וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט חוזר לרוצח קיקוס? "החוקרים תקפו אותי מינית"

גלעד גרוסמן

17.12.2013 / 18:03

סלימאן אל-עביד, שהורשע באונס ורצח הנערה חנית קיקוס ב-1993, הגיש בקשה למשפט חוזר. פרקליטיו טוענים כי הוא אולץ להודות באמצעים בלתי חוקיים וכי בידיהם ראיות חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראתה בחיים בפעם האחרונה ביוני 1993 בטרמפיאדה בכניסה לאופקים. חנית קיקוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

20 שנה לאחר רצח הנערה חנית קיקוס, סלימאן אל-עביד, שהורשע ברצח, הגיש היום (שלישי) לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר. בין היתר, טענו פרקליטיו כי הוא הודה לאחר שהחוקרים תקפו אותו מינית ואיימו לעשות זאת גם לקרובת משפחתו. לטענת פרקליטיו, בידיהם 19 ראיות חדשות שלא הוגשו בעבר לבית המשפט, ומצדיקות משפט חוזר.

קיקוס נראתה בחיים בפעם האחרונה ביוני 1993 בטרמפיאדה בכניסה לאופקים. כשבוע לאחר היעלמותה, נעצר אל-עביד כחשוד בפרשה. במהלך החקירה, הוא הודה כי רצח את קיקוס וזרק את גופתה לאתר הפסולת דודאים. הגופה לא נמצאה, אבל אל-עביד הורשע על סמך הודאותיו, בחטיפה, אונס ורצח - ונידון למאסר עולם.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
כ-200 מבקשי המקלט נעצרו בירושלים
המדינה תאפשר ניתוח שינוי מין בחינם כבר מגיל 18
תיעוד: כבאים שפכו דלק במקום מים - וגרמו לפיצוץ

"הגופה נמצאה 15 ק"מ מהמקום שאל-עביד תיאר"

אל-עביד ערער על הרשעתו, ובעת שהמתין לדיון בערעור נמצאו שרידי גופתה של קיקוס באתר בנייה בפאתי באר שבע. בעקבות זאת, הורה בית המשפט העליון להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון מחודש. התיק חזר למחוזי, ואל-עביד הורשע שוב באונס וברצח הנערה.

לאחר ההרשעה השנייה, הוא ערער שוב לבית המשפט העליון. הפעם, זיכה אותו בית המשפט העליון מרצח אך השאיר את ההרשעה על אונס וגזר את דינו ל-12 שנות מאסר. לאחר מכן, הרכב נרחב של תשעה שופטים הרשיע את אל-עביד שוב ברצח, והוא נידון ל-33 שנות מאסר. לפני ארבע שנים, קצב הנשיא שמעון פרס את עונשו ל-27 שנה.

כעת, אל-עביד בן ה-68, שכבר 20 שנה טוען לחפותו, החליט להגיש בקשה למשפט חוזר. בבקשה, שהוגשה באמצעות עורך הדין מאהר תלחמי והקרימינולוג ד"ר אריאל ליבנה, מפורטים 39 סעיפים שלטענתם מצדיקים עריכת משפט חוזר. השניים טוענים, בין השאר, לשקר וזיוף מצד חוקרי המשטרה. כמו כן, הם צירפו שורה של ראיות חדשות, שלטענתם מוכיחות כי נגרם לאל-עביד עיוות דין.

השניים טוענים כי הכשל המרכזי בהרשעה של אל-עביד הוא העובדה שהגופה נמצאה במקום המרוחק כ-15 קילומטרים מהאתר שבו טען אל-עביד בהודאתו שהשליך את גופתה של קיקוס. השניים טוענים עוד כי לאחר שהגופה נמצאה, פעלו חוקרי המשטרה והפרקליטות כדי להתאים את תוצאות החקירה למציאות החדשה. עוד נטען בבקשה, כי אל-עביד אולץ להודות ברצח באמצעים בלתי חוקיים.

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully