וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בגבול לבנון

בתקרית אמש נהרג רס"ר שלומי כהן לאחר שחייל לבנוני פתח לעברו באש סמוך לראש הנקרה. בלבנון דיווחו שהחייל היורה הסגיר עצמו הבוקר. דיווח: מטוסים ישראלים חגים בדרום לבנון

צילום: טל אנגלנדר, אדריאן הרבשטיין; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הלילה (שני) הותר לפרסום כי שלומי כהן, נגד בחיל הים בן 31, נהרג בתקרית האש אמש בגבול לבנון, סמוך לראש הנקרה. האירוע החל בסביבות השעה 20:30, לאחר שאש נפתחה לעבר כלי הרכב בו נסע סמוך לבסיס חיל הים ליד הגבול. ככל הנראה, החייל הלבנוני ירה כשבעה קליעים לעבר רכבו של כהן. שני קליעים פגעו בו וגרמו לו לאבד שליטה בכלי הרכב ולהתהפך. צוות של צה"ל שהוקפץ למקום האירוע גילה אותו ירוי ברכב, כשהוא פצוע באורח קשה. אל המקום הוקפץ צוות רפואי שהגיש לו טיפול במקום ופינה אותו לבית החולים בנהריה, שם מת מפצעיו.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הבוקר שהחייל שפתח באש הסתתר במשך שעות ארוכות בחורשת עצי אורן, ורק הבוקר שב לצבא לבנון. בתחילה היו דיווחים לא מאומתים על כך שהחייל נעדר, ואף נחטף על ידי צה"ל, אולם דיווחים אלו כאמור לא אומתו. ערוץ אל-מנאר השייל לחיזבאללה דיווח כי הבוקר התקיימה פגישה בין נציגים מצבא לבנון, צה"ל ויוניפי"ל - כוח האו"ם שמוצב בגבול בין ישראל ללבנון. כמו כן דווח כי מטוסי צה"ל טסים מעל עיר החוף צידון ומחנות הפליטים באזור.

מנהל אתר ראש הנקרה, ארז גל-עוז סיפר שתנועת המטיילים באזור אופיינית לכל יום שגרתי. "אין אווירת מתיחות", תיאר גל-עוז, "לתפיסתנו זה אירוע נקודתי, הגזרה רגועה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי צה"ל סמוך לנקודה בה אירעה התקרית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר הכנסת מטעם קדימה וסגן ראש השב"כ לשעבר, ישראל חסון, אמר במשדר וואלה! כי למרות התקרית, טוב לישראל לשמור על הסטטוס-קוו השקט בגבול הלבנוני. "השאלה היא איזה תהליך מתפתח, כי סטטוס-קוו הוא דבר שביר", אמר חסון, " אם צריכה להיות תגובה, היא צריכה להיות מאוד נקודתית. המציאות כפי שהיא היום היא טובה לישראל", ציין.

גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי אמר במשדר וואלה! כי האירוע הכניס את האזור כולו ל"לחץ מיותר". נעמן סיפר שמאז שעות הערב, ישנה נוכחות צבאית ביישובו, זאת לאחר שאמש התעורר חשש שמדובר באירוע של חדירת מחבלים, אולם החיים שבו לשגרה. "אירועים כאלה קורים מעת לעת, תמיד יש מטורף שעושה דרמה מיותרת", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

החייל הלבנוני רץ לגבול ופתח באש

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי שישה חיילים מצבא לבנון עמדו סמוך לגדר המערכת, כשלפתע אחד מהם רץ לעבר הגדר, שלף את נשקו האישי ופתח באש לעבר הרכב. לאחר הירי, נמלט החייל חזרה בריצה לעומק לבנון. יצוין, כי החייל הלבנוני לא חצה את גדר המערכת לעבר ישראל.

גורם צבאי רשמי מסר כי האירוע הוגדר "חמור מאוד" ובעקבותיו הועבר מסר חריף למפקדי יוניפי"ל בדרום לבנון. הגורם הצבאי הדגיש כי עדיין לא ברור מה גרם לירי וכי הנושא נמצא בבדיקה. אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, עדכן את הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אודות האירוע ומידע בנושא הועבר גם לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. הצדדים מקיימים התייעצויות כדי לשקול אפשרות לתגובה.

חיילים באזור התקרית בגבול לבנון, 15 בדצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
חיילי צה"ל, אמש באזור התקרית/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully