וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו בגלל כפפות ושני מברגים; השופט נזף במשטרה

גלעד גרוסמן

15.12.2013 / 21:01

שני צעירים מטירה נעצרו בשבוע שעבר בגלל שהיו במכוניתם "כלי פריצה". על בקשת הארכת מעצרם אמר השופט: "אחת הבקשות המופרכות ביותר שנתקלתי בהן". לשניים אין עבר פלילי

אילוסטרציה. ShutterStock
"לא ניתן לעצור אדם רק כי באזור בו הוא נעצר היו פריצות"/ShutterStock

משטרת כפר סבא ביקשה בשבוע שעבר לעצור שני צעירים מטירה ללא פחות מחמישה ימים, רק משום שברכבם נמצאו "כלי פריצה" - כפפות, שני מברגים ומכשיר קאטר. שופט בית משפט השלום בכפר סבא מיכאל קרשן, לא ניסה להסתיר את ביקורתו על המשטרה, והגדיר את בקשת המעצר "אחת המופרכות ביותר שנתקלתי בה מאז ומעולם". הוא גם הורה ליידע את מפקד המחוז על מעצרם של השניים.

עוד על משפט ופלילים:
האחראי על טוהר מידות במשטרה אולץ לפרוש בשל מרמה
לא לעשות חיים קלים מדי למשטרה במאבק בפשיעה
המפכ"ל: "המלחמה בפשיעה - כמו המלחמה בטרור"

ביום חמישי הגישה המשטרה את בקשת הארכת המעצר של שני הצעירים בשל חשש למסוכנות ושיבוש הליכי חקירה. במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי יום קודם לכן אירעו באזור כפר סבא 24 פריצות, וכי החשודים לא הצליחו להסביר מדוע הציוד היה במכונית. פרקליטתו של אחד החשודים, עורכת הדין ענת קירשנברג מהסנגוריה הציבורית, טענה מנגד כי לא ניתן לעצור אדם רק כי באזור בו הוא נעצר היו פריצות. לדבריה, מדובר בצעיר בן 21, ללא עבר פלילי, שבסך הכול נהג ברכב המשפחתי. "הוא לא נתפס בשום נסיבות כלשהן", אמרה.

השופט קרשן, שלפני מינויו לבית המשפט עבד 10 שנים בפרקליטות ובארבע השנים האחרונות ישב כשופט בלא מעט תיקי הארכות מעצר, לא הסתיר את כעסו על הבקשה. "למעלה מארבע שנים יושב אני על כס השיפוט וזו אחת הבקשות המופרכות ביותר שנתקלתי בה מאז ומעולם", כתב בהחלטתו. הוא ציין כי מדובר בשני צעירים נטולי עבר פלילי, שנעצרו כשברכבם כלים היכולים לשמש לפריצה, אולם גם לדברים אחרים.

מיכאל קרשן. מגד גוזני
"אחת הבקשות המופרכות ביותר שנתקלתי בה מאז ומעולם". השופט קרשן/מגד גוזני

"לא רק שלא ירדתי לסוף דעתו של מי שהגיש את הבקשה למעצר, לא השכלתי להבין מדוע מצא לנכון הקצין הממונה לעשות שימוש בסמכותו ולהורות על מעצר שני החשודים לאחר שנתפסו בשעת לילה מאוחרת", כתב השופט. "בכל הכבוד למשטרת כפר סבא, העובדה שבאותו לילה ממש התבצעו מעשי פריצה במקומות שונים בעיר כפר סבא אינה מקימה כל חשד נוסף נגד החשודים ואציין כי ממילא בבקשת המעצר לא נרשם שהם חשודים במעשי פריצה כאלה או אחרים".

השופט הורה לשחרר את השניים לאחר שיחתמו על התחייבות להתייצב לחקירה או לדיוני בית המשפט. בנוסף, הוא כתב כי "כיוון שבמקרה זה עשתה המשטרה שימוש לא מוצדק בכוח לעצור", הוא הורה להעביר את החלטתו למפקד תחנת כפר סבא, מפקד מרחב השרון ומפקד מחוז המרכז במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully