וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מתייפייף. המשטרה והרחוב יודעים שאני עבריין"

גלעד גרוסמן

26.11.2013 / 16:00

מוטי חסין, שמואשם ברצח אבי דוד לפני כשנתיים במסעדה בבת ים, העיד בבית המשפט המחוזי בתל אביב ואמר: "אני לא רוצה להתייפייף. המשטרה והרחוב יודעים מי אני, אני עבריין"

"אני עבריין. אני עושה דברים לא חוקיים", כך העיד על עצמו היום (שלישי) מוטי חסין, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת משפט הרצח של אבי דוד לפני כשנתיים. על פי כתב האישום, שהוגש במרץ אשתקד נגד חסין ונגד האחים זלמן ואופיר ניאמצ'יק ויצחק זרבי, הם קבעו פגישה בין דוד לחסין, שנחשב לבכיר במשפחת הפשע אברג'יל, במסעדה בבת ים. חסין ודוד ישבו במסעדה כאשר זלמן ניאמצ'יק יושב מחוצה לה ואופיר ניאמצ'יק וזרבי נמצאים על אופנוע בסמוך למקום.

בשלב מסוים, לפי כתב האישום, הגיע אחד מהם למסעדה וקרא לחסין לבוא אליו. בעוד חסין עושה עצמו כמי שמשוחח בטלפון רחוק מדוד, הגיע הרוצח אל השולחן שבו ישב דוד וירה בו חמש יריות. לאחר מכן נמלטו הארבעה מהמקום.

כתב אישום ברצח הוגש נגד העבריין מוטי חסין. טל אנגלנדר
חסין/טל אנגלנדר

בעדותו היום סיפר חסין כי דוד ואיציק גפן, שלטענת הפרקליטות נרצח על ידי זלמן ניאמצ'יק, היו חברים שלו, ועבדו בחברה לעסקי מחזור בקבוקים שהקים. כשנשאל מדוע נמלט מזירת הרצח של דוד, השיב כי "כשאתה חושב שאתה יעד לחיסול - אתה בורח. זה אינסטינקט. עם כל הצער שבדבר, אני לא יודע מה הייתי תורם. קודם כל אתה בורח".

לגבי זה שברח מזירת הרצח של מרגריטה לאוטין, שנפגעה כאשר מתנקשים ניסו לחסל אותו, ענה: "ברחתי קודם כל להציל את עצמי. ראיתי את שומר הראש שלי קופץ על אחד המתנקשים ובעקבות מעצור או משהו לא קיפח את חייו".

"המשטרה והרחוב יודעים מי אני. אני עבריין"

הוא נשאל מדוע שתק בחקירתו, והשיב כי אינו סומך על המשטרה. "בעבר היו מקרים, כמו ברצח מרגריטה לאוטין, שם נחקרתי בתור עד ואפילו קורבן. גם שם לא דיברתי. בנוסף, הייתה טענה שמשפחת אלפרון תקפו אותי. גם אז הייתי מאושפז בבית חולים והייתי קורבן, וגם אז שמרתי על זכות השתיקה", אמר.

חסין סיפר כי בשנת 2009 עזב את הארץ לאחר שהמשטרה הזהירה אותו כי קיים חשש לחייו, ולכן עזב למקסיקו. "החלטנו לעזוב את הארץ בגלל אזהרות של המשטרה על החיים שלי, ולמען האמת הצקות שלא הפסיקו מצד המשטרה. ההצקות באו לידי ביטוי בחיפושים בעסק ובבית שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסין נחשב לבכיר בארגונו של אברג'יל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם, הוא סירב לחשוף מי לדעתו רצה להתנקש בחייו. "המשטרה מזהירה ואני לוקח את האזהרות ברצינות. מה ולמה הם יודעים. את ההשערות שלי אני לא אחשוף בבית המשפט. זה שהזהירו אותי זה לא סוד. טיב האזהרה היה שיש סכנה ממשית לחיי. חודשיים לפני הנסיעה קראו לי מהיאחב"ל ואמרו את זה, הציעו לי לעזוב את הארץ".

הוא הוסיף כי לדעתו החשש היה בשל "החבר'ה שאני מסתובב איתם. השערות יש אבל זה בטח לא המקום להגיד אותן. מה זה ייתן לי? זה השערות שלי. עם עצמי. זה יכול ליצור ריבים, הרבה דברים לא טובים". חסין נשאל על ידי השופטים איך נוצר לו שם של אדם ש"פותר בעיות של אנשים". "אני לא רוצה להתייפיף", השיב. "המשטרה יודעת מי אני והרחוב יודע מי אני. אני עבריין".

בעדותו סיפר חסין כי נהג להסתובב עם שומרי ראש ולנסוע במכונית ממוגנת. לפעמים נסע באופנוע. "אופנוע נחשב בטוח יותר כי אי אפשר לזהות שזה אתה. כמעט בלתי אפשרי לשים מטען בלי שיזהו את זה", אמר. "אשתי והילדים לעולם לא נוסעים איתי באוטו, תמיד נוסעים במכוניות נפרדות מהחשש שאם ירצו לפגוע בי שלא יפגעו בהם. מעולם לא טיילתי עם ילדיי. יש הפרדה מוחלטת. לא לוקח אותם איתי לשום מקום. שלא יפגעו בהם בטעות". לדבריו, ערך פעם אירוע משפחתי בבית כנסת, ואיבטח את המקום בעזרת 20-30 מאבטחים.

לפניות לכתב גלעד גרוסמן: gilad_g@walla.net.il

לקריאה נוספת:
ב-2012: נחשפו חומרים סודיים מתיק הרצח של מוטי חסין
מוטי חסין וחייליו הואשמו: ”תעשיית רצח נועזת”
איך לכדה המשטרה את ”מלך הכיפות האדומות” החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully