וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס במקסיקו: "מקדמים את פתרון שתי המדינות"

הנשיא נפגש עם מקבילו המקסיקני בארמון הנשיאות, בביקור שמטרתו "לחזק את קשרי הידידות והאחווה". פרס הודה למקסיקו על התמיכה בשיחות עם הפלסטינים וטען: "השלום הוא אפשרי"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש אתמול (רביעי) עם נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו. הנשיא פרס התקבל במשמר כבוד בארמון הנשיאות בבירה מקסיקו סיטי. לאחר משמר הכבוד, קיימו הנשיאים פגישת עבודה ובסיומה נשאו הצהרות מדיניות בפני התקשורת הישראלית והמקסיקנית. בנאומו, הודה פרס למקבילו על קבלת הפנים, ואמר: "אנחנו נרגשים מהכנסת האורחים המקסיקנית. אני לא יכול לחשוב על מחווה ידידותית יותר".

הנשיא פרס התייחס גם למשא ומתן עם הפלסטינים והודה לנשיא מקסיקו על תמיכתו. "אנו מקדמים את שיחות השלום. זהו הזמן לפתור את המחלוקות", אמר. "אנחנו חושבים שהפתרון למחלוקת צריך להיות פתרון שתי המדינות. השלום הוא אפשרי ואינו החלטה אסטרטגית בלבד. אנחנו מעריכים את תמיכת מקסיקו במאמצינו לשלום".

לקריאה נוספת:
פרס: "אל תשלו את עצמכם, הסטטוס קוו עם הפלסטינים לא יימשך"
הנשיא על אבו מאזן: "איזה עוד מנהיג יוותר על העיר בה נולד?"
פרס על חידוש המשא ומתן: "צעד ראשון לקראת עתיד גדול"

נשיא המדינה שמעון פרס בטקס קבלת הפנים שערך לכבודו נשיא מקסיקו אנריקה  פנה נייאטו בארמון הנשיאות, מקסיקו סיטי. נובמבר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"היום אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה בינינו". חתימת הסכמי שיתוף הפעולה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא המקסיקני פניה נייטו הודה לפרס על ביקורו, ואמר כי "הביקור מחזק את קשרי הידידות והאחווה שיש בין ישראל ומקסיקו". הוא הוסיף כי "זה כבוד גדול לארח אדם בעל קריירה מאוד מכובדת בארצו ובעולם. איש שלום, חתן פרס נובל. אנחנו מאושרים לארח אותך במקסיקו". פניה נייטו הוסיף ואמר לפרס כי מקסיקו היא מדינה שוחרת שלום וכי יש לה "נכס חשוב - אנשים חמים ואדיבים. אני מודה לך על חברותך. היום אנו מחזקים את שיתוף הפעולה בינינו". בתום ההצהרות נחתמו הסכמי שיתוף פעולה בין ישראל לבין מקסיקו בנוגע לטכנולוגיות מים והסכמי ייצוא.

מוקדם יותר הניח הנשיא פרס זר באנדרטת הזיכרון למגיני המולדת. בהמשך היום, נפגש עם קרלוס סלים, הנחשב לאיש העסקים העשיר בעולם. מחר הוא צפוי לשאת נאום בפני הפרלמנט המקסיקני ויפתח את סמינר העסקים ישראל-מקסיקו.

נשיא המדינה שמעון פרס בטקס קבלת הפנים שערך לכבודו נשיא מקסיקו אנריקה  פנה נייאטו בארמון הנשיאות, מקסיקו סיטי. נובמבר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס ופניה נייטו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

עדכון ראשון: 23:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully