וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פארסת מנדלה: נתניהו יקבל מטוס?

15.12.2013 / 9:23

השרים יצביעו על ההצעה להקים ועדה שתדון ברכישת מטוס רשמי לראש הממשלה ולנשיא המדינה. עוד תבחן הוועדה אם להקים מעון רשמי חדש לראש הממשלה בעלות של כ-650 מיליון שקל

ראש הממשלה נתניהו המריא לפגישה עם פוטין. לשכת העיתונות הממשלתית
בקרוב יעלה על מטוס משלו? נתניהו בדרכו למוסקבה במאי/לשכת העיתונות הממשלתית

הסופה שהשתוללה בסוף השבוע האחרון ברחבי הארץ הצליחה להשכיח מסדר היום את הסערה הפוליטית שהתחוללה בתחילת השבוע שעבר, עקב אי התייצבותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא שמעון פרס בטקס האשכבה לנלסון מנדלה בדרום אפריקה. בעוד שהנשיא פרס קיבל "פטור" מהרופא לאחר שחלה בשפעת, ראש הממשלה החליט לא להשתתף באירוע, לטענתו בגלל העלויות: בלשכתו חישבו שהנסיעה לדרום אפריקה תעלה יותר משבעה מיליון שקלים.

חלק משמעותי מהעלות הגבוהה של טיסות ראש הממשלה קשור לעובדה שנתניהו, בניגוד לראשי מדינות רבים, טס בכל טיסותיו לחו"ל בטיסות מסחריות, שמשולמות מכספי משלם המסים. בניסיון לשנות את המצב, תובא הבוקר (ראשון) להצבעת הממשלה הצעה להקים ועדה, שתבחן אם משתלם לרכוש מטוס רשמי שישמש את נתניהו, כמו גם את הנשיא פרס ואת יו"ר הכנסת יולי אדשלטיין בטיסות רשמיות לחו"ל. בעבר העמיד חיל האוויר מטוס בואינג 707 לטיסות ראש הממשלה, אך המטוס יצא משימוש בשנת 2011.

הוועדה, אם הקמתה תאושר על ידי הממשלה, תדון גם ב"פרויקט אלמוג" – הכינוי הרשמי של ההצעה להקים מעון רשמי חדש לראש הממשלה בירושלים במקום המעון הנוכחי ברחוב בלפור. עלותו המוערכת של הפרויקט, שכבר אושר ב-2009 אך הוקפא מאז, כ-650 מיליון שקלים, שייפרסו על פני כ-20 שנה. מטרת הפרויקט היא ליצור מתחם אחד, בסגנון הבית הלבן, שבו ירוכזו בית ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה, הנמצאים כיום בשתי שכונות נפרדות בבירה.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

לקריאה נוספת:
אשכבת מנדלה: הכרוז בירך את נתניהו ופרס, שלא נכחו
אם אין כסף לחרדים - אין כסף למשרד ראש הממשלה
נרות ב-6,000: חשבון ההוצאות המלא של משפחת נתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully