעליו נכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully