וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופך כוס התה על טיבי יואשם בתקיפת עובד ציבור

רמי שני

20.12.2013 / 9:17

באגף התביעות במחוז הדרום של המשטרה מתכוונים להגיש עוד היום כתב אישום נגד החשוד שנעצר מיד לאחר התקרית אתמול. תוגש גם בקשה להשאירו במעצר. הוא קושר את עצמו לאירוע

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום יוגש היום (שישי) נגד תושב באר שבע שנעצר אתמול לאחר ששפך כוס תה על חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). באגף התביעות במחוז הדרום של המשטרה יאשימו את האיש, בשנות ה-50 לחייו, בתקיפת עובד ציבור. לצד כתב האישום, מתכוונת המשטרה לבקש להשאירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. ככל הידוע, החשוד קושר את עצמו לאירוע.

עוד בנושא המחאה נגד תכנית פראוור
השר לשעבר בגין: נתניהו קיבל המלצתי - ויגנוז את התכנית
מובילי המחאה: "נמשיך להיאבק עד שיכירו בכפרינו"
על סף שבר חסר תקדים בין המדינה לבדואים / דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תוצאה של ההסתה של הימין". ח"כ טיבי לאחר התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית אירעה אתמול בשעה שכמאה בדואים ואנשי ציבור הפגינו ברחבת בית המשפט בבאר שבע בדרישה לשחרר את 17 העצורים מההפגנה ביישוב חורה נגד תכנית פראוור לפני כשלושה שבועות. בשלב מסוים, על פי החשד, קנה האיש תה בכוס חד-פעמית, נעמד מול ח"כ טיבי, שהשתתף בהפגנה, ושפך עליו את המשקה הרותח. חבר הכנסת נפגע באורח קל בעינו, אך לא נזקק לטיפול. החשוד בתקיפה נעצר מיד בידי כוחות משטרה גדולים שאבטחו את ההפגנה.

לאחר המקרה אמר ח"כ טיבי: "אין ספק שלהסתה של הימין נגד הח"כים הערבים יש תוצאה. ההתקפה עליי היא תולדה של גזענות גואה ושל ההסתה נגד הח"כים הערבים, בעניין פראוור במיוחד. לא חששתי מאיומי רצח, יריקות או תה חם, ואמשיך להשמיע את קולי ומחאתי בכל מקום. חמור שאיש ציבור נבחר מותקף פיזית בגלל עמדתו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד לאחר מעצרו, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז ההפגנה בחורה לפני כשלושה שבועות, במהלכה התפרעו מאות מפגינים, תקפו שוטרים והשליכו עליהם אבנים, מפגינים הבדואים מול בית המשפט בדרישה לשחרר את העצורים. עד עתה הוגשו כתבי אישום נגד כל העצורים, בהם ארבעה נערים וישראלי, מורה למחשבת ישראל בבית ספר בראשון לציון.

ההפגנות נערכות באישור המשטרה, שמאבטחת אותן בכוחות גדולים. עד האירוע אתמול לא נרשמו בהפגנות אלו מקרים חריגים של התפרעות או תקיפה. באחת ההפגנות נדרשו המוחים לעבור מקום, בהתאם לתנאי הרישיון, והדבר נעשה ללא התנגדות ובשליטת המארגנים. ראשי המאבק נגד מתווה התכנית הודיעו כי בכוונתם להמשיך ולקיים הפגנות עד להסרתה משולחן הדיונים בממשלה ובכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully