וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בקייב אסר להפגין - עשרות אלפים ברחובות

החלטת בית המשפט התקבלה בתום שבוע של הפגנות סוערות נגד החלטת הממשלה בקייב לבטל הסכם סחר עם האיחוד האירופי. למרות האיסור, התקף עד ה-7 בינואר, כבר התאספה הפגנה גדולה

ניסיון לעצור את גל המחאה באוקראינה: בית משפט בקייב קבע כי ההפגנות בעיר אסורות עד 7 בינואר - כך דווח היום (ראשון) בכלי תקשורת במדינה, לאחר שבוע של הפגנות סוערות. זאת, בעקבות עתירת עיריית קייב לאסור התאספויות המוניות מול בנייני הפרלמנט והממשלה, משרדי הנשיא ומשרד הפנים, וכן שתי כיכרות מרכזיות בעיר בהן כיכר העצמאות שהייתה מוקד "המהפכה הכתומה" באוקראינה ב-2004. למרות האיסור החדש, כבר התאספו בעיר עשרות אלפים.

המחאות באוקראינה: "העתיד באירופה, לא ברוסיה"

הפגנות המוניות בקייב, אוקראינה, נובמבר 2013. רויטרס, רויטרס
עימותים בין מפגינים והמשטרה, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

שר הפנים של אוקראינה, ויטאלי זאקהרצ'נקו, קרא למפגינים להתפזר. "הפרת סדר המונית? המשטרה לא יכולה לאפשר זאת", אמר השר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "אנחנו רוצים להיות כמו תוניס או לוב? אם האופוזיציה תקרא להפר את הסדר - נגיב". במקביל, דווח כי מפקד המשטרה בקייב, ואלרי קוריאק, הגיש את התפטרותו והתנצל על ההחלטה לשלוח אתמול כוחות משטרה מיוחדים שהשתמשו בכוח רב אל מול המפגינים.

ראש הממשלה: "אעשה כל שתלוי בי כדי להתקרב לאירופה"

למרות הקו הנוקשה שנוקטת אוקראינה נגד המפגינים, אמר היום ראש הממשלה, ויקטור ינוקוביץ', כי יעשה כל שבכוחו כדי להאיץ את תהליך התקרבות המדינה לאיחוד האירופי. "אעשה כל מה שתלוי בי", אמר בהצהרה ששלח לסוכנות הידיעות אינטרפקס.

ממשלתו של ינוקוביץ' עמדו בימים האחרונים בפני חצי ביקורת מושחזים, בין היתר מכיוון ראשת הממשלה הקודמת יוליה טימושנקו, הנמצאת במאסר פוליטי מאז הפסידה בבחירות. בהפגנה בשבוע שעבר הקריאה בתה מכתב בו קראה לאוקראינים להילחם למען החתימה על ההסכם. "אל תתנו לינוקוביץ' להשפיל אותנו כך", כתבה טימושנקו. "זאת מפת הדרכים שלנו לחיים נורמליים". המפגינים השיבו בקריאות "חופש ליוליה".

אתמול הודיעה האופוזיציה באוקראינה כי החלה בארגון שביתה כלל-ארצית בעקבות העימותים בין המשטרה לבין המפגינים בימים האחרונים. המפגינים מוחים על החלטת הממשלה בקייב שלא לחתום על הסכם סחר היסטורי עם אירופה, ככל הנראה עקב לחץ מצד רוסיה השכנה. שר האוצר האוקראיני לשעבר, ארסני יאצ'ניוק, אחד משלושת מנהיגי האופוזיציה, הודיע גם כי האופוזיציה תקים מטה התנגדות לאומית כחלק מהמאבק. הוא קרא לממשלה להתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully