וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין בעל השליטה החדש באי.די.בי לשלום דומרני?

31.12.2013 / 4:30

בתיעוד בלעדי שבידי וואלה! חדשות, נראה אדוארדו אלשטיין לצד ראש ארגון הפשע, בשיעור של הרב יאשיהו פינטו במרוקו. מקורבי אלשטיין: אם היה יודע מי הוא, לא היה מצטלם עמו

עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מה עשה איש העסקים אדוארדו אלשטיין, הנמנה בין זוכי השליטה בקונצרן אי.די.בי, אחת הקבוצות הגדולות במשק, בחברת העבריין שלום דומרני במרוקו? לידי וואלה! חדשות הגיע תיעוד בו נראה אלשטיין בשיעור תורה במרוקו אותו העביר לפני כשלושה חודשים הרב יאשיהו פינטו. בין הנוכחים בשיעור, כך ניתן לראות בתמונות, גם לא אחר מאשר ראש ארגון הפשיעה הדרומי דומרני, ששהה באותה העת במרוקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דומרני ואלשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסביבתו של אלשטיין אישרו כי במהלך שיעור במרוקו אכן היה אלשטיין נוכח, אך הכחישו מכל וכל קשר עם דומרני. עוד הוסיפו כי כמו מאות יהודים שאלשטיין פוגש מדי יום, הוא פגש גם את דומרני - אך כלל לא ידע מי הוא. באם היה יודע כי מדובר בדמות "מסוג זה", הוסיפו המקורבים, ודאי לא היה מצטלם איתו, לא כל שכן לוחץ את ידו.

אמש פורסם: מסתמן כתב אישום נגד דנקנר על הרצת מניות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלשטיין, דומרני וחברים במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר האפשרי בין אלשטיין, חרדי ארגנטינאי, לבין הרב פינטו, הוא מעניין במיוחד - שכן הרב היה ידוע כאחד האישים המקורבים למחזיק השליטה היוצא באי.די.בי, נוחי דנקנר, שהפסיד לאחרונה את השליטה בקבוצה לאלשטיין ולעמיתו מוטי בן משה, בהוראת בית המשפט.

הרב שעבר צד

היה זה פינטו ש"שידך" בזמנו בין אלשטיין לבין דנקנר, כשהאחרון נכנס לקשיים כלכליים ולא הצליח לעמוד בערבויות. אולם בסופו של דבר, החליט אלשטיין לוותר על הכניסה כמשקיע נוסף לצד דנקנר, ותחת זאת התמודד יחד עם בן משה על השליטה המלאה בחברה - עד שלפני כשבועיים החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את ההסדר שבמסגרתו העבירו מחזיקי האג"ח את החברה לידיהם של אלשטיין ובן משה. במקביל, גם הרב פינטו החליט לזנוח את תמיכתו בדנקנר - והביע את תמיכתו דווקא בשני אנשי העסקים החדשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלשטיין והרב פינטו בשיעור התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין כי צרותיהם של בעלי השליטה החדשים בקונצרן אינם מסתיימים בכך. שלשום הגישה תנועת אומ"ץ בקשה ליו"ר הרשות לניירות ערך לפעול לכך שהגשת הדוח שאמור להכשיר את בן משה ואלשטיין להחזיק בחברה יידחה ל-15 בינואר. מטרת הדחייה היא לאפשר לגופים מטעם הרשות, כונס הנכסים הרשמי והמשקיף החוקרים את בעל השליטה החדש, לערוך בדיקה יסודית מקיפה ועדכנית בנוגע לאיש שיחד עם איש העסקים הארגנטינאי עומד להיות בעל השליטה בקונצרן הגדול במשק.

דומרני שוהה בימים אלו במעצר, לאחר שאתמול דחה בית משפט העליון את ערעורם של באי כוחו, עו"ד משה שרמן ועו"ד מוטי בניטה, לשחררו בערבות בתיק אחר בו הוגש נגדו כתב אישום. לפי כתב האישום, במהלך הבחירות לראשות עיריית נתיבות, הגיע דומרני לביתו של הרב המקובל יעקב איפרגן - המכונה "הרנטגן", והפעיל עליו לחץ באיומים להביע את תמיכתו במועמד לראשות העירייה, יחיאל זוהר.

מטעמו של אדוארדו אלשטיין נמסר כי אלשטיין אינו מכיר את האיש ואין לו שום קשר אליו. "אלשטיין פוגש מאות ישראלים בעולם מדי חודש. צר לנו שמנסים לייחס לו באופן מגמתי קשר שלא קיים במציאות", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully