וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין דורש לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש

27.11.2013 / 16:29

היועמ"ש ביקש מבית המשפט להורות על ביטול התוצאות בעיר מחשד לזיופים, עקב ממצאי חקירת המשטרה. מהערעור עולה תמונה של פעילות שיטתית רחבת היקף בכוונה להטות את הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על תוצאות הבחירות בבית שמש. בהודעת הערעור ביקש היועץ המשפטי להורות על ביטול תוצאות הבחירות למועצה ולראשות העיר, בעקבות ממצאי החקירה המשטרתית שהחלה עקב תלונות ומידע שהתקבלו אודות מעשי זיוף ומרמה שנועדו להשפיע על תוצאות הבחירות.

מממצאי החקירה עולה תמונה חמורה של פעילות עבריינית, שיטתית, מאורגנת וממוסדת שבה היו מעורבים עשרות רבות של אנשים, והושקעו בה משאבים כלכליים רבים. כל זאת בכוונה להטות את תוצאות הבחירות, שהסתיימו בפער קטן בין שני המועמדים - ראש העיר הנבחר משה אבוטבול והמועמד המפסיד אלי כהן.

חשד לזיוף הבחירות בבית שמש:
המועמד החילוני בבית שמש: "הצדק יצא לאור"
מקורבי ראש העיר משה אבוטבול נעצרו
מאות הפגינו נגד הזיופים וההתבטאות הגזענית של ראש העיר

הפגנה של הקהילה הגאה נגד ראש העיר של בית שמש, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
הפגנת תושבים בבית שמש בעקבות תוצאות הבחירות/נועם מושקוביץ

מהערעור עולה כי פעילי סיעות התחזו לאחרים והצביעו במקומם לסיעה ששלחה אותם ולמועמד המומלץ על ידה לראשות העיר. מדובר בתופעה רחבת היקף שהייתה ידועה ומוכרת לרבים בחוגים מסוימים בעיר. לפי הראיות שנאספו, הפעילות תוכננה מראש עוד לפני יום הבחירות וכללה שידול של בעלי זכות בחירה למסור את תעודות הזהות שלהם לפעילים. תעודות הזהות נאספו לאחר פניות טלפוניות מוקדמות, באיסוף ישירות מהבתים על ידי הפעילים או באמצעות נקודות איסוף ומפגשים בבתי הכנסת ובמקומות אחרים. ביום הבחירות נערך מבצע לשיגור מתוזמן של המתחזים להצבעה בקלפיות והחזרתן של תעודות הזהות למוקדים ולבעליהם המקוריים.

"לזיוף השפעה מכרעת על הבחירות"

לפעילות שיטתית זו ולתוצאותיה נודעת חשיבות מכרעת, בפרט כאשר מדובר במערכת בחירות שבה ההפרש בין שני המועמדים המובילים לראשות העירייה הינו מזערי, כ- 2.7% מכלל הקולות הכשרים, שהם 956 קולות בלבד.

עוד נכתב בהודעה כי במקרה זה, שבו הסטייה מהוראות חוק הבחירות הינה כה חמורה ומהותית, וקיימת אפשרות ממשית כי הקולות המזויפים השפיעו על תוצאות הבחירות, זהו המקום להתערבות בית המשפט בתוצאות הבחירות ולהורות על ביטולן, על מנת לוודא שהתוצאות ישקפו כראוי את רצון הבוחרים וכי הבחירות לא נעשו כלי שרת בידי המבקשים לתפוס את השלטון באופן בלתי דמוקרטי.

אלי כהן, המועמד החילוני לראשות העיר, מסר בתגובה: "אני שמח שהיועץ המשפטי מצא לנכון להגיש ערעור בשם המדינה. כמובן שעובדות אלו מחזקות את אשר ידענו ואילולא כך, סביר להיות שהתוצאות היו אחרות. בית שמש חשובה, אלי כהן חשוב, אבל הדמוקרטיה והצדק חברתי הפוליטי חשובים יותר. היום נפל דבר בישראל. במגמה לחזק את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק, אנו נצפה לתוצאות בית המשפט ונפעל על פיהם. חשוב לי לומר פעם נוספת - אין מדובר במאבק נגד החרדים. מדובר בדרישה בסיסית לקיום הליך דמוקרטי ולהוקעת ועקירה מהשורש תופעת שיש בהם כדי לפגוע בדמוקרטיה ובצדק הפוליטי", הוסיף כהן.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully