וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת זיוף אמנות עולמית: פרקליט קצב נמלט מהארץ

29.12.2013 / 14:11

עו"ד אבי לביא חשוד בפרשה במסגרתה פעלה במשך שנים בישראל ובאירופה רשת זיוף יצירות אמנות. בפעילות בארץ עוכבו לחקירה כ-18 מעורבים והוחרמו יצירות אמנות החשודות כמזויפות

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

עורך הדין הפלילי אבי לביא, שהיה בין השאר בהרכב ההגנה במשפטו של נשיא המדינה המורשע משה קצב, חשוד בפרשת זיוף ומכירת יצירות אמנות חובקת עולם, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הפרשה נחשפה ביוני האחרון, אז הפכו חוקרי יחידת להב 433 את החקירה הסמויה לגלויה. במקביל לפתיחת החקירה, נמלט עו"ד לביא לחו"ל וכעת במשטרה מגדירים אותו כדרוש חקירה בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בפעילות בארץ ובגרמניה נתפסו שורה של זיופים של יצירות של אומנים אירופים מהמאות ה-17 עד ה-19. חלק מהציורים שנתפסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקירה מתנהלת בישראל בשיתוף עם המשטרה הפדרלית הגרמנית BKA, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומשרד האוצר. במשטרה סבורים כי רשת הזיוף של יצירות האמנות פעלה במשך שנים ארוכות בישראל וברחבי אירופה, בייחוד בגרמניה. בפעילות משולבת ומתואמת שביצעו היחידות בבוקר במקביל לפעילות רשות האכיפה הגרמנית BKA בחו"ל, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים כמעורבים בפרשה, הוקפאו חשבונות בנק ונתפסו נכסים, בהם שורה של זיופים של יצירות של אומנים אירופים מהמאות ה-17 עד ה-19.

הסיפורים החמים בחדשות:
רוסיה: 15 הרוגים בפיגוע בתחנת רכבת בוולגוגרד
יותר מעשנים - ועדיין עניים: ילדי ישראל - מודל 2013
צפו במטאור שחלף בשמי ארה"ב: "כדור אש בשמיים"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעורב בפרשת הזיוף? לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעילות בארץ עוכבו לחקירה כ-18 מעורבים, בהם מומחי אמנות ואנשי כספים. כאשר ניסו להגיע לעו"ד לביא, התברר כי הוא אינו נמצא בישראל. לחשודים מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה ועבירות על פקודת המכס. שבעה מהחשודים המרכזיים מובאים בשעה זו לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
18 חשודים עוכבו לחקירה בפעילות הגלויה בארץ. יצירות נוספות שזויפו לכאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מממצאי החקירה עולה כי במקרים רבים, זויפו פרטי אמנות וציורים באופן מתוחכם ומקצועי, תוך שימוש בחומרי גלם שפותחו ונרכשו במיוחד לצורך ביצוע הזיוף האיכותי. כמו כן, עולה חשד כי בסיוע מעבדות ואנשי מקצוע נוספים בחו"ל, הוכנו מסמכים שלכאורה נתנו כיסוי חוקי ליצירות. מלביני ההון ומומחי האמנות חברו יחד על פי החשד והפיצו את היצירות בגלריות בישראל ובאירופה, במקביל להלבנת הכספים מהמכירה.

בנוסף, במסגרת החקירה עלה חשד לפעילות רבת שנים של הלבנת הון מתוחכמת והעלמות מס, בין היתר באמצעות משרדים למתן שירותי מטבע ובאמצעות עורכי דין. החשד הוא כי במקרים רבים נעשתה העברת כספים בעבור לקוחות שביקשו להעבירם מישראל ולתוכה תוך הימנעות מדיווח כדין, זאת בעבור תמורה כספית לחשודים כ"מלבינים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully