וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קוסרא: 7 מתנחלים נעצרו; "תג מחיר" בכפר קאסם

ה-7 נעצרו בחשד למעורבות בחדירה לכפר ג'אלוד, אך שוחררו למעצר בית. עצים נכרתו במשתלה במשולש. 3 צעירים נעצרו עם מכלי דלק בחשד שהתכוונו לפגוע במפקח של המנהל האזרחי

צילום: רויטרס, זאכריה, רבנים למען זכויות אדם, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

המתנחלים שנלכדו בכפר ג'אלוד משוחררים לידי כוחות הביטחון, שלישי

גל מעצרים ביהודה ושומרון בעקבות העימותים בין מתנחלים לפלסטינים באזור הכפר קוסרא השבוע: משטרת מחוז ש"י הודיעה הבוקר (שישי) כי במהלך הלילה עצרו שוטרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, בשיתוף יס"מ ש"י, שבעה חשודים. שלושה מתוך השבעה הינם קטינים. בית המשפט שחרר את החשודים - שיוצגו על ידי עורכי הדין עדי קידר ואיתמר בן גביר מטעם ארגון "חוננו" - למעצר בית, אך המשטרה מתכוונת לערער על ההחלטה. צפויים מעצרים נוספים.

עוד בנושא לכידת המתנחלים בכפר ג'אלוד:
המתנחלים ש"הושפלו" בקוסרא דורשים לקבל נשק
בשמאל דורשים: ”לפנות את המאחז אש קודש”
אחרי תקיפת המתנחלים, ”תג מחיר” בשומרון

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
המתנחלים משוחררים בכפר ג'אלוד, השבוע/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

במקביל, 30 עצי פרי ונוי נכרתו במשתלה סמוכה לכפר קאסם. עובדי המשתלה שהגיעו הבוקר למקום, מצאו בו שלט עליו נכתב: "ד"ש אש קודש". על פי החשד, מדובר בפעולת "תג מחיר" כנקמה נוספת על התקרית בכפרים ג'אלוד וקוסרא. משטרת ראש העין פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

עצים שנכרתו במשתלה ליד כפר קאסם לכאורה כפעולת "תג מחיר", 10 בינואר 2013. משטרת ראש העין,
העצים שנמצאו כרותים במשתלה ליד ראש העין, הבוקר/משטרת ראש העין
עצים שנכרתו במשתלה ליד כפר קאסם לכאורה כפעולת "תג מחיר", 10 בינואר 2013. משטרת ראש העין,
הכתובת שרוססה במשתלה/משטרת ראש העין

הלילה נעצרו גם שלושה צעירים בני 19-23 בטירת צבי, סמוך לביתו של פקח של המנהל האזרחי בחשד שהתכוונו לפגוע בפקח או ברכושו, בעקבות עבודתו בחלוקת צווי הריסה. השלושה, תושבי היישובים טלמון ושדרות מחולה, נתפסו כשברשותם כרוזים נגד עבודת המנהל וכן שני מכלי דלק. ברשותם נמצא גם מכתב שהפנו החשודים לחבריו של המפקח, בו נכתב בין היתר כי "התנכלותו היום-יומית להתיישבות ביישובי גוש שילה מחייבת אותנו לפנות לחבריו ולבני משפחתו כדי שאלו ידברו על לבו וידרשו ממנו לפעול למען ההתיישבות ולא לזרז חלילה גלות נוספת". השלושה יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.

מכלי הנפט שנמצאו ברשות חשודים שהתכוונו לפגוע במפקח של המנהל האזרחי בטירת צבי, 10 בינואר 2013. חטיבת דובר משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
מכלי הנפט שנמצאו ברשותם של החשודים בטירת צבי, הלילה/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר משטרת ישראל
מכתב נאצה שכתבו מתנחלים למפקח של המנהל האזרחי, 10 בינואר 2013. חטיבת דוברות משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
המכתב שנמצא ברשות החשודים בטירת צבי/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דוברות משטרת ישראל

ביום שלישי, לאחר שכוחות גדולים של משטרה וצבא, מלווים באנשי המנהל האזרחי, עקרו עשרות שתילים שנטעו ישראלים סמוך להתנחלות שילה, התפתחו עימותים בין פלסטינים למתנחלים באזור הכפר קוסרא שליד שכם. לאחר מכן, נכנסו עשרות מתנחלים מאש קודש לכפר הסמוך ג'אלוד, שם נלכדו 11 מהם בידי התושבים המקומיים – ושוחררו לאחר זמן קצר לידי כוחות הביטחון.

יממה לאחר התקרית, הוצתו שני כלי רכב של פלסטיניים בכפר מאדמא, דרומית לשכם. הפלסטינים דיווחו למנהל האזרחי על האירוע, במהלכו רוססו גם כתובות גרפיטי "נקמה, תג מחיר, ד"ש מאש קודש". ההערכה היא כי גם במקרה זה מדובר בתגובה לאירוע בג'אלוד.

הצתת מכוניות וכתובות נאצה בכפר מאדמה בגדה המערבית, 8 בינואר 2014. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב הפלסטיניים שהוצתו בכפר מאדמא/מערכת וואלה! NEWS, בצלם

לאחר התקרית, פנה ארגון "שלום עכשיו" לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, וכן לאלוף פיקוד מרכז וראש המנהל האזרחי, בדרישה לפנות לאלתר את המאחז אש קודש. במכתב דרש הארגון לפנות את כלל המבנים במאחז, שנבנו ללא אישורים, לאור מה שמגדירים בארגון פעילות עבריינית היוצאת מאש קודש. "המאחז הינו מוקד לפעילות עבריינית חמורה וככזה, מעבר להיותו בלתי חוקי, הוא גם מביא לפגיעה בבני אדם וברכושם ולפיכך גם למעמסה כבדה על מערכת הביטחון", כתב עורך הדין מיכאל ספרד מטעם הארגון. במידה שלא יפונה המאחז, בשלום עכשיו מאיימים לפנות לבג"ץ.

לפניות לכתבים:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
שבתי בנדט - sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully