וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ל"אמא של שבת"? בת 5 עלתה באש, הגננת הואשמה

17.12.2013 / 10:12

א"ד, בת 5 מאשדוד, חילקה חלות לילדי הגן בטקס קבלת השבת. במהלך הטקס, נדלקה שמלתה והיא נכוותה בכל גופה. באופן תקדימי - הוגש נגד הגננת כתב אישום בגין רשלנות

אורין דאבוש בת ה-5 שנכוותה קשה בעת הדלקת נרות שבת בהיותה "אמא שבת" בגן. באדיבות המשפחה
הילדה שנכוותה בבית החולים/באדיבות המשפחה

בגני ילדים רבים בישראל נהוג לקיים בימי שישי טקס קבלת שבת מיוחד. במסגרת הטקס, נבחרת אחת מילדות הגן לשמש כ"אמא של שבת", ותפקידה הוא להדליק נרות של שבת ולחלק חלות לילדי הגן. אולם, לצערה של א"ד (השם המלא שמור במערכת – י"א), ילדה בת חמש מאשדוד, שנבחרה לשמש כ"אמא של שבת" באחד מימי השישי, הסתיים הטקס באופן מצער במיוחד. זאת, משום ששמלתה התלקחה מאש נרות השבת וגרמו לה לכוויות בכל חלקי גופה. האירוע כולו התרחש בנוכחות הגננת אסתר בוגנים, בת 53, ובשל כך החליטה באופן תקדימי פרקליטות מחוז הדרום להגיש נגדה כתב אישום בגין רשלנות. אולם, למרות הגשת כתב האישום, הגננת ממשיכה לעבוד בגן.

הסיפור התרחש באחד מימי השישי לפני כשנה. א"ד הגיעה לגן "לגונה" נרגשת באותו היום, בשמלת שבת חגיגית, בידיעה כי היא הולכת לשמש כ"אמא של שבת". לפי כתב האישום שהוגש נגד בוגנים, בעת לאחר שהודלקו נרות השבת, היא ביקשה מא"ד לחלק לילדי הגן פרוסות מחלת השבת. בשלב זה, בלי שהגננת או הסייעת שמו לב, אחזה האש בשמלתה של הילדה, שלא הבחינה בנעשה והמשיכה לחלק את החלות. כאשר הבינה א"ד ששמלתה נדלקה מהאש, נכנסה ללחץ והחלה לצעוק.

סיפורים נוספים:
הורי ילדה שנכוותה קשות בקייטנה תובעים מיליונים
בת 5 נכוותה קשות ממדוזה: "היד שלה התנפחה"

עו"ד יצחק יניב המייצג את אורין דאבוש, בת ה-5 שנכוותה קשה בעת הדלקת נרות שבת בהיותה "אמא שבת" בגן. באדיבות המצולמים
חוסר זהירות חמור. עו"ד יניב/באדיבות המצולמים

משהבחינה בנעשה, הגננת, כך לפי האישום, רצה לעבר הילדה, והחלה בניסיונות כיבוי האש. במקביל, הוזעק אמבולנס לשם פינויה לבית החולים, שם היא אובחנה כסובלת מכוויות קשות בחזה, ברגליים ובידיים. היא אושפזה למשך 11 ימים בבית החולים קפלן ברחובות. במקביל, וכנהוג במקרים כאלו הוזעקו למקום שוטרי תחנת אשדוד. הגננת נחקרה באזהרה, אך איש לא צפה כי החקירה תוביל בסופו של דבר לכדי הגשת כתב אישום.

בכתב האישום, מסבירה הפרקליטות את הסיבות בגינן החליטה להגישו בסופו של דבר. בין השאר, נכתב כי הגננת "לא כיבתה את הנרות מיד לאחר סיום הטקס, הותירה אותם דולקים ואפשרה לילדה להתקרב אליהם מבלי שנקטה באמצעי זהירות מספיקים אשר יבטיחו את שלומה".

מאז האירוע ועד היום ניסו הוריה של א"ד, באמצעות בא כוחם עו"ד יצחק יניב, לנסות ולברר באילו צעדים משמעתיים ינקטו עיריית אשדוד ומשרד החינוך נגד הגננת. עם זאת, שני הגופים התנערו מאחריות וטענו כי טקסים מסוג זה הם יוזמה פרטית של המוסד, על אף שמדובר במוסד עירוני. ההורים מתכוונים גם להגיש תביעה אזרחית נגד הגן. "עקב חוסר זהירות חמור, נדלקה ילדה בת חמש בגן ילדים עירוני, בעת הדלקת נרות שבת בהיותה 'אמא שבת'. זה מקרה חמור ביותר", אמר עו"ד יניב.

תגובת משרד החינוך: "המשרד העביר את עניינה של עובדת ההוראה להמשך טיפול של נציבות שירות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully