וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חטף ושרף את איש העסקים החרדי בניו יורק?

5.1.2014 / 0:30

גופתו של מנחם שטארק מחסידות סאטמר הקנאית נמצאה בערב שבת חרוכה, בפח אשפה של תחנת דלק בעיר. מצלמת אבטחה תיעדה אלמונים קושרים אותו בכוח ונעלמים. נבדק חשד לסכסוך כספי

איש חרדי נחטף. Newsline/Shomrim, אתר רשמי
העלון שהפיצו קרוביו של שטארק/אתר רשמי, Newsline/Shomrim

מנחם שטארק, איש עסקים חרדי בן 39, אמור היה לפגוש ביום חמישי בערב את משפחתו, אחרי שיצא מיום עבודה במשרדו בווילאמסבורג שבברוקלין, ניו יורק. משבושש לשוב הביתה, החלו לחפש אחריו מאות שוטרים, בני משפחה ומתנדבים. אתמול (שבת) דיווח ה"ניו יורק פוסט" מפי מקורות במשטרה כי גופתו נמצאה שרופה בתוך פח אשפה בתחנת דלק בגרייט-נק בניו יורק.

שטארק נראה לאחרונה ביום חמישי בשעה 23:45, כשיצא ממשרד הנדל"ן שבבעלותו ברחוב רות'לד, ליד גשר וילאמסבורג. הוא היה אמור להגיע לביתו. מצלמת האבטחה ברחוב תיעדה שני אלמונים שנאבקו בו במשך כחמש דקות, בשעה שעשה את דרכו למכוניתו. השניים הכניעו אותו, קשרו את ידיו ורגליו, הכניסו אותו למיני ואן בצבע לבן ונעלמו מהמקום בנסיבות מסתוריות.

איש חרדי נחטף. Newsline/Shomrim, אתר רשמי
מכוניתם של החוטפים כפי שתועדה במצלמות האבטחה/אתר רשמי, Newsline/Shomrim

"הוא היה אמור לחזור הביתה ביום חמישי בשעה 23:30", סיפר איצי, אחיו בן ה-30. "כל שיחות הטלפון עברו היישר לתא הקולי. מיד נסענו למשרד כדי לבדוק אם הוא שם וגילינו שהמקום ריק. כשיצאנו מהבניין, ראינו את הרכב שלו חונה בחוץ. כבר אז הבנו שמשהו רע קרה".

במשטרת ניו יורק אמרו ביום שישי, עוד בטרם נמצאה גופתו, כי לא קיבלו במישרין או בעקיפין שיחת טלפון ובה דרישה לכופר תמורת שחרורו. במסגרת החקירה שנמשכת גם בשעות אלה, נבדק אם החטיפה נשעתה עקב עסקה כספית, או בשל בעיות כספיות אחרות.

"אנחנו מחכים לשיחת טלפון", אמר האח בערב שבת, לאחר שהציע פרס כספי בסך מאה אלף דולר למי שיוביל למקום הימצאו או לקצה חוט בנוגע לחטיפתו. "התקווה שלנו שהוא עדיין בחיים ובינתיים לא רוצים לחשוב על אפשרות אחרת", הוסיף האח.

בערב שבת מצאו שוטרים מלונג איילנד גופת גבר חרוכה בפח אשפה הממוקם בתחנת דלק בגרייט-נק שבניו יורק. דובר המשטרה אמר מיד עם מציאת הגופה כי טרם התברר סופית אם היא של שטארק. ואולם, הערב אישרו מקורות במשטרה כי זו גופתו. במקביל, החקירה סביב חטיפתו נמשכת.

בכלי תקשורת בניו יורק דווח כי שטארק, המשתייך לחסידות סאטמר הקנאית, נתבע עם שותפו בשנת 2011 במיליוני דולרים בגין הלוואות ומשכנתאות שלקח עבור פרויקטים נדל"ן שונים. על פי דיווחים נוספים, אזרחים שמתגוררים בנכסים שבבעלותו השאירו הודעות ותגובות זועמות נגדו ברשתות השונות, ובהן התלוננו בעיקר על בעיות דיור.

עוד בנושא בוואלה! יהדות

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully