וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוקראינים עולים על בריקדות: ההפגנות לא פוסקות

בתום הפגנה בהשתתפות 300 אלף בני אדם בקייב, חוסמים הבוקר מפגינים את הכניסה לבניין הממשלה. בעיר ניצבות בריקדות שאותן אלתרו המפגינים מעצי חג מולד וספסלי רחוב

רויטרס

האוקראינים ממשיכים להביע את מחאתם נגד הממשלה בכל דרך אפשרית: מאות חוסמים הבוקר (שני) את הכניסה לבניין הממשלה בקייב בקריאה לפיטוריהם של של הנשיא ויקטור יאנוקוביץ' והממשלה. ההסתערות על בניין הממשלה מגיעה לאחר לילה של הפגנות סוערות, כאשר כ-300 אלף מפגינים התקהלו בעיר כדי למחות על ביטול הסכם הסחר עם האיחוד האירופי. מדובר במספר המפגינים הגדול ביותר שהופיע מאז החליט הנשיא לבטל את ההסכם בשל לחץ מצידה של רוסיה. הבוקר הודיעו גורמים בעירייה כי במהלך עימותים אלימים שפרצו בהפגנה נפצעו כ-300 בני אדם, בהם 53 שוטרים שאף אושפזו בבית החולים.

מפגין באוקראינה עם דגל האיחוד האירופי. רויטרס
מפגין על בריקדה העשויה מעץ חג המולד/רויטרס

נדמה שההפגנות הפכו ליותר חריפות דווקא עקב החלטת בית משפט בקייב לאסור את ההתאספויות ההמוניות במספר מוקדים חשובים בעיר, בהם כיכר העצמאות שהייתה המוקד המרכזי של "המהפכה הכתומה" ב-2004. בית המשפט החליט אתמול כי האיסור יהיה תקף עד 7 בינואר. בהפגנה שהתקיימה במהלך הלילה אירעו עימותים בין המפגינים למשטרה ומספר מפגינים נפצעו.

הבוקר נשארו בכיכר בריקדות שאותן אלתרו המפגינים מעצי חג המולד, ספסלים עירוניים וחלקי מתכת ממעקי בטיחות. בסביבות 2:00 בלילה נאם בפני ההמונים ארסני יצניוק - שר הכלכלה לשעבר וכיום בכיר באופוזיציה, וקרא למפגינים לא לעזוב את הכיכר.

הפגנות באוקראינה, דצמבר 2013. AP
כ-300 בני אדם נפצעו במהלך ההפגנה/AP

למרות הקו הנוקשה שנוקטת אוקראינה נגד המפגינים, אמר אתמול הנשיא ינוקוביץ', כי יעשה כל שבכוחו כדי להאיץ את תהליך התקרבות המדינה לאיחוד האירופי. "אעשה כל מה שתלוי בי", אמר בהצהרה שהעביר לסוכנות הידיעות אינטרפקס.

ממשלתו של ינוקוביץ' עמדה בימים האחרונים בפני חצי ביקורת מושחזים, בין היתר מכיוון ראשת הממשלה הקודמת יוליה טימושנקו, שנמצאת במאסר אחרי שהורשעה ב-2011 בשימוש לרעה בסמכויותיה. בהפגנה בשבוע שעבר הקריאה בתה מכתב בו קראה לאוקראינים להילחם למען החתימה על ההסכם. "אל תתנו לינוקוביץ' להשפיל אותנו כך", כתבה טימושנקו. "זאת מפת הדרכים שלנו לחיים נורמליים". המפגינים השיבו בקריאות "חופש ליוליה".

הפגנות באוקראינה, דצמבר 2013. AP
הפגנות באוקראינה, דצמבר 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully