וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצת סרטון סקס בוואטסאפ? אתה עשוי להיכלא

6.1.2014 / 18:58

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הסרטונים", שקובע כי מי שהפיץ תמונותיו של אדם בלי ידיעתו, ייחשב כמטריד מינית ויישלח עד לחמש שנים בכלא. "זה 'אונס וירטואלי'"

באדיבות ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) ברוב של 31 תומכים וללא מתנגדים את הצעת "חוק הסרטונים", האוסרת על הפצה של תכנים מיניים באינטרנט וברשתות החברתיות. על פי ההצעה, יורחב החוק למניעת הטרדות מיניות ויכלול מקרים שבהם הפצת תמונותיו של אדם ללא ידיעתו או בכפייה מבלי שידע והסכים, ייחשבו הטרדה מינית שדינה עד חמש שנות מאסר. העבריין יהפוך לעבריין מין, והנפגעת תוכר כנפגעת של הטרדה מינית.

האירועים החמים בחדשות:
תיעוד: העבריין "קוסם" סוחט במכות גבר לעיני אשתו וילדיו
התקציב קוצץ - ופעילות הטנק שמרתיע את עזה פוחתת
השר שטייניץ ב"חי בכנסת": אבו מאזן מראשי המסיתים

התלוננה: "סוממתי לשכב עם בחור באמצע מועדון". מערכת וואלה! NEWS
הסרטון הופץ? אתה עשוי להיכלא. תיעוד של בחורה מקיימת יחסי מין עם גבר במועדון, שהופץ בוואטסאפ/מערכת וואלה! NEWS

הצעת החוק נולדה לאחר שורה של מקרים שאירעו בשנה האחרונה, בהם הופצו סרטונים ותמונות של בחורות שקיימו יחסי מין עם גברים, לעתים ללא ידיעתן, ודרך תוכנת וואטסאפ הופצו לעשרות אלפי אנשים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), שיזמה את הצעת החוק, אמרה לאחר אישור ההצעה: "בימים אלה אנו עדים לעוד ועוד מקרים של תקיפות מיניות שתועדו והופצו בציבור ללא מעצורים וללא גבולות. ההתערבות החקיקתית הזאת היא הכרחית ותעזור להילחם בתופעה המזעזעת של 'אונס וירטואלי'. מדובר בחוק פורץ דרך גם בהיבט החקיקתי וגם בהיבט הנורמטיבי והערכי. זה הישג גדול לקורבנות של עבירות מין".

עוד הוסיפה קריב: "עוד במהלך מערכת הבחירות לכנסת ידעתי שלא משנה מה יהיה, אני הולכת לקדם את החקיקה בנושא. אנחנו צריכים להבין שהפצה של סרטים ותמונות כאלה הם לא מעשי קונדס, הם עלולים להרוס חיים של אנשים ושל נערות צעירות שחלקן מפתחות לאחר מכן רצון להתאבד או שהופכות בעל כורחן לכוכבות פורנו. זו תופעה מסוכנת שצריך לעקור מהשורש ואני שמחה שגם כנסת ישראל חושבת ככה".

"תופעות חמורות שעלולות להרוס חיים של ילדים ובני נוער"

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), שהציגה את החוק במליאה אמרה כי לא די בתגובה של המחוקק על מנת למנוע פרסומים מיניים. "דרוש וראוי לטפל בתופעה פסולה זו באמצעות כלים מגוונים כגון הסברה לציבור בכלל ולהורים בפרט, והתאמת מערכי החינוך המועברים לבני הנוער בנושאים אלה".

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) הוסיפה שמדובר בצעד חשוב מאוד אשר "מסמן את העידן שבו החוק מתחיל להתמודד עם העולם הווירטואלי והסכנות שבו". ח"כ מיכל רוזין (מרצ), החתומה אף היא על החוק מסרה בתגובה כי חובה להציב את הקווים האדומים מבחינת חקיקה וענישה למול האלימות המינית שמתבצעת גם בוואטסאפ ובפייסבוק. "צילום והפצה של סרטונים המתעדים קיום יחסי מין הם תופעות חמורות שעלולות להרוס חיים של ילדים ובני נוער, וכפי שנוכחנו לדעת, מובילות במקרים קיצוניים גם להתאבדויות".

היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, עו"ד ליאת קליין, הסבירה כי תופעה של תיעוד אקטים מיניים והפצתם ברשת ללא הסכמה הולכת ונהיית נפוצה. "בתקופה האחרונה אנו עדות לעלייה של ממש בכמות הפניות למרכזי הסיוע על רקע זה. יש לזכור כי הפגיעה במי שתמונות מוצנעות שלהן הופצו, גבולותיהן נפרצו, האוטונומיה שלהן על גופן הופקרה וזאת ללא הסכמתן יוצרת נזק גדול ולכן יש להתייחס בחומרה לעבירות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully