וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 11 צעירים תקפו טרנסג'נדר בתל אביב "משעמום"

4.1.2014 / 14:30

הצעירים נעצרו לאחר שעל פי החשד תקפו את הקורבן בגז פלפל ושוקר חשמלי. בחקירתם סיפרו כי מדובר במעשה קונדס. ארגון הלהט"ב בתגובה: "לטפל ביד חזקה - כבכל פשע שנאה"

מפגינים נגד הומואים ליד הדומה של רוסיה, מוסקבה, יוני 2013. רויטרס
"הקהילה הטרנסג'דרית היא נפגעת עיקרית מאלימות"/רויטרס

11 צעירים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו הלילה (שבת) בתל אביב בחשד שתקפו גבר שלבש בגדי נשים. החשודים, תושבי יבנה, נעצרו בתום מרדף שניהלו שוטרי מרחב יפתח אחרי שני כלי רכב בהם נסעו על פי החשד לאחר התקיפה. על פי החשד, תקפו הצעירים את הגבר באמצעות גז פלפל ושוקר חשמלי כשהם עוטים על פניהם מסכות פורים.

מחקירת המשטרה עולה כי החשודים בילו בכמה מועדונים וחשו משועממים. הצעירים סיפרו בחקירתם כי חלפו במקום בו עמד הגבר במקרה, ולטענתם לא ידעו שמדובר בטרנסג'נדר. עוד הם טענו שמדובר במעשה קונדס וכי כלל לא נגעו במותקף. אולם המשטרה חושדת שאחד מהם התיז לעבר הטרנסג'נדר גז פלפל דרך החלון בעת שישב ברכב. מהמשטרה נמסר כי הכוונה היא לשחרר את החשודים למעצר בית בן חמישה ימים.

עוד כתבות בנושא:
תקף נערה שסירבה לשכב עמו - העליון קיצר את עונשו
ארגוני סיוע על קמפיין סם האונס: "רדוד ומבזה נשים"
צעירה תובעת: "הותקפתי מינית בפנימייה שיקומית"

במשטרה חושדים שהרקע הוא בריונות וכי לא מדובר במעשה על רקע הומופובי, אולם באגודה למען הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים ובי-סקסואליים) חושבים אחרת. "תקיפה חמורה זו מצטרפת לנתונים נוספים כפי שהראה דוח מרכז ניר כץ למלחמה בלהט"בופוביה, לפיהם הקהילה הטרנסג'דרית היא נפגעת עיקרית מאלימות להט"בופובית", נמסר מהאגודה. "דוח 2013 הראה בבירור שתקיפות אלו מתרחשות בכל הארץ, גם במרכזה. על רשויות החוק לטפל במקרים אלו ביד חזקה כבכל פשע שנאה, בד בבד עם הכנסת תכנים המחנכים לסובלנות כלפי קהילת הלהט"ב למערכת החינוך".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully