וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: תיאסר אפליה על רקע נטייה מינית

15.12.2013 / 19:05

לאחר שלא הושג רוב בשבוע שעבר, הועלתה הצעת החוק של ח"כ שלח להצבעה נוספת בוועדת השרים לחקיקה וזכתה לרוב של שבעה שרים. חמשת שרי הבית היהודי וישראל ביתנו התנגדו

האם אפליה על רקע נטייה מינית תיאסר על פי חוק? ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) לפיה ישונה חוק הפרשנות, שמנחה את בתי המשפט, כך שבנוסף לאיסור אפליה על רקע גזע, מין או דת תיאסר גם אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. שבעת שרי הליכוד, יש עתיד והתנועה החברים בוועדה תמכו - ואילו חמשת שרי הבית היהודי וישראל ביתנו התנגדו.

עוד בנושא:
השרים דחו הצעה לאסור אפליה על רקע נטייה מינית
השר אריאל: "הומואים זה לא דבר נורמטיבי, לא נושא חשוב"
הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד

חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013. AP
"רוצים לעקור את האפליה הזו מן השורש"/AP

"ההצעה הזו אוספת ביחד הרבה מאוד דברים שאחרת היה צריך לפרט אותם מחוק לחוק", הסביר יוזם ההצעה, עפר שלח, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "חוק הפרשנות מכיל את הרוח שלפיה בתי המשפט מפרשים חוקים. אם יבוא מישהו עם תביעה שנוגע לאפליה שקשורה לזהות מגדרית או נטייה מינית, בית המשפט יוכל לקבוע שזה אסור על פי חוק. אנחנו רוצים לעקור את האפליה הזו מן השורש".

שלח נשאל האם החוק הוגש בעיתוי הנוכחי כחלק מגל החקיקה האזרחית שמנסה לקדם סיעתו, והשיב: "אני חושב שהחוק הזה לא קורא תיגר על ממסדים קיימים שאולי חלק מהפוליטיקאים מקורבים אליהם. אני לא מאמין שיש פוליטיקאי שהוא בעד אפליה על הרקע הזה ולכן הסיכוי של החוק לעבור הוא גדול".

ח"כ עופר שלח נואם במליאת הכנסת, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
"ידעתי שיהיה לזה רוב". שלח/יואב דודקביץ'

רק בשבוע שעבר עלתה אותה ההצעה לוועדת השרים לחקיקה ונפלה, אחרי שלא נמצא לה רוב. שר האוצר יאיר לפיד הגיש ערר שנדון היום, והפעם היא זכתה לתמיכת רוב השרים, למעט שרי ישראל ביתנו והבית היהודי, שיחסיהם עם סיעת יש עתיד התקררו מאוד בשבועות האחרונים. "היה ברור שהם יתנגדו", אמר שלח. "כמו כל אדם שמעלה חוק פרטי עשיתי סיבוב גדול בין השרים. הייתי בטוח שהערר יעבור. בסופו של דבר ידעתי שיהיה לזה רוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully